Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

سرپرست تیم‌های ملی کشتی بانوان: هدف ما دفاع از عنوان قهرمانی جهان است

چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت 12:20

مونا میرزایی، سرپرست تیم‌های ملی کشتی بانوان تأکید کرد که تیم کشتی آلیش بانوان سال ۲۰۱۹ قهرمان دنیا شد و حالا هم تلاش می‌کنداز این عنوان در جهانی امسال ترکیه هم دفاع کند.

میرزایی طی گفت و گو با "منهای فوتبال" در  پاسخ به این پرسش که دلیل برگزار نشدن مسابقات جهانی طی دوسال اخیر چیست و آیا امکان تکرار قهرمانی بانوان ایران در جهانی ۲۰۲۱ ترکیه وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه شیوع کرونا در جهان باعث شد تا مسئولان اتحادیه جهانی و کنفدراسیون آسیایی مرتب زمان مسابقات و محل میزبانی ها را تغییر بدهند. درنهایت هم رقابت ها برگزار نشد. امسال نیز زمان و مکان رقابت‌های آسیایی و جهانی اعلام شده اما هنوز نمی توان نظر قطعی داد که آیا این مسابقات برگزار خواهد شد با خیر؟ انتظار می رود با توجه به فرصت خوبی که تا رقابت‌های جهانی داریم تا آن زمان یعنی اواسط شهریور ماه کرونا فروکش کرده باشد و امکان برگزاری مسابقات جهانی فراهم شود. بدیهی است هدف نخست ما در میدان جهانی، دفاع از جایگاه قهرمانی خواهد بود برای این منظور تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم و تلاش خود را مضاعف خواهیم کرد تا به هدف مورد نظر برسیم.

سرپرست تیم‌های ملی کشتی بانوان در توضیح مسیر دفاع از عنوان قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: تمام برنامه های اردویی و مسابقات  به فدراسیون ارائه شده و پی گیر اجرای آن هستیم. اسفند ماه ۹۹ علی رغم شرایط کرونایی توانستیم مسابقات کشوری را بخوبی برگزار کنیم. پیش بینی اردوها و حضور احتمالی در مسابقه برون مرزی هم صورت گرفته و قطعا مسئولان فدراسیون نسبت به این برنامه ها و اجرای آن توجه دارند. تردیدی نیست چنانچه کرونا اجازه بدهد آن را در دستور کار قرار خواهند داد.

وی در جواب این سئوال که به نظر می رسد اولویت کار فدراسیون در حال حاضر بازی‌های المپیک و مسابقات رده های سنی مختلف کشتی آزاد و فرنگی است، گفت: البته که المپیک در اولویت قرار دارد. ما نیز محدودیت ها و شرایط فدراسیون را درک می‌کنیم. همانطور که ذکر شد ما برنامه های خود را جهت تشکیل اردوها و آماده  سازی به فدراسیون ارائه کرده ایم، مسلما در صورتی که برگزاری رقابت های آسیایی و جهانی آلیش قطعی شود، فدراسیون اقدام به اجرای برنامه های ارائه شده خواهد کرد.

میرزایی در ارتباط با توانمندی بانوان در عرصه ورزش و کشتی تاکید کرد: بانوان ایران نشان دادند این توانایی و اقتدار را دارند که در میادین مختلف ورزشی افتخار آفرین باشند. نمونه اش  دختر وزنه بردار کشورمان است که اخیرا توانست اولین مدال جهانی را کسب کند و تاریخ ساز شود. دخترانه کاراته، ووشو، شطرنج، تکواندو و دیگر رشته ها نیز قبلا توانمندی های خود را نشان داده اند. در کشتی آلیش هم که قهرمان جهان هستیم. اطمینان داشته باشید هر اندازه به ورزش بانوان بها داده شود و امکانات در اختیار آنها قرار گیرد، بیشتر افتخار آفرینی خواهند کرد.

میرزایی که خود را برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر کرج آماده می کند، در جواب این پرسش که شما خود را یکی از قهرمانان جودو و علاقه مند پروپاقرص کشتی می دانید با این وجود تجربه ثابت کرده مسئولیت هایی چون عضویت در شورای شهر، ورزشی ها را از کار اصلی خودشان دور می کند.در این باره چه نظری دارید، تاکید کرد:  رشته تحصیلی من مقطع دکترای ورزش است و از کودکی عاشق کشتی بودم اما چون در آن زمان کشتی بانوان نداشتیم ناچار در جودو فعالیت کردم و تا مدارج بالا پیش رفتم. بعدا که کشتی بانوان راه اندازی شد در این بخش از من دعوت به همکاری شد. از آنجایی که سرپرست کشتی بانوان هستم و این امر زمان زیادی را از من نمی گیرد چنانچه  توفیق خدمت در حوزه شهری پیدا کنم، خلل چندانی در این بخش از فعالیت من ایجاد نخواهد شد. ضمن اینکه هدف اصلی من خدمت در حوزه ورزش شهروندی و فضا سازی جهت حضور گسترده تر جامعه زنان در بخش ورزش، ایجاد امنیت بیشتر برای فعالیت های این قشر از جامعه و گسترش فضای سرانه ورزش است بر همین اساس تصور می کنم هر دو حوزه مسئولیت در راستای هم قرار دارند و عزم من برای خدمت در حوزه ورزش، خصوصا بخش بانوان بیشتر جزم خواهد شد.

به قلم: محمدرضا کاظمی

۱۲ ورزشکار به اردوی تیم کشتی آلیش بانوان دعوت شدند

۱۲ ورزشکار به اردوی تیم کشتی آلیش بانوان دعوت شدند

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی بانوان: از عنوان جهانی کشتی آلیش دفاع خواهیم کرد

مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی بانوان: از عنوان جهانی کشتی آلیش دفاع خواهیم کرد

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک