Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

سرمربی اسبق تیم‌ ملی کشتی: دست‌مان را که نگرفتند هیچ، پشت پا هم زدند

رضا سیم خواه، سرمربی اسبق تیم‌های ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و جوانان گلایه کرد: هر زمان کسی برای هدایت تیم ملی نداشتند دنبال من آمدند اما در ادامه کار نه تنها حمایت نکردند بلکه پشت پا هم زدند.

به گزارش منهای فوتبال، رضا سیم‌خواه که مدت‌های مدیدی دور از هیاهوی کشتی و مربیگری در شهر و دیار خود زندگی می‌کند در پاسخ به این پرسش که چرا تلاش نمی‌کند تجربیات خود را به نسل جوان انتقال دهد، گفت: هیچ زمانی از خدمت به کشتی و جوانان سرباز نزده‌ام به همین دلیل هرگاه دوستان در بدترین شرایط سراغم آمدند با میل و علاقه جهت موفقیت تیم ملی آستین بالا زدم و تلاش کردم اما متأسفانه پاسخی که در قبال این فداکاری گرفتم جز کم لطفی چیز دیگری نبود. مدت‌هاست هیچ کدام از مسئولان سراغی از من نمی‌گیرند. چکار باید بکنم جز اینکه کنار باشم و به زندگی خودم برسم.

نایب قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان در ارتباط با حضور سرزده مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیات کشتی استان مازندران در منزل خود به خبرنگار منهای فوتبال اظهار داشت: عسگری محمدیان رئیس هیات کشتی و حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران لطف کردند و به منزل ما در غرب مازندران آمدند و بسیار خوشحال شدم. یاد ندارم تاکنون مسئولان استان چنین اقدامی انجام داده باشند حتی زمانی که سرمربی تیم ملی بودم این اتفاق رخ نداده بود. بنابراین به عنوان یک ورزشکار قدردان اقدام این افتخارآفرینان اسبق و مدیران کنونی هستم که بنده را مورد محبت قرار دادند.

با کمال میل پذیرفتم  به کشتی مازندران کمک کنم 

وی در رابطه با اینکه آیا در این دیدار صحبت همکاری فی مابین نیز مطرح شد، خاطرنشان کرد: مازندران نه تنها قطب اصلی کشتی آزاد، بلکه همپای خوزستان، قطب کشتی فرنگی نیز هست. شاهد این مدعا حضور جمعی از ملی‌پوشان کشتی فرنگی مازندران در ترکیب تیم ملی است. بر همین اساس لازم است در این بخش نیز با جدیت کار شود. ‌دوستان نیز از من خواستند در صورت امکان به کشتی استان کمک کنم که من هم با کمال میل پذیرفتم هرجا لازم بود انجام وظیفه و دین خود را نسبت به ‌کشتی منطقه و کشور ادا کنم.

وی ادامه داد: عسگری محمدیان و حسن رنگرز از مفاخر ورزش کشور و حضور آنان در راس ورزش استان مایه مباهات است. آنها زمان زیادی نیست که قبول مسئولیت کرده‌اند بنابراین باید فرصت داشته باشند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند. هرکدام از ما هم که مدعی حمایت از ورزش و کشتی استان هستیم وظیفه داریم به ایشان کمک کنیم.

ارتباطی که کشتی‌گیران  با من دارند، یک دنیا ارزش دارد

قهرمان اسبق آسیا باردیگر به دوران سرمربیگری خود در تیم ملی جوانان اشاره کرد و ضمن ذکر برخی کم لطفی‌ها گفت: ورزش و مربیگری همواره با فراز و فرود همراه است. قرار نیست همیشه موفق و پیروز باشیم. در تیم جوانان موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم اما گویی وظیفه ما فقط دستیابی به موفقیت بود وقتی یکبار ناکام شدیم عوض اینکه حمایت کنند و دلگرمی بدهند شروع به انتقاد و تخریب کردند تا جایی که امکان ادامه کار ممکن نشد با این وجود در مجموع از عملکرد خودم در آن دوره رضایت دارم چون تعدادی از همان جوانان که با ما کار می‌کردند اکنون در ترکیب تیم ملی بزرگسالان و یا سطح اول کشتی فرنگی حضور دارند. ارتباطی که همین کشتی‌گیران وقت و بی وقت با من دارند و اظهار محبتی که می‌کنند برای من یک دنیا ارزش دارد.

فدراسیون زیاد دوست ندارم به همین دلیل ارتباطی هم  نمی‌گیرد

سیم خواه در پاسخ به این پرسش که این روزها چکار می‌کند و آیا  از سوی فدراسیون فعلی تقاضایی برای همکاری نداشته، با خنده پاسخ داد: ما را زیاد دوست ندارند به همین دلیل ارتباطی هم  نمی‌گیرند. گلایه‌ای ندارم و سرم گرم زندگی هستم . کارشناس تربیت بدنی اداره ورزش شهرستان نوشهرم و دفتر بیمه دارم. باوجود اصرار دوستان که تشویق به ورود به عرصه سیاسی می‌کنند نمی‌پذیرم، چون علاقه‌ای به فعالیت‌های سیاسی در وجود خود احساس نمی‌کنم. همین که در حیطه تخصص خودم فعالیت کنم راضی‌ام. ضمن احترام به همه دوستان ورزشی که وارد عرصه‌های سیاسی شدند فکر می‌کنم بهتر است ما ورزشکارها در حیطه تخصصی خودمان فعالیت داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به تحولات اخیر در ورزش مازندران تصریح کرد: باید به چهره‌هایی چون حسن رنگرز و عسگری محمدیان فرصت داده شود تا برنامه‌ها و اهداف خود را پی گیری کنند. آنها از افتخارآفرینان ورزش ایران هستند و لازم است حرمت و کسوت این بزرگان حفظ شود. بدیهی است ابتدای مسئولیت فراز و فرودهایی وجود داشته و درخواست و تقاضای دوستان فراوان و متناقض باشد. برآورده کردن خواسته‌ها، عده‌ای را خوشحال و گروهی را دلخور می‌کند به همین دلیل باید به عزیزان مسئول فرصت بدهیم تا در فضای توام با آرامش برنامه‌های خود را به مرحله اجرا بگذارند.

به قلم: محمدرضا کاظمی

بهروز یاری: در کشتی قحط الرجال نیست

بهروز یاری: در کشتی قحط الرجال نیست

مربی پیشین تیم‌ ملی کشتی آزاد: پشتوانه داریم، برنامه‌ریزی نداریم

مربی پیشین تیم‌ ملی کشتی آزاد: پشتوانه داریم، برنامه‌ریزی نداریم

لیگ کشتی در ایستگاه آخر

لیگ کشتی در ایستگاه آخر

مخالفت باشگاه استقلال و دانشگاه آزاد با اعزام کشتی‌گیران خود به صربستان

مخالفت باشگاه استقلال و دانشگاه آزاد با اعزام کشتی‌گیران خود به صربستان

دو فرنگی‌کار کشورمان راهی بلگراد شدند

دو فرنگی‌کار کشورمان راهی بلگراد شدند

استقلال، پیروز مسابقه حساس برابر دانشگاه آزاد

استقلال، پیروز مسابقه حساس برابر دانشگاه آزاد

روس‌ها با جمعی از نامداران به جام جهانی کشتی فرنگی صربستان خواهند رفت

روس‌ها با جمعی از نامداران به جام جهانی کشتی فرنگی صربستان خواهند رفت

دعوت فرانسه از آزادکاران و فرنگی‌کاران ایرانی

دعوت فرانسه از آزادکاران و فرنگی‌کاران ایرانی

منع به کارگیری بازنشسته‌ها آری، به کارگیری نخبه‌ها خیر!

منع به کارگیری بازنشسته‌ها آری، به کارگیری نخبه‌ها خیر!

غیبت محمد بنا در جمع کمیته فنی لیگ برتر کشتی فرنگی

غیبت محمد بنا در جمع کمیته فنی لیگ برتر کشتی فرنگی

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد