عدم رغبت مسعود سلطانی فر به دیدار با اصحاب رسانه و پاسخگویی و در عوض گزینش تنها سردبیران رسانه های خاص جهت دیدار به مناسبتهای مختلف نشان میدهد که اصولا وزیر ورزش به رسانه به عنوان یکی از ارکان توسعه سازمان و همچنین مردم سالاری نگاه نمیکند. برعکس جایگاه رسانه را به ابزاری برای تبیین تبلیغات مثبت و بازنشر سخنانش از سایت و کانال وزارت ورزش خلاصه می کند.
گویا مسعود سلطانی فر و اطرافیانش ترجیح می دهند در خمودگی حوزه رسانه ورزشی و عدم مطالبه جدی از سوی ارباب جراید، با کاهش مطالبه پرسشگری، پاسخگویی را نیز محدود کنند.
در حالی که مسائل مختلفی چون واگذاری استقلال و پرسپولیس، موضوع قرارداد ویلموتس، عدم تعیین تکلیف انتخابات چند رشته و حواشی انتخاباتی چند رشته دیگر در کنار بلاتکلیفی قهرمانان در اپیدمی کرونا موجب پرسشهای زیاد و ساعت ها بحث و تبادل اندیشه در بخش های مختلف حاکمیت ورزش، رسانه ها و افکار عمومی شده، آقای وزیر همچنان در طبقه فوقانی ساختمان سئول به ایراد متن سخنرانی رسمی می اندیشد و حاضر نیست برابر خبرنگاران نقد بشوند و پاسخگوی فعالیت هایش باشد.
موضوعی که با تغییر مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان امید به اصلاحش می رفت اما همچنان تغییر مشهودی در آن مشاهده نمی شود.