Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

مدیریت تنبیهی

شنبه 23 مهر 1401 ساعت 01:05

به خوبی آگاهیم که در ادوار مختلف وزارت ورزش و جوانان، عدم شناخت از مسئله فرهنگ در معاونت فرهنگی یکی از بزرگترین چالش ها بوده و افرادی در راس آن قرار گرفته اند که شایستگی لازم برای تصدی این سمت نداشته اند.


سینا کلهر معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا کرد و با سخنانی که در آن برنامه مطرح کرد نشان داد که به سیاق گذشته علاوه بر آنکه با حوزه ورزش بیگانه است، از فرهنگ و جوانانی هم که با آنان سروکار دارد نیز شناختی ندارد.

شاید حق با رضا امیرخانی، نویسنده انقلابی باشد که می گوید: «حکمرانی، آدم هایی را با  هوش زیر متوسط می خواهد که در رابطه طولی بله قربان گو باشند، پیک باشند. امربر باشند. این موضوع فقط در راس نیست. در هر زیرشاخه ای به شکل فرکتالی بازتولید می شود».

در هفته ها و روزهای اخیر شاهد نوعی اعتراضات در کشور هستیم که اکثریت قریب به اتفاق آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند. گروهی که به حسب سازمانی زیر نظر وزارت ورزش قرار می گیرند اما همواره زیر  سایه ورزش قرار گرفته و مسئولیت فرهنگیشان با افرادی همچون کلهر بوده است.

فردی که کودک را چنین تعریف می کند: کسی است که توانایی کنترل بر عواطف، رفتارها و غرایض را ندارد، پس مسئولیتی ندارد و ما هم نمی توانیم او را مجازات کنیم.  و در جایی دیگر از این برنامه می گوید: میانگین نمرات دانش آموزان به 12 رسیده است از وقتی که تنبیه  بدنی در مدارس ممنوع شده است.

سخنان  معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ما را یاد زمانی می اندازد که مدارس نوین در حال شکل گیری بود و  مکتب داران و پیروانشان از چنین ادبیاتی بهره می بردند. در هر صورت کلهر نماینده گروهی از همین جامعه ایران محسوب می شود. گروهی که عبدالملکی وزیر مستعفی کار نیز بدان تعلق داشته است. اما جای تامل دارد که چرا سمتی همچون معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان را به چنین افرادی می سپارند.

معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به دلیل گستردگی جامعه مخاطب و جذابیت های ذاتی ورزش، می تواند به عنوان نهادی باشد که از بسیاری از همین اعتراضات جلوگیری نماید و تهدیدها را به فرصت تبدیل نماید. ورزشکاران فعال و یا بازنشسته و پیشکسوت همواره به نوعی عامل اتحاد و تعدیل کردن جنبش های اعتراضی بوده اند اما همین انفعال و عدم به کارگیری از افراد شایسته سبب شده تا جامعه ورزش نیز در همراهی جوانان مواضعی دیگر اتخاذ کنند.

شاید وقت آن رسیده کلهر نیز به عبدالملکی دیگر همفکر خود بپیوندد و  بیش از این معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان را با انفعال همراه نسازد تا بلکه فرد شایسته ای در این بخش به کار گرفته شود که هم به امور ورزش آگاه باشد و هم شناختی حداقلی از حوزه فرهگ داشته باشد.

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد