Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

سپاهان در خط استارت

8 تیم در دوومیدانی یعنی رونق

چهارشنبه 16 مرداد 1398 ساعت 05:01

به گزارش منهای فوتبال، مسابقات دوومیدانی باشگاههای ایران بعد از سال‌ها که تیم‌ها به ندرت گِرد هم جمع می‌شدند، با یک برنامه‌ریزی مناسب امسال با 8 تیم برگزار خواهد شد. در میان تیم‌های این فصل، نام تیم سپاهان قرار دارد که بعد از فعالیت در فوتبال و چند رشتۀ ورزشی دیگر، در خط استارت دوومیدانی است.

کِشش فوتبال به تعبیر خیلی‌ها، ورزش ایران را نابود کرده است. عده‌ای هم می‌گویند فوتبال جهانگیر شده است و بحث‌اش به کنار. نوشتن از تفاوت‌های فوتبال با بقیه ورزش‌ها وقت و انرژی می‌گیرد پس باید روی ورزش‌ها تمرکز کرد که چطور می‌توانند سوای فوتبال، گلیم خود را از ورزش بیرون بکشند و برای مردم جذابیت داشته باشند. چگونه نیروی محرکۀ باشگاهها و سرمایه‌گذاران باشند تا همۀ پول خود را خرج فوتبال نکنند و در تعریف درست و نظام‌مند باشگاهداری، به سمت و سوی حرفه‌ای سازی، رسانه‌ای کردن و تجاری سازی ورزش بروند.
دوومیدانی. این ورزشی که در خانواده ورزش ایران، «مادر» است، با نگاه چند سویه به دوومیدانی، روی آنتن صداوسیما می رود، رئیس فدراسیونش هر روز در اتاق وزرا و کمیته ملی المپیک و بازرگانان است تا خرج اردو و مربیان و مسافرت‌های ورزشکاران و مربیان را دربیاورد که گاهی اوقات زیاده خواه می‌شوند یا می‌خواهند سر به تن دوومیدانی نباشد!
گام اول برای برداشتن موانع ورود اسپانسرها به دوومیدانی که «اصل» و پدید آوردندۀ موارد دیگر است، انسجام خانواده دوومیدانی است. فدراسیون و خانواده دوومیدانی ( دلسوزان این ورزش)، دل‌شان باید متقابلاً برای دوومیدانی بتپد. تجربه بسیاری از فدراسیون‌ها ثابت کرده است که کسی برای جنگ و دعوا پول نمی‌آورد بلکه می‌خواهد به آورده‌اش احترام گذاشته شود و در فضای بدون هیاهو، برند یا محصول خود را تبلیغ کند.
در روزگاری که دلار روی دلار گذاشتن سخت است و ارزش پول سقوط کرده است، خانوادۀ دوومیدانی باید دست به دست هم بدهند و برای اسپانسرها جاذبه باشند نه دافعه.

مسابقاتی که تاریخی می‌شود
در خبرها خواندیم مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی، از موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از دوومیدانی ایران ابراز خشنودی کرد. نشستِ کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای واردات برخی تجهیزات دوومیدانی از چین تشکیل شد. برای چهارمین سال هم «آپ» قرارداد اقتصادی خود را با دوومیدانی تمدید کرده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم گوشۀ دیگری از کار را گرفته.
این اقدامات و تلاش‌های دیگری که در این ارتباط صورت گرفته و می‌گیرد، از عزم دوومیدانی برای تأمین مالی ورزشکارانش خبر می‌دهد اما دست‌های دیگری هم نیاز است. اینکه در ورزش ایران رئیس یک فدراسیون مجبور است به هر طریقی پول تهیه کند، ناکارآمدی نظام اقتصادی ورزش را نشان می‌دهد. در این وانفسا، کارگزاران دیگر ورزش باید جلو بیایند. هیئت‌ها و باشگاهها. علی‌الخصوص باشگاهها که سرمایه‌گذاری آنها متضمن موفقیت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.
در بخش باشگاهی، حضور تعدادی از تیم‌ها در مسابقات دوومیدانی، امیدواری به وجود آورده است. دختران و پسران سپاهان با ترکیب کامل می‌آیند و موضوع استفادۀ قهرمانان برجستۀ استان اصفهان و ایران از ورزشگاه نقش جهان و مشارکت باشگاه سپاهان در فعالیت‌های پایه دوومیدانی و حضور این باشگاه در رقابت‌های بین‌المللی، امیدواری‌های بعدی است.
تاکنون تیم‌های آسان پرداخت، نفت تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، سپاهان، مس کرمان، مس سونگون، پلیمر خلیج فارس و دانشگاه علوم پزشکی برای حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشوراعلام آمادگی کرده‌اند که بیانگر رونق و رکورد تازه تعداد حضور تیم‌ها در مسابقات دوومیدانی است.
در آستانه برپایی مرحله نخست از بیست و سومین دوره مسابقات دوومیدانی باشگاههای ایران که از اواخر مرداد در تهران آغاز خواهد شد، تیم‌ها با رنگ و بویی تازه و با نام‌های جدید وارد می‌شوند. این فرصت برای تمامی ورزشکاران مهیاست تا با حضودر در ترکیب تیم‌های شرکت کننده، شانس خود را علاوه بر کسب عناوین و جمع‌آوری امتیازات تیم‌ها، از منابع مالی آن نیز بهره‌مند شوند. فدراسیون دوومیدانی نیز با ساماندهی این رقابت‌ها در فصل جاری سعی دارد مسابقات را به بهترین نحو و با کیفیت برگزار کند.


 

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد