Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

چالش‌های پیش روی داورزنی

يكشنبه 03 آذر 1398 ساعت 03:23

امروز می خواهیم به چالش هایی که پیش روی داورزنی در دوره جدید ریاستش وجود دارد بپردازیم.

به گزارش منهای فوتبال، والیبالی ها هجدهمین رئیس خود را انتخاب کردند و محمدرضا داورزنی دوباره روی صندلی ریاست این رشته نشست. جدا از انتقادهایی که این روزها به داورزنی به خاطر بازگشتش به والیبال می شود باید این نکته را یادآور شویم که امروز نوبتی دیگر است و والیبال ایران نگاه نو، طرح نو و ساختار نوین می خواهد و دکتر داورزنی باید این واقعیت را مدنظر قرار بدهد که موفقیت در مسیری جدید در گروه جمع گرایی تجمع، تحمل و بکارگیری دیدگاه های مختلف است. البته اولویت در مقطع کنونی تیم ملی برای شرکت در مسابقات انتخابی المپیک است و این مساله نیازمند مباحث فنی، روانشناختی و مادی است و سپس تغییرات در ساختار کمیته ها و ایجاد تحولات لازمه در بدنه فدراسیون که در این باره خواهیم نوشت. امروز می خواهیم به چالش هایی که پیش روی داورزنی در دوره جدید ریاستش وجود دارد بپردازیم.

 

منابع مالی

از استوارترین پایه‌های موفقیت محمدرضا داورزنی طی آن 11.5 سال، بی‌نیاز کردن والیبال از بودجۀ دولتی بود که با جذب حامیان مالی از بخش خصوصی انجام شد.

اینک نخستین چالش او در راه تصحیح و تثبیت جریان حرکتی والیبال، تأمین منابع مالی و البته وصول 900 هزار دلار بدهی صداوسیما به والیبال است که مربوط به 2.5 سالِ گذشته است.

صداوسیما حق سالیانۀ پخش را پرداخت نکرده و فدراسیون جهانی مبالغ مورد نظر را از حساب فدراسیون ایران کم کرده؛ حسابی که حالا بدهکار هم شده است.

اما داورزنی در وصول این طلب -دست‌کم از حیث حمایت یا مطالبۀ رسانه‌ای- تنهاست؛ چراکه رسانه‌ عموماً در اختیار طیف همسو با صداوسیماست که دم نمی‌زنند.

مصاحبه‌شوندگانِ دلسوزِ والیبال هم در بیان نظرات مشعشع خود هر آسمان تاریکی را به ریسمانی پوسیده می‌بافند، ولی دربارۀ این حق مسلم والیبال سکوتِ عافیت‌طلبانه پیشه می‌کنند؛ چون بیان این حق احتمالاً یعنی وداع این کارشناس‌نماهای «شهوتِ مصاحبه» با دو عشق‌شان؛ دوربین و میکروفن!

 

منابع انسانی

 محمدرضا داورزنی علاوه بر تجربۀ سال‌ها مدیریت، از حیث دانشگاهی با مدیریت منابع انسانی آشناست و طبعاً بیشترین انتظار از او ساماندهی نیروی انسانی با بهره‌گیری از کارآمدان حوزه‌های مختلف در ادارۀ فدراسیون است.حذف و اضافه در حوزۀ نیروی انسانی، از چالش‌های بزرگ داورزنی در فدراسیون است. آن هم با این پیوست که؛ مطالبۀ اصلی از او به‌کارگیری جوان‌های مستعد، متخصص و متشخص است تا با این کادرسازی افزون بر ادارۀ کنونی فدراسیون، دست والیبال برای آیندۀ مدیریتی‌اش نیز پر باشد. میدان‌دادن به امتحان‌داده‌ها و صفرشده‌ها بزرگ‌ترین خطای داورزنی در این راه است؛ چراکه بسیاری از حواشی سال‌های اخیر را کسانی برای او و والیبال رقم زدند که حالا اسم‌شان را در لیست خوب‌ها گنجانده‌اند! ولی سر زمان کلاه نمی‌رود و پنهان‌ها آشکار خواهد شد.

 

تیم‌ها

چالش داورزنی اینجاست که در این دو سال برخی رویه‌های مجال‌یافته، طوری تقویت شده که از اساس محل اشکال است و بر خلاف شایسته‌سالاری و روح ورزش.

باز کردن ماجرا در ملأ عام چندان روی خوشی ندارد و به وجهۀ والیبال نزد مخاطب عام آسیب جدی وارد می‌کند. تضعیف والیبال هم به ضرر همه است. اهل والیبال که کم‌وبیش از جریانات خبر دارند، هوشیارانه در پرده سخن‌ می‌گویند؛ چراکه این‌ مسائل باید پشت درهای بسته پرداخته و تا دیر نشده برطرف شوند.

مثلاً اگر همان ابتدا که استفاده از «بازیکنانِ جا زده» تک‌وتوک بود، عزمی برای برخورد وجود داشت، والیبال را گندِ صغر سنی برنمی‌داشت که زدودن این پدیدۀ ناحق هزینه‌بر شود و حالا که ماجراها رو شده، نتوانند از عناوین کسب‌شده دفاع کنند. هرچند در روزگار ما آلزایمر هم زیاد شده و ظاهراً کسی به یاد نمی‌آورد برخی کل حضور ملی‌شان/اسم‌درکردن‌شان را مرهون سن دروغین‌شان‌اند! تعداد اینقدر بالاست و شهر اینقدر شلوغ که ظاهراً حالا والیبال یک رئیس فدراسیونی به صغرسنی‌ها بدهکار شده است!

 

 

 

روند مثبت پوست‌اندازی تیم ملی والیبال در فدراسیون هم دنبال می‌شود؟

روند مثبت پوست‌اندازی تیم ملی والیبال در فدراسیون هم دنبال می‌شود؟

مدار ناکامی‌های والیبال با داورزنی

مدار ناکامی‌های والیبال با داورزنی

داورزنی عضو هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا باقی ماند

داورزنی عضو هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا باقی ماند

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس