Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

مسابقات جهانی کشتی برگزار می شود، فرصت را از دست ندهیم

چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 10:48

اتحادیه جهانی کشتی مصمم به برگزاری رقابت های بزرگسالان در ماه سپتامبر است. این خبر را رییس فدراسیون کشتی روسیه و یکی از اعضای با نفوذ هیات رییسه اتحادیه جهانی اعلام کرده است. وی البته تاکید کرده موضوع بزودی در هیات رییس نهایی و اعلام خواهد شد. در خبری که از سوی مامیاشویلی اعلام شده این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته که رقابت های جهانی امیدها در سال میلادی جاری برگزار نخواهد شد.

اتحادیه جهانی کشتی مصمم به برگزاری رقابت های بزرگسالان در ماه سپتامبر است. این خبر را رییس فدراسیون کشتی روسیه و یکی از اعضای با نفوذ هیات رییسه اتحادیه جهانی اعلام کرده است. وی البته تاکید کرده موضوع بزودی در هیات رییس نهایی و اعلام خواهد شد. در خبری که از سوی مامیاشویلی اعلام شده  این نکته نیز مورد توجه قرار گرفته  که رقابت های جهانی امیدها در سال میلادی جاری برگزار نخواهد شد.


به این ترتیب و برخلاف تصور و خواست فدراسیون کشتی کشورمان که امیدوار بود با توجه به شیوع کرونا مسابقات جهانی امسال برگزار نشود، اکنون درصد برگزاری بسیار بالاتر رفته و به احتمال نزدیک به یقین پیکارهای کشتی جهان پاییز پیش رو در کشور صربستان برگزار خواهد شد. بدیهی است در چنین شرایطی تیم ها و قهرمانانی که تمرینات منظم انجام داده و از آمادگی کافی برخوردار باشند به مدال و افتخار دست پیدا  خواهند کرد. در همین راستا مدت هاست کشورهای صاحب کشتی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی تمرینات آماده سازی قهرمانان خود را در دستور کار قرار داده اند اما ما همچنان امیدوار به لغو مسابقات جهانی و حتی المپیک هستیم تا به هر شکل ممکن خود را از عواقب ناکامی احتمالی مصون بداریم. صاحبان چنین تفکری نمی توانند به موفقیت امیدوار باشند زیرا اساس کار خود را بر پایه احتمالات و شاید ها بنا کرده اند. بسیار دشوار خواهد بود با دست روی دست گذاشتن یا برگزاری باری به هرجهت لیگ بتوان انتظار داشت ملی پوشان کشتی کشورمان به اوج آمادگی برسند و در آوردگاه جهانی پیروز شوند؛ خصوصا وقتی که برخی از قهرمانان در بلاتکلیفی ناشی از چنین اوضاعی نمی دانند آیا وزن بدن خود را با مسابقات جهانی تنظیم کنند و یا اینکه از حالا برای المپیک خیز بردارند؟


جای خوشحالیست محمد بنا دوباره به خانه کشتی بازگشته تا در این آشفته بازار ورزش و کشتی حداقل از ناحیه هدایت تیم ملی کشتی فرنگی خیال مان راحت باشد. وی طی مصاحبه ای با اشاره به چند روز غیبت خود و اینکه اصلا بحث کناره گیری مطرح نبوده و صرفا پیامکی را به عنوان دردل با رییس فدراسیون مطرح کرده، گفته: تا المپیک خواهد ماند هر چند هنوز معتقد است شاید جهانی و المپیک برگزارنشود!


در تجربه و دقت نظر محمد بنا تردید نداریم اما چاره ای نیست جز اینکه به این بخش از نگاه وی خرده بگیریم که، به فرض که جهانی و المپیک برگزار نشود این برگزار نشدن منافاتی با تشکیل اردوهای آمادگی و انسجام قهرمانان و کادر فنی ندارد. زیر نظر قرار دادن قهرمانان ملی و شاخصین کشتی کشور هزار و یک سود دارد که یکی از آنها( البته مهمترین) حضور در میادین جهان و المپیک است.


در فدراسیونی که ارسال یک پیام حاوی درد دل سرمربی به رییس فدراسیون یک هفته جنجال ایجاد می کند نباید دنبال مقصر بیرونی گشت بلکه مقصر خودی هایی هستند که این پیام را تعبیر به استعفا و حتی تعداد قهرها را  نیز شماره کردند!  بگذریم....


صحبت بر سر آماده سازی تیم های ملی و سرو سامان دادن به وضعیت قهرمانانی است که ماهها از حضور در اردو، مسابقات و حتی تمرینات با حساب و کتاب دور بوده اند. اگر قرار است مسابقات جهانی برگزار شود که ظاهرا چنین است، باید خودمان را برای حضور در  رقابت های مذکور آماده کنیم. نمی توان به امید شاید ها واینکه ممکن است برگزار نشود نشست. این قهرمانان ملی پوش می توانند در همین میدان صربستان با کسب مدال جهانی دوران کوتاه قهرمانی را  با نشان ارزشمند مزین کرده و ویترین افتخارات خود را پربارتر کنند. بی حرف و حدیث دست به کار شوید و شرایط را برای این مهم فراهم سازید.

آمریکا از حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان انصراف داد

آمریکا از حضور در رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان انصراف داد

 فدراسیون به صورت کامل از شما حمایت می‌کند

فدراسیون به صورت کامل از شما حمایت می‌کند

مراد محمدی: بهتراست فعلا در مورد کشتی حرف نزنم!

مراد محمدی: بهتراست فعلا در مورد کشتی حرف نزنم!

عزل و نصب های بی پایان در کشتی

عزل و نصب های بی پایان در کشتی

محرابی: لیگ کشتی امسال، سخت ومتفاوت خواهد بود

محرابی: لیگ کشتی امسال، سخت ومتفاوت خواهد بود

برگزاری مسابقات جهانی تیراندازی در 2021 برای انتخابی المپیک

برگزاری مسابقات جهانی تیراندازی در 2021 برای انتخابی المپیک

حراج کمیاب ترین مدال المپیک 1896

حراج کمیاب ترین مدال المپیک 1896

رونمایی از پکیج آموزشی پکن2022

رونمایی از پکیج آموزشی پکن2022

نخست وزیر جدید ژاپن و ادامه راه توکیو2020

نخست وزیر جدید ژاپن و ادامه راه توکیو2020

توکیو2020 و تکذیب عنوان پرهزینه ترین المپیک

توکیو2020 و تکذیب عنوان پرهزینه ترین المپیک

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس