Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

داستان بازنشستگی داورزنی و رطب خورده‌ای که منع رطب می‌کند

چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 ساعت 02:52

روزی که برای نخستین بار لقب "معمار نوین والیبال" را به داورزنی دادم، قرار بود این تیتر برای آخرین شماره از مجله فدراسیون با ریاست داورزنی منتشر شود. او برود در حوزه وزارتی و والیبال را به جوانترها بسپارد. خودش هم همین را می‌گفت که هرچه داشته برای والیبال گذاشته و صلاح ورزش و والیبال است که در جای دیگری خدمت کند.

🔺روزی که برای نخستین بار لقب "معمار نوین والیبال" را به داورزنی دادم، قرار بود این تیتر برای آخرین شماره از مجله فدراسیون با ریاست داورزنی منتشر شود. او برود در حوزه وزارتی و والیبال را به جوانترها بسپارد. خودش هم همین را می‌گفت که هرچه داشته برای والیبال گذاشته و صلاح ورزش و والیبال است که در جای دیگری خدمت کند. حالا چندین سال پس از آن روز که داورزنی والیبال را به هوای معاونت وزارت و معاونت وزارت را به هوای والیبال رها کرد،  یک خبر سوخته و واکنش‌ها به آن، نشان میدهد که همه آن روز اشتباه می‌کردیم و نباید صلاح والیبال را به رفتن یا ماندن یک فرد گره می‌زدیم.

🔺بلی، خبر سوخته است. بحث بازنشستگی محمدرضا داورزنی مدت‌هاست مطرح شده و این چیز جدیدی نیست اما حالا به نظر می‌رسد رییس فدراسیون والیبال احساس خطر کرده است. این را همه آن‌هایی که در فضای والیبال هستند به خوبی درک می‌کنند چراکه جریان رسانه‌ای وابسته به او این روزها بی‌مقدمه به فریاد و فغان پرداخته و سیاهه می‌نویسد که ای داد و ای بیداد داورزنی نرود! و با استعدلال‌هایی که بیشتر به شوخی می‌ماند، قانون منع‌ به کارگیری بازنشسته‌ها را دون شأن رییس چهار دوره‌ای والیبال برمی‌شمارند. 

🔺حال آنکه تاریخ گواه است که محمدرضا داورزنی در سمت معاونت وزارت ورزش بر مبنای همین قانون نسخه ضیایی رییس سابق فدراسیون را پیچید و حتی اجازه نداد او در محافل بین‌المللی دوسیه نامه بگیرد و بماند. ضیایی را برکنار کرد و آنقدر سرپرست گذاشت و والیبال را در دوره سرپرستی و بلاتکلیفی فرو برد تا کارش در وزارت تمام شود و بار دیگر مسند ریاست والیبال را تصاحب کند. 

🔺حالا با تغییر دولت و به حاشیه رفتن دوستانی که موضوع بازنشستگی داورزنی را به هزار و یک بهانه مسکوت گذاشته بودند، به نظر خبرهای تازه‌ای در راه است. خبرهایی که بیش از هرکس رییس و حلقه شیفتگانش را برآشفته که چنان بی‌پروا سعی در مجیزگویی دارند که انگار کیان ورزش مملکت با جا به جایی صاحب صندلی ریاست والیبال به یغما می‌رود. 

🔺مصداق آن مَثل معروف که رطب خورده منع رطب نمی کند، باید گفت این شرط شرافت نیست که به واسطه قرابت با افراد یا حب به میز مصلحت امور را تغییر دهیم. 

🔺در خدمات داورزنی به والیبال تردیدی نیست، همانطور که مشکلات عدیده مدیریتی او نیز بر کسی پوشیده نبوده است اما به هر ترتیب تابعیت از قانون و تمکین از بازنشستگی پایان شکیل تری از عصیان گری و هوچی بازی رسانه ای برای آقای رییس رقم خواهد زد. رییسی که روزی معمار نوین والیبال لقب گرفت نباید برای دومین بار بنای باشکوه والیبال را قربانی موضوع رفتن یا ماندن خویش کند. 

🔺اگرچه مدت‌هاست جای دوست و دشمن در فدراسیون والیبال عوض شده و دشمنان دیروز امروز در رکاب امور جاری هستند اما ای کاش در میان همه آن‌هایی که گرد شیرینی نشستند، کسی که واقعا خیرخواه داورزنی بود به او می گفت تمیز از والیبال رفتن و تمیز در حافظه تاریخی مملکت بودن بهتر از به هر شکل ماندن یا چند صباحی بیشتر ماندن پشت میز ریاست است.

✍🏻#امیرداودکمالی 

 

روبه‌رو شدن والیبال بی‌انگیزه با واقعیت 

روبه‌رو شدن والیبال بی‌انگیزه با واقعیت 

روند مثبت پوست‌اندازی تیم ملی والیبال در فدراسیون هم دنبال می‌شود؟

روند مثبت پوست‌اندازی تیم ملی والیبال در فدراسیون هم دنبال می‌شود؟

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک