به گزارش اختصاصی رتبههای فدراسیونهای ورزشی عبارت است از:
1.فدراسیون فوتبال 909K
2. فدراسیون والیبال 418K
3. فدراسیون کشتی 178K
4. فدراسیون بسکتبال 115K
5. کمیته ملی المپیک 104K
6. فدراسیون تکواندو 88/4K
7. فدراسیون بوکس 49/8K
8. فدراسیون ووشو 47K
9. فدراسیون کاراته 55/6K
10. فدراسیون کوهنوردی 45/3K
11. فدراسیون تنیس 30/8K
12. فدراسیون سوارکاری 24/5K
13. فدراسیون بولینگ و بیلیارد 22/8K
14. فدراسیون هندبال 20/6K
15. فدراسیون انجمنهای ورزشهای رزمی 20/5K
16. وزارت ورزش و جوانان 20/3K
17. فدراسیون آمادگی جسمانی 18/2K
18. کمیته ملی پارالمپیک 17/5K
19. فدراسیون نجاتغریق 17/3K
20. فدراسیون قایقرانی 15/6K
21. فدراسیون شطرنج 14/4K
22. فدراسیون پزشکی ورزشی 14/3K
23. فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو 13/4K
24. فدراسیون بدمینتون 13/3K
25. انجمن موی تای 13/2K
26. فدراسیون کونگفو و هنرهای رزمی 13/1K
27. فدراسیون شمشیربازی 12/9K
28. فدراسیون جودو 12/4K
29. فدراسیون وزنهبرداری 10/8K
30. فدراسیون دوومیدانی 9923
31. فدراسیون اسکیت 9252
32. فدراسیون دوچرخهسواری 9074
33. فدراسیون اسکواش 8791
34. فدراسیون ژیمناستیک 8352
35. فدراسیون ترای اتلون 8265
36. فدراسیون همگانی 7587
37. انجمن جوجیتسو 6531
38. فدراسیون کبدی 6163
39. فدراسیون تیروکمان 6049
40. فدراسیون تنیس روی میز 5601
41. فدراسیون گلف 5476
42. فدراسیون پرورش اندام 5289
43. فدراسیون جانبازان و توان یابان 5037
44. فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی 4831
45. فدراسیون تیراندازی 4672
46. فدراسیون روستایی و عشایری 3894
47. فدراسیون ورزشهای دانشگاهی 3888
48. فدراسیون نابینایان و کم بینایان 3782
49. فدراسیون هاکی 3551
50. فدراسیون ورزشهای کارگری 3162
51. فدراسیون ناشنوایان 3031
52. فدراسیون انجمنهای ورزشی 2925
53. فدراسیون اسکی 2309
54. فدراسیون چوگان 2302
55. فدراسیون رویینگ 921
56. انجمن بادبانی 808
لازم به ذکر است که صفحهای از فدراسیونهای دانشآموزی، بیماران خاص و پیوند اعضا و انجمن ساواته یافت نشد و البته ممکن است در جستجوها برخی صفحات را به نام یک فدراسیون منتسب شده باشد اما عموماً صفحات بررسیشده در لیست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک موجود بودهاند. که در پایان تصاویرشان در انتهای همین یادداشت انعکاس پیدا میکند.
ناگفته نماند که ترفندهایی وجود دارد که به توان آمار شبکههای اجتماعی را بالا برد و در همین فدراسیونهای ورزشی نیز از رتبههای بالا و پایینی نیز مشخص است که از اصطلاحاً فالوور، لایک و کامنت های فیک بهره گرفتهشده است.
همچنین بهخوبی میدانیم فدراسیونهای ورزشی آزادی عمل برخی صفحات و ورزشکاران دیگر را در جهت جذب مخاطب ندارند و می بایست در چارچوب خاصی حرکت کنند. برخی از ورزشکاران و یا رشتههای تحت پوشش همین فدراسیونها دنبال کنندگانی میلیونی و یا چند صدهزارنفری دارند. اما ملاک ما صفحات رسمی فدراسیونهای ورزشی است. طبیعتاً برخی رشتهها بهواسطه هیجان و جذابیتهای بالقوه یا بودجههای المپیکی و ... از نیروهای بیشتری برخوردار هستند که آنان را در امر تولید محتوا یاری میرسانند. اما درک ضرورت شبکههای اجتماعی امری غیرقابل کتمان است که می بایست سرمایهگذاریهای جداگانهای بر روی آنها انجام داد. گسترش نوآوریها بیش از آنکه مسئلهای فنی باشد، یک فرآیند اجتماعی است و ورزش بهواسطه حضور در این عرصه میبایست پویایی بیشتری در این زمینه داشته باشد و از ظرفیتهایش بهرهمند گردد. به این موضوع در مطلب دیگری بهصورت کیفی خواهیم پرداخت.
به قلم هستی جعفری
















