Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

سرپوش حقایق در بازدید از فدراسیون ها

شنبه 06 خرداد 1402 ساعت 06:21

رسم است که مسئولان ارشد ورزش کشور از فدراسیون های ورزشی به دو دلیل بازدید کنند. نخست آنکه گلایه مندی رئیس فدراسیون و ساز مخالف را سرپوش نهند و دیگر اینکه گفته شود بازدید های میدانی هم انجام می دهیم تا بر عملکرد مدیران فدراسیون ها صحه بگذاریم.


در هر دو نوع بازدید نیز سناریو از پیش تعیین شده می باشد و آن جنبه هایی به نمایش در می آید که مسئولان آن بخش می خواهند و حقیقت ها کمتر دیده می شود؛ چراکه مدیران ارشد فدراسیون ها تنها ویژگی های مثبت را بیان می کنند و بازدید کنندگان نیز راهی جز تایید و تکریم میزبان ندارند.

عموما فدراسیون های مدال اور المپیکی همچون کشتی و تکواندو زمانی میزبان مقامات ارشد ورزش می شوند که از نوع اول باشند. مسئولان نیز جهت تزریق آرامش و عدم سرایت گله مندی ها به دیگر فدراسیون ها در صدد رفع موانع بر می آیند. درست مانند لیگ برتر فوتبال کشور، نیمکتی که هیاهوی بیشتری به پا می کند از شانس بالاتری برای پیروزی برخوردار می شود زیرا می تواند تمامی بخش ها را تحت الشعاع جنجال خود درآورد.

اما بازدید های نوع دوم جنس متفاوتی دارند. طبیعتا فدراسیونی مانند کشتی دستاوردهایی دارد، که تقاضایی و یا جنجالی را بر پا می کند. در حالی که برخی فدراسیون ها دستاوردی ندارند اما همواره پر برنامه و فعال خود را نشان می دهند. به عنوان مثال در بازدید اخیر از فدراسیون سوارکاری مطرح شده که این فدراسیون دارای سرپرست، 140 رویداد را در سال جاری تدارک دیده است. تقریبا هر دو روز و نیم یک رویداد.

طبیعتا پیش بینی 140 رویداد برای فدراسیونی مانند سوارکاری که در بخش قهرمانی تاکنون دستاوردی نداشته و بیشتر در بخش همگانی و داخلی آن هم برای قشر خاصی فعالیت می کند حساسیتی را ایجاد نمی نماید. پیش بینی 140 رویداد برای فدراسیونی که رئیس ندارد تنها وعده ای می تواند باشد از سوی کارمند وزارت ورزش و جوانان برای انتخابات پیش روی این فدراسیون.

البته اگر در تمامی دیدارها و بازدیدها ریز شویم تنها فعالیت ، تکاپو و موفقیت را مشاهده می کنیم. اما دلیل اینکه در عمل پیروزی هایمان کمتر و از موفقیت ها کاسته می شود را نمی دانیم. شاید اگر مسئولان ارشد ورزش کشور تنها به سناریویی که در مقابلشان قرار می دهند توجه نکنند و از خوش خدمتی ها و همچنین جنجال های فدراسیون ها عبور کنند و با کنکاش بیشتری واقعیت ها را مشاهده و ترتیب اثر دهند، ورزش کشور جایگاه بهتری نسبت به امروز بیابد. اگر هم تغییری ایجاد نشود یقینا می تواند التیامی برای تسکین جامعه ورزش و یا چراغی برای آیندگان ایجاد کند.

حسین محمدی

 

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس