Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

گفت و گو با رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام

نصیرزاده: حتما در فدراسیون تغییرات خواهیم داشت

دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 12:04

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام معتقد است که امور گذشته فدراسیون بر مدار شایسته سالاری نمی‌چرخید و کارها بیشتر مبتنی بر رفاقت و فعالیت‌های باندی پیش می‌رفت و به همین دلیل سعی خواهد کرد از افراد مشخص و کسانی که شایستگی و توان قبول مسئولیت را دارند استفاده کند.

به گزارش منهای فوتبال، روز گذشته انتخابات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برگزار شد و طی آن عبدالمهدی نصیرزاده با کسب ۲۸ رای به عنوان رییس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

نصیرزاده جانشین ناصر پورعلی فرد شد که حدود یک دهه در این فدراسیون مسئولیت داشت و چند ماه قبل به دلیل بازنشستگی فدراسیون را به سرپرست واگذار کرد. در اولین روز کاری، از رئیس جدید فدراسیون در مورد برنامه‌های آینده و نقشه راه او برای پیشبرد اهداف رشته بدنسازی و پرورش اندام پرسیدیم. ادامه این نوشتار حاصل گفت و گو با عبدالمهدی نصیر زاده است.

ابتدا از رییس جدید فدراسیون بدنسازی در ارتباط با تعییرات احتمالی ارکان این مجموع سئوال کردیم که پاسخ داد: حتما تعییرات اساسی در فدراسیون خواهیم داشت. به اعتقاد من امور گذشته فدراسیون بر مدار شایسته سالاری نمی‌چرخید و کارها بیشتر مبتنی بر رفاقت و فعالیت‌های باندی پیش می‌رفت به همین دلیل سعی خواهیم کرد از افراد مشخص و کسانی که شایستگی و توان قبول مسئولیت را دارند استفاده کنیم. لازمه تغییر مدیریت هم چنین شرایطی را ایجاب می‌کند. بنابراین تغییرات اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی در رابطه با چگونگی مبارزه با معضلی به نام استفاده از داروهای غیرمجاز در بدنسازی و رشته‌های قدرتی فدراسیون اظهار داشت: این معضل مختص رشته بدنسازی نیست و در تمام دنیا و همه رشته‌ها کم و بیش وجود دارد. تلاش ما این است که بتوانیم با یک برنامه‌ریزی اصولی و دقیق، برگزاری کلاس‌های توجیهی، آموزشی و دانش افزایی مشکلات احتمالی را به حداقل برسانیم به اعتقاد من رسانه ملی و جراید می‌توانند ما را در این راه یاری دهند به همین منظور و در راستای معرفی بیشتر بدنسازی و پرورش اندام به جامعه، تلاش خواهم کرد برنامه اختصاصی این رشته را در رسانه ملی راه اندازی شود. بدنسازی رشته پر مخاطبی است و به شما اطمینان می دهم در صورتی که برنامه اختصاصی داشته باشد جمعیت زیادی به این رشته و برنامه اختصاصی آن اقبال نشان خواهند داد.

رییس جدید فدراسیون بدنسازی  در ارتباط با اینکه آیا اهتمام وی بیشتر مصروف بخش همگانی ورزش بدنسازی خواهد شد یا بخش قهرمانی، تصریح کرد: بدیهی است در درجه اول پاسخگوی اکثریت مخاطبان خواهیم بود. در همین راستا از آنجایی که مخاطبان بخش عمومی و همگانی بسیار بیشتر از بخش تخصصی و قهرمانی هستند، در نتیجه مجبوریم ۷۰- ۸۰ درصد فعالیت‌ها را معطوف به این قسمت کنیم ضمن اینکه‌ از بخش قهرمانی نیز غافل نخواهیم بود.

 نصیرزاده در رابطه با چگونگی احیای بخش قوی‌ترین مردان یا همان مردان آهنین و توجه به قهرمانان صاحبنام پرورش اندام گفت: همین الان که من با شما صحبت می‌کنم مسابقات مردان آهنین به میزبانی صفادشت کرج در حال برگزاری است اما سازوکار موجود و تبلیغات کنونی آن چنانکه باید و شاید مطلوب نیست. اولین کاری که پیگیری خواهم کرد امکان پخش این مسابقات و ترویج آن است زیرا این کار به نوعی ترویج پهلوانی و گرایش جوانان به ورزش است. البته مسابقات مذکور در گذشته چالش‌هایی داشته که سعی خواهیم کرد در آینده با انجام آزمایش دوپینگ و رعایت پاره‌ای مقررات در جهت سالم‌سازی و رعایت عدالت  در میان  شرکت کنندگان اقدامات لازم را انجام دهیم. امسال  که گذشت اما از سال آینده همه این مسائل را در نظر خواهیم داشت.

در ارتباط با پاورلیفتینگ و پرورش اندام نیز قهرمانان ارزنده و بزرگی در این رشته‌ها داریم که در دنیا مطرح و صاحبنام هستند این مخاطبان هم نیاز به حمایت و برنامه‌ریزی دارند که تلاش می کنیم از این بخش هم غافل نشویم.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا درست است چالش‌های  مرحله نهایی رقابت‌های لیگ کشتی آزاد و بروز برخی مشکلات دیگر، بین شما ورییس فدراسیون نیز اختلاف نظرهایی ایجاد کرده بود، تاکید کرد: برگزاری مسابقات لیگ کشتی در شرایط کرونایی و حساسیت‌های فراوانی که پیش و هنگام مسابقات وجود داشت دشواری‌های ناخواسته ایجاد می کرد. تردیدی نیست همین امر گاهی اوقات در انجام امور و فعالیت‌ها تاثیر قرار می‌گذاشت. طبیعی است در چنین شرایط حساسی چالش‌هایی هم ایجاد شود با تمام این احوال همواره سعی کردیم با درک شرایط و ایجاد فضای همدلی کارها را پیش ببریم.انصافا هرجا هم که به نوعی من خواستم کار را زمین بگذارم رییس فدراسیون با تمام وجود از من حمایت کرد. برخی دوستان برگزاری لیگ کشتی و موفقیت‌های آن را پای من می‌نویسند اما باید بگویم اشتباهات لیگ مال من بود و موفقیت‌ها از آن رییس فدراسیون.

وی ادامه داد: برگزاری لیگ کشتی در شرایطی که ذکر شد کار سختی بود و ما یک کار تیمی را انجام دادیم و لحظه‌ای فروگذار نکردیم. اگر قرار باشد نمره‌ای به خودم بدهم بالاتر از بیست خواهد بود زیرا برای هرچه بهتر برگزارشدن مسابقات یک لحظه کوتاهی نکردم.

رییس فدراسیون بدنسازی در رابطه با  اینکه باوجود مشکلات اداره فدراسیون بدنسازی، چگونه می‌تواند کار پرمشغله سازمان لیگ کشتی را نیز پی گیری کند، تصریح کرد: با شما موافقم که کار در فدراسیون بدنسازی تمام وقت مرا خواهد گرفت و شخصا دوست دارم با همه وجود در این فدراسیون تمرکز کنم. تحت این شرایط گمان نمی‌کنم بتوانم به لیگ کشتی هم برسم. خصوصا اینکه یکی از اهداف من در فدراسیون بدنسازی راه‌اندازی مسابقات لیگ خواهد بود و تلاش می‌کنم با جذب اسپانسر  لیگ رشته‌های مختلف این ورزش را هم به شکل مطلوب  دایر کنم.

به قلم: محمدرضاکاظمی

اسپانسر فدراسیون بدنسازی چگونه واکسن کرونا وارد کرده است؟

اسپانسر فدراسیون بدنسازی چگونه واکسن کرونا وارد کرده است؟

نصیرزاده و هندوانه‌هایی که در دست دارد

نصیرزاده و هندوانه‌هایی که در دست دارد

کشتی یا بدنسازی، نصیرزاده باید یکی را انتخاب کند

کشتی یا بدنسازی، نصیرزاده باید یکی را انتخاب کند

دیدار رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام با رئیس کمیته ملی المپیک

دیدار رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام با رئیس کمیته ملی المپیک

وقت خداحافظی نصیرزاده از کشتی فرا رسیده؟

وقت خداحافظی نصیرزاده از کشتی فرا رسیده؟

هادی چوپان کارگری که از غیر ممکن، ممکن ساخت

هادی چوپان کارگری که از غیر ممکن، ممکن ساخت

یک دست و چند هندوانه!

یک دست و چند هندوانه!

نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی شد

نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی شد

مجوز فعالیت پاورلیفتینگ بانوان صادر شد

مجوز فعالیت پاورلیفتینگ بانوان صادر شد

امیری خراسانی سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شد

امیری خراسانی سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شد

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا