Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی بانوان: از عنوان جهانی کشتی آلیش دفاع خواهیم کرد

چهارشنبه 06 اسفند 1399 ساعت 10:22

مونا میرزایی معتقد است که بانوان کشتی آلیش ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و می‌توانند از عنوان نخست جهانی دفاع کنند.

مدیر فنی تیم های ملی کشتی آلیش و کلاسیک  بانوان کشور در ارتباط با برگزاری رقابت‌های اخیر کشوری آلیش که طی روزهای گذشته در محل خانه کشتی تهران برگزار شد به منهای فوتبال گفت: در این دوره از مسابقات ۱۶۴ نفر در قالب ورزشکار، مربی و سرپرست از ۲۷ استان کشور حضور داشتند که نسبت به دوره های گذشته از نظر کمیت ارتقا قابل توجهی داشتیم. این کمیت با توجه به اینکه نزدیک به دو سال مسابقه نداشتیم بسیار قابل توجه بود خصوصا اینکه بانوان برخی استان ها از جمله سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در میدان حضور پیدا کرده بودند و از قضا عملکرد خیلی خوبی هم داشتند. مطمئنا در آینده ورزشکاران این استان حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت و می توانند به عنوان قطب کشتی آلیش مطرح باشند.

وی دلیل تاخیر طولانی مدت برگزاری مسابقات بانوان کشتی خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات مدیریت فدراسیون و شیوع کرونا باعث شد تا نتوانیم طی این مدت فعالیت داشته باشیم اما نهایتا عزم فدراسیون این بود که رقابت های کشوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود که این کار ضمن رعایت دقیق دستورالعمل ها انجام گرفت. خوشبختانه مسابقات در سطح قابل قبول کیفی و کمی و با آرامش کامل داوری بی حرف و حدیث برگزار شد.

میرزایی در رابطه با چگونگی موقعیت تیم و مدعیان این دوره از مسابقات تصریح کرد: اغلب استان ها در بخش بانوان فعال شده اند و کار می کنند. بر همین اساس شاهد تلاش خوبی از سوی تیم های مختلف بودیم بطوری که مدال ها و عناوین در این دوره از مسابقات تقسیم شد. جوانترها با انگیزه ظاهر شدند و در مجموع می توان به آینده کشتی بانوان در هر دو بخش آلیش و کلاسیک امیدوار بود.

مدیر فنی تیم های کشتی بانوان با اشاره به برنامه های آینده تیم آلیش اظهار داشت: تیم ایران دو سال قبل موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در قزاقستان شد. تلاش ما این است که بتوانیم این جایگاه را امسال هم حفظ و از عنوان قهرمانی خودمان دفاع کنیم بر همین اساس فدراسیون در نظر دارد بزودی اردوها را تشکیل دهد. اعزام به تورنمنت برون مرزی و شرکت در مسابقات آسیایی قرقیزستان و جهانی ترکیه در دستور کار  قرار دارد که امیدواریم با حمایت های فدراسیون و مسئولان ورزش بتوانیم  به اهداف خودمان دست پیدا کنیم.

میرزایی در پایان تاکید کرد: بانوان زیادی به کشتی آلیش علاقه دارند و ما  با توجه به پوشش مناسب مشکلی برای فعالیت در این بخش نداریم با این وجود انتظار داریم مسئولان بیش از پیش به این رشته توجه داشته باشند. رییس فدراسیون قول داده از هیچ کمکی  در جهت حمایت از بانوان کشتی دریغ نکند. تلاش ما این است که مسئولان ورزش نیز با جدیت حمایت کنند. خصوصا اینکه چون کشتی آلیش المپیکی نیست و بانوان ما باوجود شایستگی نمی‌توانند از امتیاز مدال المپیک استفاده کنند لذا تقاضای ما از دست‌اندرکاران ورزش این است که تمهیدات حمایتی دیگری برای کشتی‌گیران آلیش و کلاسیک در نظر بگیرند.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس