رتبه فدراسیون‌های ورزشی بر اساس جذب دنبال کنندگان در اینستاگرام

شناسه خبر : 51684
جمعه 21 شهریور 1404 ساعت 03:33
سایر | فرهنگ و ورزش
رتبه فدراسیون‌های ورزشی بر اساس جذب دنبال کنندگان در اینستاگرام

از رسانه‌های اجتماعی در دنیای معاصر به‌مثابه ابزاری کلیدی برای تعامل اجتماعی و فرهنگی تعبیر می‌کنند. همان‌طور که ورزشکاران سازمان‌یافته، لیگ رشته‌ها، موفقیت بین‌المللی و مدال‌آوری و ... می‌تواند مبنا قرار گیرد، توجه به شبکه‌های اجتماعی روز دنیا نیز تعیین‌کننده خواهد بود. بدون تردید اینستاگرام یکی از مهم‌ترین برنامه‌های موردتوجه جهان و ایران است و بر همین اساس با نگاه به تعداد دنبال کنندگان(فالوور) فدراسیون‌های ورزشی در اینستاگرام آنان جایگاهشان مشخص‌شده است.

به گزارش اختصاصی رتبه‌های فدراسیون‌های ورزشی عبارت است از:

1.فدراسیون فوتبال   909K

2. فدراسیون والیبال    418K

3. فدراسیون کشتی   178K

4. فدراسیون بسکتبال   115K

5. کمیته ملی المپیک   104K

6. فدراسیون تکواندو   88/4K

7. فدراسیون بوکس 49/8K

8. فدراسیون ووشو 47K

9. فدراسیون کاراته  55/6K

10. فدراسیون کوهنوردی 45/3K

11. فدراسیون تنیس   30/8K

12. فدراسیون سوارکاری  24/5K

13. فدراسیون بولینگ و بیلیارد   22/8K

14. فدراسیون هندبال 20/6K

15. فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی 20/5K

16. وزارت ورزش و جوانان  20/3K

17. فدراسیون آمادگی جسمانی  18/2K

18. کمیته ملی پارالمپیک 17/5K

19. فدراسیون نجات‌غریق  17/3K

20. فدراسیون قایقرانی  15/6K

21. فدراسیون شطرنج 14/4K

22. فدراسیون پزشکی ورزشی  14/3K

23. فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو  13/4K

24. فدراسیون بدمینتون   13/3K

25. انجمن موی تای   13/2K

26. فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی 13/1K

27. فدراسیون شمشیربازی 12/9K

28. فدراسیون جودو 12/4K

29. فدراسیون وزنه‌برداری 10/8K

30. فدراسیون دوومیدانی  9923

31. فدراسیون اسکیت   9252

32. فدراسیون دوچرخه‌سواری   9074

33. فدراسیون اسکواش 8791

34. فدراسیون ژیمناستیک 8352

35. فدراسیون ترای اتلون  8265

36. فدراسیون  همگانی   7587

37. انجمن جوجیتسو  6531

38. فدراسیون کبدی  6163

39. فدراسیون تیروکمان 6049

40. فدراسیون تنیس روی میز  5601

41. فدراسیون گلف 5476

42. فدراسیون پرورش اندام  5289

43. فدراسیون جانبازان و توان یابان   5037

44. فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی  4831

45. فدراسیون تیراندازی   4672

46. فدراسیون روستایی و عشایری 3894

47. فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی 3888

48. فدراسیون نابینایان و کم بینایان  3782

49. فدراسیون هاکی    3551

50. فدراسیون ورزش‌های کارگری 3162

51. فدراسیون ناشنوایان 3031

52. فدراسیون انجمن‌های ورزشی 2925

53. فدراسیون اسکی   2309

54. فدراسیون چوگان 2302

55. فدراسیون رویینگ 921

56. انجمن بادبانی  808

لازم به ذکر است که صفحه‌ای از فدراسیون‌های دانش‌آموزی، بیماران خاص و پیوند اعضا و انجمن ساواته یافت نشد و البته ممکن است در جستجوها برخی صفحات را به نام یک فدراسیون منتسب شده باشد اما عموماً صفحات بررسی‌شده در لیست وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک موجود بوده‌اند. که در پایان تصاویرشان در انتهای همین یادداشت انعکاس  پیدا می‌کند.

ناگفته نماند که ترفندهایی وجود دارد که به توان آمار شبکه‌های اجتماعی را بالا برد و در همین فدراسیون‌های ورزشی نیز از رتبه‌های بالا و پایینی نیز مشخص است که از اصطلاحاً فالوور، لایک و کامنت های فیک بهره گرفته‌شده است.

همچنین به‌خوبی می‌دانیم فدراسیون‌های ورزشی آزادی عمل برخی صفحات و ورزشکاران دیگر را در جهت جذب مخاطب ندارند و می بایست در چارچوب خاصی حرکت کنند. برخی از ورزشکاران و یا رشته‌های تحت پوشش همین فدراسیون‌ها دنبال کنندگانی میلیونی و یا چند صدهزارنفری دارند.  اما ملاک ما صفحات رسمی فدراسیون‌های ورزشی است. طبیعتاً برخی رشته‌ها به‌واسطه هیجان و جذابیت‌های بالقوه یا بودجه‌های المپیکی و ... از نیروهای بیشتری برخوردار هستند که آنان را در امر تولید محتوا یاری می‌رسانند. اما درک ضرورت شبکه‌های اجتماعی امری غیرقابل کتمان است که می بایست سرمایه‌گذاری‌های جداگانه‌ای بر روی آنها انجام داد. گسترش نوآوری‌ها بیش از آنکه مسئله‌ای فنی باشد، یک فرآیند اجتماعی است و ورزش به‌واسطه حضور در این عرصه می‌بایست پویایی بیشتری در این زمینه داشته باشد و از ظرفیت‌هایش بهره‌مند گردد. به این موضوع در مطلب دیگری به‌صورت کیفی خواهیم پرداخت.

به قلم هستی جعفری