Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

۸۰۰ روز بلاتکلیفی فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان مسلمان

سه شنبه 24 فروردین 1400 ساعت 09:29

با گذشت بیش از ۸۰۰ روز از صدور حکم الهه عرب عامری به عنوان سرپرست فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان مسلمان هنوز هیچ خبری از این فدراسیون نیست تا یکی دیگر از ‌اولویت‌های حاکمیت ورزش مشمول مرور زمان به فراموشی سپرده شود.

فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان مسلمان در سال ۱۳۶۹ تأسیس شد، بی‌شک احیا، آغاز فعالیت و توسعه تعداد زیادی از رشته‌های ورزشی زنان ایران مرهون اقدامات انجام شده این فدراسیون در دهه ۷۰ بود، اما گره خوردن موضوع زنان با ورزش سرانجام دردهه ۸۰ قربانی سیاست شد و با اعلام انحلال این ارگان فعالیت زنان هر رشته به فدراسیون متبوع آن واگذار شد، تصمیمی که اگرچه در ابتدا منطقی به نظر می‌رسید و استدلال‌های فراوانی در توجیه‌اش داشت اما بعد از گذشت دو دهه ثابت کرد در مدیریت مردسالار ورزش کشور، زنان اسیر نگاه تبعیض‌آمیز و جنسیت زده و کلیشه‌وار مدیران فدراسیون‌های مختلف شده‌اند و در تخصیص منابع اعتبارات، اعزام‌ها و غیره به عنوان اولویت دوم در اکثر رشته‌های ورزشی درنظر گرفته می‌شوند.

تراژدی دردناک ماجرا به رشته‌هایی معطوف بود که عملا به دلیل پایبندی به میزان ارزش‌های عرفی و شعایر مذهبی امکان حضور در رویدادهای بین‌المللی را ندارند؛ اما فدراسیون ورزش زنان مسلمان توانسته بود با برگزاری رویدادهای بین‌المللی مطابق با استانداردهای داخلی خون تازه‌ای به رگ‌های آن‌ها تزریق کند.

با تغییر دولت و روی کار آمدن مسعود سلطانی‌فر شعارهای زیبایی در حمایت از ورزش زنان داده شد، سمینارها، نشست‌های هم‌اندیشی و جلسات راهبردی برای ورزش زنان برگزار و در نهایت تصمیم گرفته شد تا باردیگر فدراسیون بین‌المللی ورزش زنان مسلمان احیا شود.

دی ماه سال ۹۷ الهه عرب عامری به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد؛ اما تمام شعارهای آقایان آورده‌ای به جز یک برگ ابلاغ برای زنان نداشت. نه ساختمان و بودجه‌ای در خور اختصاص یافت و نه کادر اداری و اجرایی قدرتمندی در این فدراسیون منصوب شد و روند آغاز فعالیت آن به قدری کند پیش رفت که خانم سرپرست به جای پیگیری امور بانوان درگیر پیگیری مراحل بازسازی ساختمانی شد که چند اتاق آن در اختیار فدراسیون‌های دیگر بود!

حالا که بیش از چند ماه از عمر دولت باقی نمانده و مطابق سنت، دولتمردان به ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت‌ها و دستاوردهای خود می‌پردازند، خوب است درباره تکلیف این فدراسیون و چرایی مغفول ماندن اهداف و برنامه‌هایش پس از گذشت بیش از دو سال توضیح دهند.

به قلم:الهام محمدی مجد

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس