Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

محرابی: لیگ کشتی امسال، سخت ومتفاوت خواهد بود

يكشنبه 30 شهریور 1399 ساعت 09:58

سرپرست و سخنگوی تیم های کشتی آزاد و فرنگی بازاربزرگ ایران معتقد است لیگ برتر امسال به جهت افزایش هزینه ها و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی هزینه زیادی روی دست تیم ها خواهد گذاشت.

کیومرث محرابی در همین رابطه به خبرنگار منهای فوتبال گفت: کنار کشیدن چند تیم پیش از برگزاری مسابقات گواهی است بر این مدعا که تیمداری در سالی که با شرایط خاصی روبرو هستیم بسیار دشوار و پر هزینه خواهد بود همین مسئله باعث شد تا لیگ کشتی آزاد از ۱۰ تیم به ۶ تیم کاهش پیدا کند، تازه مشخص نیست تا زمان برگزاری مسابقات همین تعداد هم در حدول مسابقات باقی بمانند هرچند امیدواریم این اتفاق رخ دهد و تعداد تیم ها بیش از این کم نشود. 

وی افزود: ما در مقام مدافع عنوان قهرمانی سال گذشته، از مدت ها قبل جهت دفاع از عنوان قهرمانی برنامه ریزی های لازم را انجام داده و با بهترین نفرات قرارداد بستیم بطوری که در برخی از اوزان سه کشتی گیر در ترکیب قرار دارند. با تمام این احوال و به سبب کنار کشیدن تعدادی از تیم ها، شاید برخی از نفرات ما فرصت حضور در میدان را پیدا نکنند چون تعداد مسابقات کم خواهد بود با این وجود ما چون قرارداد بسته ایم مجبوریم تعهدات خودمان را با کشتی گیر انجام دهیم. 

وی در رابطه با چگونگی برگزاری مسابقات و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد: با توجه به اینکه سلامتی کشتی گیران برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا بهداشت را رعایت و کشتی گیران را برای حضور در میدان آماده کنیم. بدیهی است رعایت کامل پروتکل ها هزینه های اضافه برگردن ما و سازمان لیگ خواهد گذاشت که چاره ای نداریم جز اینکه به آن تن بدهیم. به هر حال همانطور که ذکر شد حضور در لیگ کشتی امسال بسیار متفاوت و پر هزینه خواهد بود. در واقع به همان اندازه که کار برای ما دشوار است برای دیگران نیز دشوار خواهد بود.

محرابی در رابطه با احتمال به خدمت گرفتن کشتی گیر خارجی و جایگزینی حسن رنگرز نیز اظهار داشت: امسال قصد نداریم کشتی گیر خارجی جذب کنیم چون اغلب نفرات ما بهترین ها هستند مگر اینکه بخواهیم جهت تقویت برخی اوزان و در صورت لزوم، یکی- دو چهره خارجی هم به خدمت بگیریم. در مورد حسن رنگرز هم با توجه به اینکه وی به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران انتخاب شده، محسن سوریان را جایگزین او در تیم فرنگی کردیم تا مربیان به یاری هم برای تجدید قهرمانی تیم برنامه ریزی کنند.

سخنان یکی از با تجربه ترین چهره های لیگ برتر کشتی که طی چند سال گذشته بیشترین افتخارات را در این مسابفات و جام باشگاههای جهان کسب کرده در نوع خود جالب است. زیرا وی که هدایت دو تیم پرقدرت بیمه رازی و اکنون تیم های بازار بزرگ ایران را بر عهده دارد بیشترین سهم را در لیگ برتر کشتی ایفا کرده است. با این وصف او نیز از اعتقاد دارد لیگ امسال در شرایط اضطراری برگزار می شود. شرایط سخت و نفسگیری که کار را برای تیم های شرکت کننده دشوار می کند.  با این وجود سازمان لیگ، برنامه و زمانبندی مسابقات را اعلام کرده و مطابق جدول نخستین مسابقه لیگ برتر کشتی، صبح روز دهم مهرماه بین دو تیم استقلال تهران و دانشگاه آزاد اسلامی در محل خانه کشتی ورزشگاه آزادی تهران برگزار و فرنگی کاران نیز اولین مسابقه را در تاریخ ۸  مهر ماه و با رویارویی دو تیم فولاد اوکسین خوزستان  و هیات کشتی سیرجان در همین مکان آغاز خواهند کرد.

محمدرضا کاظمی 

مراد محمدی: بهتراست فعلا در مورد کشتی حرف نزنم!

مراد محمدی: بهتراست فعلا در مورد کشتی حرف نزنم!

آغاز تحقیقات قضایی دوپینگی در تور دوفرانس

آغاز تحقیقات قضایی دوپینگی در تور دوفرانس

مسابقات جهانی کشتی برگزار می شود، فرصت را از دست ندهیم

مسابقات جهانی کشتی برگزار می شود، فرصت را از دست ندهیم

بودن یا نبودن محمد بنا، مسئله این است

بودن یا نبودن محمد بنا، مسئله این است

‎تاملی در باب لیگ برتر کشتی / جایی که قهرمان المپیک از دستمزد نازلش خجالت می کشد

‎تاملی در باب لیگ برتر کشتی / جایی که قهرمان المپیک از دستمزد نازلش خجالت می کشد

همکاری مشترک اتحادیه بین جهانی کشتی و نایکی

همکاری مشترک اتحادیه بین جهانی کشتی و نایکی

برای رشته های مدال آور چاره جویی کنیم

برای رشته های مدال آور چاره جویی کنیم

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس