Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

لزوم رفع ابهام از انتخابات فدراسیون باستانی

دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت 11:30

با وجود گذشت حدود ۱۰ روز از پایان ثبت نام کاندیداهای انتخابات فدراسیون ورزش باستانی، هنوز از تعداد و اسامی نفرات ثبت نام شده اطلاع دقیقی در دست نیست! اینکه چرا وزارت ورزش اسامی را اعلام نمی کند جای سئوال دارد هرچند از دستگاهی که به گره‌اندازی در انجام امور و حاشیه‌پردازی مشهور است انتظار دیگری نمی رود. با این وجود روح برگزاری انتخابات و شفافیت در این بخش حکم می‌کند لااقل ظواهر امر رعایت و انتخابات فدراسیون یادشده مطابق قاعده و منطق مرسوم برگزار شود.

واقعیت این است که اگر سیاست درست و اصولی در خصوص ورزش باستان و فدراسیونی با همین نام اعمال می شد، مجموعه یادشده می توانست در مقام متولی ترویج آیین و سنن ملی و دینی این سرزمین، گل سرسبد رشته های ورزشی شود اما قصه حال حاضر ورزش باستانی حکایت شیر بی‌یال و اشکمی است که پیکر نحیف آن سال‌ها از سوی متولیان مدعی به این سو و آن سو کشیده می شود. بپذیریم که در اشاعه و گسترش درست ورزش باستانی که روح و کالبد آن با ذکر یاد و نام ائمه و پهلوانان این سرزمین درهم سرشته شده ضعیف عمل کرده ایم. جای اینکه بتوانیم همانند کشورهای دیگر ورزش بومی و آیینی خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم، اعتبار آن را در داخل نیز از میان برده‌ایم. نگاهی به موقعیت متزلزل و اوضاع نا به سامان این ورزش در داخل کشور حدیث مفصلی است که در این مختصر نمی‌گنجد این در حالی است که ما باید با اتخاذ سیاست های اصولی و گماردن افراد متخصص و مدیر در راس  ورزش باستانی، رفع اختلافات و فرهنگ سازی اصولی، این رشته آیینی را به نماد و ویترین ورزش کشور تبدیل و فرهنگ آن را در سراسر کشور خصوصا در میان نسل جوان گسترش می دادیم.

افسوس که نه تنها در این بخش موفق نبودیم بلکه با اعمال و کردار غیر متعارف، تلاش داریم اساس آن را دچار خدشه و خلل کنیم. اکنون نیز اگر قرار به برگزاری انتخابات گذاشته اید، قواعد آن را رعایت کنید. اگر به هر دلیل ممکن از جمله نبود فدراسیون جهانی این رشته، برگزاری انتخابات موضوعیت ندارد، همان بهتر که رییس فدراسیون را منصوب کنید تا سر انتخابات کلاه نرود.

انتخابات مفهوم و معنای خاص خود را دارد و اگر قرار است برگزار شود، به قواعد آن پایبند باشید. نمی شود روز روشن واژه انتصاب را رنگ کرد و نام انتخاب بر آن گذاشت. بنابراین امیدواریم اولا وزارت ورزش در اسرع وقت اسامی نامزدهای ثبت نام شده را اعلام کند و ثانیا اگر قرار است سرپرست کنونی هم در انتخابات شرکت کند دلایل آن را بیان  تا شک و شبه ای در میان نباشد.

اخبار غیر موثق حکایت از ثبت نام ۵ نفر برای ریاست فدراسیون باستانی دارد. در این میان نام رییس پیشین فدراسیون و سرپرست کنونی نیز به گوش می‌رسد. بدیهی است در مورد توانایی و شایستگی افراد خصوصا آنان که سال‌ها در عرصه ورزش حضور داشته اند حرفی نیست. خصوصا که اکثریت این بزرگواران در مسئولیت های پیشین منشا اثر و در عرصه ورزش صاحبنظر هستند با این وجود همانطور که پیشاپیش ذکر شد حرف بر سر نحوه انتخابات و رعایت اصول آن است که ضرورت دارد شفاف سازی لازم در باب آن انجام گیرد. می‌توان به جای گره افکنی و ایجاد توهم، خیلی صریح و روشن مسائل را بازگو و دلایل تاخیر در اعلام اسامی و چگونگی ثبت نام نامزدها را بیان کرد.

سرپرست فدراسیون باستانی: انتخابات خرداد برگزار می شود

سرپرست فدراسیون باستانی: انتخابات خرداد برگزار می شود

راهبرد ورزش در اسارت ساعت شنی ریاست فدراسیون‌ها

راهبرد ورزش در اسارت ساعت شنی ریاست فدراسیون‌ها

شما ناپدری ورزش هستید!

شما ناپدری ورزش هستید!

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد