Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

گذر کشتی از سه آزمون مهم قزاقستان

سه شنبه 17 فروردین 1400 ساعت 03:28

کشور قزاقستان و شهر آلماتی جایی است که باید کشتی در سه آزمون مهم آنجا حضور پیدا کند. خوان اول، تلاش برای کسب شش سهمیه باقیمانده المپیک خواهد بود.

منهای فوتبال- رقابت های کشتی گزینشی المپیک 2021 و قهرمانی آسیا از 19 فروردین ماه در قزاقستان آغاز خواهد شد. بر همین اساس، امیرمحمد یزدانی نماینده وزن ۶۵، یونس امامی ۷۴ و محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد‌، محمدرضا گرایی، حسین نوری و محمد هادی ساروی در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی ۲۲ فروردین، پنجه در پنجه رقبای آسیایی خواهند انداخت.

محمدبنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم های کشتی آزاد و فرنگی امیدوارند نمایندگان کشورمان در همین میدان قاره ای سهمیه های باقیمانده را به دست آورده و به اصطلاح، کار را در قزاقستان تمام کنند. بدیهی است در صورتی که هریک از نفرات یادشده نتوانند در این میدان نتیجه بگیرند کار دشواری در مرحله نهایی گزینشی خواهند داشت.جایی که تمام مدعیان باقیمانده در بلغارستان گرد هم می آیند تا در یک رقابت حساس و نفسگیر  به عنوان آخرین نفرات، جواز حضور در المپیک توکیو را به دست آورند.‌ بی گمان رسیدن به فینال مسابقات گزینشی آسیایی بسیار راحت تر از کسب موفقیت در مرحله نهایی بلغارستان خواهد بود به همین دلیل کادر فنی هر دو تیم آزاد و فرنگی بسیار امیدوارند تمام سهمیه ها را در آلماتی قزاقستان کامل کنند. این مهم با وجود حضور چهره های شاخص کشتی کشورمان چندان دشوار به نظر نمی رسد.  به عبارت دیگر کمترین انتظار از قهرمانان شاخص کشتی کشورمان آن است که بتوانند خود را به مرحله فینال رقابت های قاره ای برسانند تا خیال خود و کادر فنی را از بابت سهمیه راحت کنند. این مهم با توجه به موقعیت و جایگاه کشتی کشورمان در قاره آسیا دور از دسترس نخواهد بود. به عبارت دیگر چنانچه هر کدام از نفرات یادشده نتواند در قاره آسیا سهمیه المپیک بگیرد یقینا در میدان المپیک نیز راه به جایی نخواهد برد.

آزمون دوم:

آزمون دوم کشتی کشورمان در قزاقستان حضور موفقیت آمیز در انتخابات شورای کشتی آسیاست. جایی که قرار است عباس جدیدی به عنوان نماینده کشورمان در انتخابات این شورا حضور پیدا کند. جدیدی که چندی پیش از بی توجهی مسئولان ورزش نسبت به همراهی خود شدیدا گله مند و تهدید کرده بود اگر آنها بطور کامل از وی حمایت نکنند از گردونه رقابت کنار خواهد کشید اکنون مصمم است به جمع اعضای شورای کشتی آسیا راه پیدا کند. قبلا مسئولیت دبیری این شورا بر عهده حمید بنی تمیم دبیر پیشین فدراسیون کشتی بود اما با توجه به اینکه دست اندرکاران کنونی فدراسیون تمایلی به ادامه فعالیت وی در مسند یادشده نداشتند در نتیجه عباس جدیدی را نامزد تصدی عضویت در جمع شورای کشتی آسیا کردند. جدیدی که اخیرا و جهت کسب رای فدراسیون کشتی سوریه به این کشور سفر کرده بود امیدوار است بتواند جا پای حمید بنی تمیم بگذارد. با توجه به نام و نشان وی در جهان کشتی چنانچه رایزنی های لازم در این رابطه انجام گیرد موفقیت وی چندان دور از دسترس نخواهد بود.

آزمون سوم:

آزمون نهایی کشتی در قزاقستان تکرار قهرمانی قاره ای توسط هر دو تیم آزاد و فرنگی خواهد بود. به عبارت دیگر علاوه بر نفرات منتخب کشتی ما در سه وزن آزاد و فرنگی که برای کسب سهمیه به روی تشک می روند، مسابقات سالیانه قهرمانی آسیا نیز با حضور نمایندگان اوزان دهگانه برگزار خواهد شد. این مسابقات در واقع به منزله تورنمنت آمادگی برای برخی از چهره های شاخص کشتی کشورمان همانند حسن یزدانی، امیرحسین زارع، مصطفی حسین خانی، میثم دلخانی، پویا دادمرز، مهدی بالی، علی اکبر یوسفی و حتی پژمان پشتام خواهد بود نفراتی که برخی از آنان در بازی های المپیک و به احتمال فراوان برخی دیگر در رقابت های جهانی اوزان غیر المپیکی به میدان خواهند رفت.

حال باید ببینیم فدراسیون کشتی و اعضای کادر فنی، این سه آزمون نه چندان دشواری را که پیش رو دارند به سهولت پشت سر خواهند گداشت یا خیر؟

منتقدین دیروز و موافقین امروز کشتی

منتقدین دیروز و موافقین امروز کشتی

اگر به گزینشی نرفتیم گله نکنید!

اگر به گزینشی نرفتیم گله نکنید!

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد

مناف هاشمی: دو برابر بودجه مصوب به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم/ در رامسر آکادمی المپیک می‌سازیم

معرفی فینالیست‌های تنیس مسترز میامی

کسب نقره رقابت‌های آزاد جهانی توسط دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران

نایب قهرمانی مریم طوسی در آفریقای جنوبی

دعوت از ۹ تیرانداز به اردوی تیم ملی تپانچه

انتصاب سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی