Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

فدراسیون بدنسازی به کدام سو می‌رود؟

شنبه 23 اسفند 1399 ساعت 12:33

هنوز خیلی زود است تا در مورد عملکرد و برنامه‌های رییس جدید فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار نظر شود. برهمین اساس نقد ما نیز می‌تواند نقادانی داشته باشد که به جان خواهیم پذیرفت. با این وصف و به حکم تجربه خود و شاکله کارکرد نصیرزاده در سازمان لیگ فدراسیون کشتی، تا حدودی می‌توان چشم انداز عملکرد او را پیش‌بینی کرد.

دمیدن بر کوره تبلیغات و تلاش برای دیده شدن، از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این مسئول جوان است که بر برنامه‌ریزی اصولی و اهداف بلندمدت وی ارجحیت دارد. وی اگرچه توانست با حمایت‌های پنهان و آشکار عوامل درون و بیرون جامعه بدنسازی بر کرسی ریاست این مجموعه تکیه بزند اما باید به خاطر داشته باشیم، چه بسا ممکن است دست حمایت و پشتیبانی همین عوامل در آینده‌ای نه چندان دور از دوش وی برداشته شود و دیگر نتواند از پتانسیل موجود کنونی که متکی به اقتدار برخی دولتمردان است بهره‌مند شود.

برهمین اساس انتظار این است که نصیرزاده و عوامل همراه وی برای ادامه مسیر برنامه‌های روشن، هدفمند و قابل اجرا داشته باشند. اگر برنامه‌ای در کار نباشد و نتوان مسیر پیش رو را به درستی ترسیم کرد، امکان اداره امور و دستیابی به موفقیت آسان نخواهد بود. جامعه بدنسازی جمعیت کثیری از مردم را در برمی‌گیرد که یک بخش آن به عرصه ورزش قهرمانی و پرورش اندام منتهی می شود و بخش دیگر یعنی بدنسازی عمومی مرسوم و متداول در باشگاه‌ها، جامعه آماری بزرگی از ورزشکاران عادی را در برمی‌گیرد. بهبود وضعیت هر دو بخش، ساماندهی امور و پیشبرد کمی و کیفی آن، نیازمند برنامه ریزی دقیق و هدفگذاری اصولی است. این در حالی است که وضوح اقدامات تبلیغی نسبت به انجام کارهای زیربنایی کاملا قابل مشاهده است.

مسئولان فدراسیون بدنسازی شاید خود را در رابطه با اعلام خداحافظی چهره شاخصی چون هادی چوپان مسئول ندانند اما یقینا هر اتفاقی در حوزه بدنسازی و پرورش اندام رخ دهد نوک پیکان به سمت مرجع مربوطه گرفته می شود. شرح مشکلات و دشواری های زندگی قهرمانی هادی چوپان بر کسی پوشیده نیست و اینکه بدون هر گونه کمک و حمایت و با کارگری به بالاترین درجه از موفقیت در جهان رسید نیز قابل کتمان نخواهد بود. اکنون شاید دوره حرفه ای ورزش هادی چوپان به پایان رسیده باشد اما به خاطر داشته باشیم در آینده نه چندان دور قهرمانان بزرگی از راه خواهند رسید که مطالبات فراوانی دارند و  باید برای حمایت و همراهی از آنان برنامه داشته باشیم.

نصیرزاده موظف است تلاش کند فدراسیونی را که علاوه بر بدنسازی عمومی، بخش های مختلف قهرمانی نیز دارد از زیر یوغ معاونت همگانی وزارت ورزش خارج کند تا مشکلاتی چون حضور در میادین بین المللی و اعزام آنها از بین برود. برنامه‌ای در راستای ممانعت از خرید و فروش داروهای غیرمجاز و استفاده از آن داشته و کم و کاستی‌های دیگر را سروسامان دهد. مشکل امروز بدنسازی دیدن مناظر زیبای جزیره کیش و صرف هزینه‌های گزاف تبلیغات این مسابقات نیست بلکه مشکل اصلی نبود اتاق فکر کار آمد با حضور کارشناسان و استخوان خرد کرده‌هایی است که بتوانند به رییس فدراسیون مشورت درست بدهند، او را در انجام امور و ترسیم مسیر آینده همراهی کنند.

شاید برخی کم و کاستی‌ها متوجه ساختار و نگاهی باشد که به بدنسازی و پرورش اندام می شود، باید راهکاری اندیشیده شود تا این نگاه منفی از میان برداشته شده و فضای تازه‌ای در عرصه این ورزش ایجاد شود. باید ببینیم از اتاق ریاست و کمیته های تخصصی آن چه فرمان راهبردی برای رفع مشکلات صادر خواهد شد و اصولا بدنسازی به کدام سو حرکت می کند؟

فدراسیون بدنسازی و هزار و یک راه نرفته

فدراسیون بدنسازی و هزار و یک راه نرفته

نصیرزاده و هندوانه‌هایی که در دست دارد

نصیرزاده و هندوانه‌هایی که در دست دارد

کشتی یا بدنسازی، نصیرزاده باید یکی را انتخاب کند

کشتی یا بدنسازی، نصیرزاده باید یکی را انتخاب کند

تعلیق فعالیت ۸ داور بدنسازی و پرورش اندام 

تعلیق فعالیت ۸ داور بدنسازی و پرورش اندام 

وقت خداحافظی نصیرزاده از کشتی فرا رسیده؟

وقت خداحافظی نصیرزاده از کشتی فرا رسیده؟

هادی چوپان کارگری که از غیر ممکن، ممکن ساخت

هادی چوپان کارگری که از غیر ممکن، ممکن ساخت

یک دست و چند هندوانه!

یک دست و چند هندوانه!

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس