Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

مربی پیشین تیم‌ ملی کشتی آزاد: پشتوانه داریم، برنامه‌ریزی نداریم

تا حد امکان سکوت کردم و حرفی نزدم مبادا بگویند چون خودش نیست انتقاد می‌کند. البته قرار هم نیست همیشه ما باشیم اما وقتی برنامه‌ریزی‌ها غلط، موضعگیری‌ها اشتباه و پای کشتی و خانواده بزرگ این ورزش در میان است، نمی‌توان سکوت کرد و حرفی نزد.

امیر توکلیان مربی پیشین تیم‌های ملی کشتی آزاد و نایب قهرمان اسبق جهان با بیان مطلب بالا به خبرنگار منهای فوتبال گفت: کشتی ملک شخصی هیچکس نیست بلکه به کل جامعه این ورزش تعلق دارد به همین دلیل وقتی برنامه‌ریزی و موضعگیری‌ها در آن اشتباه انجام شود، دود آن به چشم همه خانواده خواهد رفت. یک سال از شیوع کرونا سپری شده و فدراسیون کشتی تقریبا هیچ مسابقه‌ای جز لیگ برگزار نکرده که آن هم نه تنها هزینه‌ای برای فدراسیون در برنداشته بلکه درآمدی هم از این طریق به دست آورده، آن موقع وقتی می‌خواهند یک تیم به جام جهانی بفرستند صحبت از بی‌پولی می‌کنند! سوال من این است پس بودجه دریافتی در این یک سال چه شده که مدام از بی‌پولی و مشکلات مالی صحبت می‌شود؟ مسابقات انتخابی برگزار و نفرات برتر اوزان دهگانه انتخاب شده‌اند چرا تنها دو نفر از آنها را به میدان جام جهانی می‌فرستید، بقیه نفرات برتر کجا باید امتحان پس بدهند؟

مسابقات لیگ سفره‌ای است که تنها عده‌ای خاص در آن نفع می‌برند

وی ادامه داد: بزرگان به ما آموخته‌اند هر مسابقه کشتی، با ۶ ماه تمرین برابری می‌کند. ضمن اینکه اعتماد به نفس و انگیزه کشتی‌گیر در میدان رقابت افزایش پیدا می‌کند و موقعیت خود را در چنین شرایطی درک می‌کند به همین دلایل باید تمام نفرات برتر انتخابی در جام جهانی صربستان شرکت می‌کردند تا پس از حدود یک سال، کشتی‌گیران در یک میدان مهم خارجی مورد سنجش قرار گیرند. همان کاری که روس‌ها و برخی مدعیان دیگر انجام دادند. ما دل‌مان خوش است که لیگ برگزار می‌کنیم. به نظر من این مسابقات سفره‌ای است که تنها عده‌ای خاص در آن نفع می‌برند. اگر چنین نیست محاسبه کنید از مبلغ پولی که در چرخه لیگ گردش می‌کند چند نفر از مربیان سازنده و ورزشکاران سود می‌برند؟ بگذریم از اینکه در این میان یک عده هم فرصت پیدا کرده و از طریق لیگ فقط خودشان را تبلیغ می‌کنند. به فدراسیون گذشته ایراد می‌گرفتند که چرا لیگ را متمرکز برگزار می‌کنید خودشان هم همین کار را کردند. در حالی که می‌توانستند در فصل گرما که شدت کرونا کمتر بود رقابت‌ها را در محیط باز برگزار کنند.

کسی برای رییس فدراسیون دعوتنامه نفرستاده بود

قهرمان اسبق بازی‌های آسیایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود پشتوانه‌های توانمند در کشتی گفت: تیم‌های ما در هر سه رده نوجوانان، جوانان و امید از بهترین‌های جهان هستند و فدراسیون گذشته آنها را با بهترین نتایج تحویل فدراسیون جدید داد آن وقت دوستان باز هم از نبود پشتوانه و نزول کشتی در استان‌ها صحبت می‌کنند. به نظر من این ایجاد ناامیدی در میان مردم و جامعه کشتی اصلا خوب نیست. کشتی ایران بزرگ است و بزرگ می‌ماند و بیان این حرف که ما در المپیک مدال نمی‌گیریم به هیچ عنوان زیبنده ورزش اول ما نیست. کسی برای رییس فدراسیون دعوتنامه نفرستاده بود که سکان هدایت را در دست بگیرد. حالا که انتخاب شده باید بیشتر کار و کمتر گله کند. بازدید از استان‌ها اگر به خاطر پیشبرد اهداف این ورزش است باید در درجه اول دیدارها با کشتی‌گیران و پیشکسوتان انجام شود نه چهره‌های سیاسی، چون کشتی بر پایه تلاش مربیان سازنده و تلاشگران بی‌ادعا استوار است. مگر قرار نبود ماهیگیری به هیات‌های استانی یاد داده شود تا درآمد پایدار داشته باشند حالا که این کار انجام نشده لااقل خود فدراسیون بخشی از کمک‌های دریافتی را به هیات‌ها اختصاص دهد.

توکلیان در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم کشتی به روزهای اوج خود بازگردد. اطمینان دارم بالاخره بیماری کرونا  از بین خواهد رفت آن وقت ببینیم آنها  که مرتب به عملکرد فدراسیون گذشته ایراد می‌گرفتند، توان برگزاری مسابقات کشوری در تمام رده‌های سنی و مراحل مختلف را خواهند داشت، حق  مربیان سازنده را ادا خواهند کرد و به معنی واقعی در خدمت کشتی خواهند بود یا همچنان بی‌پولی و مشکلات گذشته را پیش خواهند کشید؟

عزیمت بی‌سر و صدای مربی پیشین تیم ملی کشتی به هندوستان

عزیمت بی‌سر و صدای مربی پیشین تیم ملی کشتی به هندوستان

بهروز یاری: در کشتی قحط الرجال نیست

بهروز یاری: در کشتی قحط الرجال نیست

دست نوری به مدال جام جهانی کشتی فرنگی نرسید

دست نوری به مدال جام جهانی کشتی فرنگی نرسید

دومین فرنگی‌کار کشورمان نیز حریف نماینده روسیه نشد

دومین فرنگی‌کار کشورمان نیز حریف نماینده روسیه نشد

یک آزادکار به صربستان اعزام می‌شود

یک آزادکار به صربستان اعزام می‌شود

رییس فدراسیون کشتی روسیه ابقا شد

رییس فدراسیون کشتی روسیه ابقا شد

راهیابی نوری به مرحله رده‌بندی جام جهانی کشتی فرنگی صربستان

راهیابی نوری به مرحله رده‌بندی جام جهانی کشتی فرنگی صربستان

سرمربی اسبق تیم‌ ملی کشتی: دست‌مان را که نگرفتند هیچ، پشت پا هم زدند

سرمربی اسبق تیم‌ ملی کشتی: دست‌مان را که نگرفتند هیچ، پشت پا هم زدند

استقلال، پیروز مسابقه حساس برابر دانشگاه آزاد

استقلال، پیروز مسابقه حساس برابر دانشگاه آزاد

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس