Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

لیگ ملت‌های والیبال؛

فرصتی طلایی برای نمایش فرهنگ و هویت ایرانی

پنجشنبه 23 خرداد 1398 ساعت 01:19

لیگ ملت‌های والیبال به ایستگاه ایران رسید، ایستگاهی که فارغ از هر نتیجه و امتیازی، یک فرصت مغتنم برای ما و شما به حساب می آید تا فرهنگ اصیل ایران و ایرانی را یکبار دیگر و این بار از دریچه ای متفاوت به جهانیان هدیه کنیم.


لیگ ملت‌های والیبال به ایستگاه ایران رسید، ایستگاهی که فارغ از هر نتیجه و امتیازی، یک فرصت مغتنم برای ما و شما به حساب می آید تا فرهنگ اصیل ایران و ایرانی را یکبار دیگر و این بار از دریچه ای متفاوت به جهانیان هدیه کنیم.

تا به این لحظه دو هفته از مرحله مقدماتی لیگ جهانی به میزبانی چین و ژاپن پشت سر گذاشته شده و کشورمان در هفته های سوم و چهارم میزبان این رقابتها به شمار می رود.

بدون شک در ورزش برد و باخت وجود دارد اما آنچه در این میان مهم است فارغ از هر نتیجه، فرصت ویژه ای است که در اختیار مسوولان و البته علاقه مندان فهیم و پرشمار والیبال است که فرهنگ ایران و ایرانی را به درستی در معرض دید میهمانان خارجی قرار دهند. پس از اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاد و حاشیه هایی که برای ورزش ایران درست کردند حالا فرصت طلایی داریم برای این که نشان دهیم از چه ویژگی های بارز فرهنگی و اخلاقی برخوردار هستیم هر چند این که در چنین شرایطی می توانیم با برنامه ریزی درست و مناسب جاذبه های توریستی کشورمان را نیز بار دیگر معرفی کنیم.

مردم فهیم و ورزش دوست ارومیه و اردبیل بدون شک لحظات تاریخی و وصف ناشدنی را رقم خواهند زد، رقابت هایی که در تمامی جهان به روی آنتن خواهد رفت و همگان به میهمان نوازی، فرهنگ غنی ایران و آداب و رسوم مردمان کشورمان اذعان خواهند داشت.

شاید تنها نکته ای که در این میان بتوان به آن انتقاد کرد ظرفیت کم سالن محل برگزاری باشد، سالن 5 هزار نفری که برای این میزبانی معرفی شده از الان حرف و حدیث هایی را به همراه داشته تا آنجا که علاقه مندان والیبال با تماس با برنامه های رادیو ورزش، از بابت این که از تمام نقاط ایران نمی توانند در این ضیافت حضور داشته باشند گلایه دارند، اما خبر خوش دیگر این است که به گفته مسوولان استانی قرار است در همین ایام کلنگ ساخت یک سالن 15 هزار نفری در این منطقه از کشور بر زمین زده شود تا پایتخت والیبال ایران از این نظر به خود کفایی کامل برسد .

فراموش نکنیم مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه ۱۰ خرداد ماه آغاز شدi و تا نهم تیرماه ادامه نیز خواهد داشت. تیم‌های آرژانتین، استرالیا، برزیل، بلغارستان، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، ایران، ایتالیا، ژاپن، لهستان، پرتغال و روسیه که عنوان قهرمانی دوره گذشته را یدک می کشد به همراه صربستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در این مرحله هستند.

پس از پایان پنج هفته از رقابت ها، ۶ تیم برتر راهی مرحله نهایی خواهند شد. مرحله نهایی مسابقات به میزبانی آمریکا از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار می شود و تکلیف قهرمان مشخص خواهد شد.

تا به اینجا ملی پوشان کشورمان عملکرد قابل قبول و تحسین برانگیزی داشته اند و امیدوارم این میزبانی نیز بر روند صعودی آنان تاثیر مطلوبی داشته باشد.

امین صانعی

مشکلاتی که یک شبه حل می شوند!

مشکلاتی که یک شبه حل می شوند!

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد