Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

گفت و گوی منهای فوتبال با عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی؛

راستینه: در مواردی دلالی بر روابط شفاف و روشن ورزش حاکم است

يكشنبه 09 آذر 1399 ساعت 10:43

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر طرح حمایت از ورزش‌های همگانی و همچنین لایحه نظام باشگاه‌داری امسال تعیین تکلیف شوند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها محقق خواهد شد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار منهای فوتبال در مورد علت به تعویق افتادن طرح سوال از مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، گفت: تعدادی از سوالات نمایندگان اعلام وصول و مقرر شد وزیر ورزش در برنامه زمان‌بندی مشخصی در کمیسیون فرهنگی حاضر و به سوالات پاسخ دهد.

*طرح سوال از وزیر ورزش منتفی نیست

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی افزود: تقی زاده، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داشتند و به دنبال دفاع از بودجه حوزه خود بودند از کمیسیون درخواست کرد نشست سوال از وزیر را به موعود دیگری موکول کنیم که در این میان ایشان در گفت و گویی یادآور شد که سوال نمایندگان از وزیر منتقی شده در حالی که در واقعیت به این شکل نبود و نمایندگان همچنان بر سوال از وزیر اصرار دارند.

وی ادامه داد: قرار است وزیر فردا (دوشنبه) در کمیسیون فرهنگی حاضر و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

*در مواردی دلالی بر روابط شفاف و روشن حاکم است

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سوالات نمایندگان از وزیر ورزش در مورد عملکرد این وزارتخانه، قراردادهای خسارت‌بار مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی به ویژه قرارداد جنجالی مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم فوتبال ایران و همچنین شفافیت در مورد سایر قراردادها و اینکه روابط دلالی بر روابط شفاف و روشن حاکم است و از مسیر مشخص و حقوقی قوی برخوردار نیستند، است.

راستینه با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان سوالاتی پیرامون حوزه ورزش در حوزه‌های انتخابیه خود دارند، گفت: البته برخی سوالات ملی و در مورد حواشی و اتفاقات رخ داده در حوزه نمایشگاه تجهیزات ورزشی، ورزش حرفه‌ای، باشگاه‌داری، رابطه دولت و نحوه نظارت بر فدارسیون‌هاست.

*بهتر بود در مدت دو هفته محدودیت‌ها، مسابقه برگزار نشود

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مورد عملکرد وزارت ورزش و جوانان در دوران پاندمی کرونا، گفت: دستگاه‌های مختلف در بحث کرونا تا حدودی تلاش کردند وظایف خود را انجام دهند که برخی موفق‌تر و برخی ضعیف عمل کردند البته وزارت ورزش و جوانان محدودیت‌هایی را در مورد اغلب سالن‌های ورزشی اعمال کرده و برخی مسابقات هم براساس جدول زمان‌بندی که از قبل پیش‌بینی شده با رعایت پروتکل‌ها در حال برگزاری است هر چند در برخی موارد هم پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بهتر بود مسئولان مربوطه با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به تغییر جدول زمان‌بندی اقدام کنند و در این دو هفته مسابقات فوتبال را برگزار نکنند.

*نظام‌نامه جامعی در حوزه باشگاه‌داری و ورزش حرفه‌ای نداریم

عضو فراکسیون ورزش مجلس یازدهم در مورد آخرین وضعیت خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، گفت: با توجه به اینکه نظام‌نامه جامعی در حوزه باشگاه‌داری و ورزش حرفه‌ای نداریم و  تعهدات و قراردادها، املاک و دارایی‌های باشگاه‌ها مشخص نیست بنابراین گام برداشتن در مسیر خصوصی‌سازی سرخابی‌ها می‌تواند حاشیه‌های زیادی را برای این دو باشگاه پرطرفدار ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید ملاحظاتی در مورد واگذاری باشگاه‌ها صورت گیرد، افزود: باید قانون نظام جامع باشگاه‌داری تدوین و تصویب تا وظایف دولت و تعهدات بخش خصوصی نسبت به باشگاه‌ها شفاف و روشن شود همچنین واگذاری‌ها باید به صورت بلوک و سهام‌های کوچک با تمرکز بر واگذاری به هواداران باشد یعنی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امکان مشارکت هواداران برای خرید سهام به هر تعداد فراهم باشد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در رابطه با قانون نظام باشگاه‌داری شاهد اقدام خاصی نیستیم، گفت: البته با پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی پیش‌نویسی در قالب پیش‌نویس لایحه نظام باشگاه‌داری که قرار است در هیات دولت به عنوان لایحه به مجلس ارائه شود به کمیسیون ارائه شد که با حضور کارشناسان و صاحب نظران آن را بررسی خواهیم کرد همچنین بررسی طرح حمایت از ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای در دستور کار کمیسیون قرار دارد که با موافقت اکثر اعضای کمیسیون و بر اساس ماده 142 آیین نامه داخلی مجلس برای بررسی و تدوین دقیق‌تر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شد که انتظار می‌رود با تعیین تکیف و تصویب این طرح گامی موثر برای توسعه ورزش همگانی و تشکیل باشگاه‌های حرفه‌ای برداشته شود.

*خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در گرو لایحه نظام باشگاه‌داری است

راستینه ادامه داد: اگر طرح حمایت از ورزش‌های همگانی و همچنین لایحه نظام باشگاه‌داری امسال تعیین تکیف شوند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها محقق خواهد شد بنابراین زمان زیادی نمانده و به زودی این اتفاق می‌افتد در واقع ما به دنبال این هستیم که نظام نامه شفافی را برای واگذاری و اداره آینده این دو باشگاه براساس نظام جامع باشگاه‌داری داشته باشیم و مادامی که مجلس و دولت به توافقی در این خصوص برسند که امسال انجام می شود واگذاری‌ها به سرانجام خواهد رسید.

به قلم: گل‌زری فرخنده 

آقای وزیر، برای ثبت در تاریخ از خودگذشتگی کنید

آقای وزیر، برای ثبت در تاریخ از خودگذشتگی کنید

رنگ باختن فشار اجتماعی و بازدارندگی‌های ناشی از آن در ورزش

رنگ باختن فشار اجتماعی و بازدارندگی‌های ناشی از آن در ورزش

انتخاب وزیر ورزش سیاسی بود/ پرونده ویلموتس نتیجه فقدان مدیر ورزشی است

انتخاب وزیر ورزش سیاسی بود/ پرونده ویلموتس نتیجه فقدان مدیر ورزشی است

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر ورزش قانع نشدند

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر ورزش قانع نشدند

وقتی دغدغه ورزشی‌ها مغفول می‌ماند

وقتی دغدغه ورزشی‌ها مغفول می‌ماند

کوزه سلطانی‌فر

کوزه سلطانی‌فر

وزیر دوزبازی می کند؟

وزیر دوزبازی می کند؟

بزرگترین لطف به سلطانی فر

بزرگترین لطف به سلطانی فر

تامین اعتبار از طریق بورس

تامین اعتبار از طریق بورس

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس