Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

شمشیرها علیه فخری و باقرزاده

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 ساعت 01:36

در روزهای اخیر شاهدیم که هجمه عجیبی علیه یکی از فدراسیون‌های المپیکی کشور بوجود آمده است. این حجم از خشم فرو خفته اسلحه‌های مختلف شمشیربازی و رسانه‌ای شدن یکباره این اعتراضات موجب می‌شود تا کمی بیشتر در این‌باره تامل کنیم.

یکی از مواجهه‌های کودکان دهه شصت و هفتاد با شمشیر و شمشیربازی توسط  انیمیشن شمشیرزن‌ها بود که با شعار «one for all,all for one» به معنای «یکی برای همه همه برای یکی» از تلویزیون پخش می‌شد. شمشیرزن‌هایی که برای برپایی عدالت شمشیرهایشان را از نیام می‌کشیدند و برای نجات هم همه کار می کردند. اینکه امروز شاهدیم اسحه‌های مختلف این فدراسیون در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند تمام تصاویر خوب آن دوران کودکی را مخدوش کرده است. 

اینکه به یکباره شاهد مصاحبه، تحلیل و یادداشت افراد نسبت به یک فدراسیون هستیم اما و اگرهای بسیاری را پدید می آورد. فدراسیونی که در المپیک حضور دارد و مدیران و سرمربی آن نیز در کمیته ملی المپیک درگیری دو چندانی با المپیک دارند اما از رشته خودشان غافل مانده و حالا فضای این رشته ملتهب گشته است. از پیمان فخری تا چند هفته گذشته به عنوان یکی از موفق ترین سرمربی‌های فدراسیون‌های ورزشی یاد می شد و امروز به عنوان یک سرمربی دیکتاتور از او تصویرسازی می کنند. مربی ای که گفته می‌شود سایر رشته های این ورزش را فدای رشته خودش کرده است.

سوالی که شکل می گیرد این است که پس نقش رئیس فدراسیون چیست؟ چرا این افراد تا به امروز سکوت کرده بودند و به یکباره صدایشان در آمده است؟ آیا باقرزاده که سالهاست در دانشگاه تدریس می کند، در بخش مدیریت ورزش حضور داشته و از قدیمی‌ترین روسای فدراسیون های ورزشی است و عنوان نائب رئیسی کمیته ملی المپیک را یدک می کشد، واکنشی در این سال ها نداشته که چنین اتفاقاتی رقم نخورد و جلوی آن را بگیرد؟ مگر وظیفه رئیس و دبیر فدراسیون نیست که به امور رسیدگی کنند و اجازه ندهند کار بدین جا کشیده شود؟ به نظر مسئله پیچیده تر از آن است که اکنون مشاهده می کنیم. 

امیدوار بودیم که صحبت های باقرزاده کمک کننده باشد اما اکنون می‌بینیم اعتراضات اعضای اسلحه‌های دیگر را به ناکامی آنها نسبت داده است.  اکنون سوال این است با وجود ناکامی‌های مختلف چرا فدراسیون واکنشی نشان نداده و کار را به جایی رسانده است که همه در مقابل یکدیگر قرار بگیرند؟ امیدواریم مشغله‌های بسیار رئیس فدراسیون موجب این بی خیالی‌ها نبوده باشد. اکنون باید منتظر واکنش ها به نشست خبری امروز باشیم و ببینیم واکنش فخری به این مسائل چه خواهد بود.

به قلم: حسین محمدی

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس