Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

قهرمانان رفتگر و چوپان، غیرمتخصصان مسندنشین ورزش

يكشنبه 10 اسفند 1399 ساعت 01:15

فضای ورزش چقدر دل افگار و غم انگیز شده. براستی در این وانفسای رنج آور باید گفت جوانمردی و فتوت کیلویی چند؟ سیستمی که نتواند به نیروهای واقعی و استعدادهای ناب خود سرویس بدهد به چه درد می‌خورد؟

مگر نه اینکه وظیفه اصلی دستگاه ورزش اعم از وزارتخانه، فدراسیون‌های ورزشی، ادارات ورزش استان و شهرستان و هیات‌های تخصصی توجه به ورزش قهرمانی و قهرمانان است؛ پس چرا قهرمانان و استعدادهای ناب و درخشان چنین به حال خود رها شده‌اند؟ آقایانی که ادعای ریاست و مدیریت در ورزش دارید، انصافا چه برنامه‌ریزی برای حفظ قهرمانان افتخارآفرین این مرز و بوم  ارائه کرده‌اید؟ ورزشکاری که توانسته از سکوی قاره‌ای و جهانی رده سنی نوجوانان و جوانان بالا برود و آماده افتخارآفرینی در میادین جهان و المپیک است نیاز به حمایت و پشتگرمی دارد اما مشخص نیست چرا این حمایت و همراهی توسط ارگان متولی در دستور کار قرار نمی‌گیرد؟ این کمیته‌های استعدادیابی فدراسیون‌ها و معاونت مربوطه در وزارت ورزش چه کاری مهمتر از حفظ و حمایت استعدادهای درخشان دارند؟ این نوجوانان و جوانانی که اکنون گله‌مندند، برای رسیدن به قله افتخار از جان مایه گذاشته و سختی‌ها کشیده‌اند تا به نهال تناور تبدیل شوند. آنها مگر چه می‌خواهند جز اندکی  مراقبت و پشتیبانی که این مختصر هم از آنان دریغ می‌شود. این همه، خواسته نامعقول و غیرمنطقی نیست که نتوان برآورده کرد.

آقایان، پایتخت نشین که گل ورزش را می‌چینید و پس از هر موفقیت و افتخارآفرینی با جدیت و شدت برای مصادره کردن موفقیت‌ها سر و دست می‌شکنید، به یاد داشته باشید در گوشه و کنار این سرزمین، نوجوانان و جوانان بسیاری چون محمد محرابی و محمد حسین وند زندگی می‌کنند  که دل و دین در گرو ورزش دارند اما جز رنج و مشقت از این عشق نصیبی نمی‌برند. حکایت امروز محمد محرابی و محمد حسین وند، قصه ناتمام زندگی ورزشی بسیاری از نوجوانان و جوانان این آب و خاک است که به دلیل فقر و مشکلات فراوان از ادامه راه باز مانده و عطای بودن را به لقای رفتن بخشیده‌اند. آنها رویاهای زیادی داشتند که به دلیل بی‌توجهی شما مسئولان ورزش، هرگز به حقیقت تبدیل نشد. سخن از کراهت مشاغلی چون رفتگری و چوپانی نیست که این هردو و کسانی که در چنین بخش‌ها فعالیت می‌کنند مردان بی‌ادعا و قناعت پیشه‌ای هستند که به ظواهر پر زرق و برق و تجملات زائد دنیا پشت پا زده‌اند. ‌به راستی که باید دست و پای این زحمتکشان را طلا گرفت. حرف بر سر این است که هر کسی را بحر کاری ساخته‌اند. ورزشکاری که توان‌ کسب مدال قاره‌ای و جهانی دارد باید در همین مسیر و در راستای کسب افتخار برای وطن گام بردارد. همین استعدادها باید جای مدیران و مسئولان غیرمتخصص را بگیرند که اکنون و به ناحق پست‌ها و مناصب ورزش را اشغال کرده‌اند. هرکجای این بنای از هم گسسته که دست می‌گذاری از آن بوی کم لطفی و بی‌معرفتی به مشام می‌رسد. تا کی باید شاهد رنج‌های بی پایان زندگی قهرمانان و استعدادهای درخشان ورزش باشیم؟ رها کنید این میز و مسندها را و به داد افتخارآفرینان آینده ورزش برسید. دریغا که غم و اندوه این بنای فروریخته ورزش پایانی ندارد و هرچه بگوییم، آب در هاون کوفتن است و به جایی نخواهد رسید.

به قلم:محمدرضا کاظمی

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس