Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

پشت مدیران خود را خالی نکنید

شنبه 20 آذر 1400 ساعت 12:38

بر کسی پوشیده نیست که مسائل اقتصادی و مالی یکی از بزرگترین  چالش های ورزش کشور است و اینکه یکی از روسای فدراسیون های ورزشی بتواند به معاونت اقتصادی ترین وزارتخانه کشور دست پیدا کند نه تنها ایرادی نداشته بلکه فرصتی بود که با عدم حمایت جامعه ورزش از دست رفت.


در یک سالی که از انتخاب عزیزی به عنوان رئیس فدراسیون تنیس می گذرد، چند نقد در منهای فوتبال منتشر کردیم، اما خبر سرپرستی ایشان به عنوان معاون وزیر اقتصاد باعث خوشحالی شد؛ چراکه فردی را که در ورزش مشغول خدمت است، شایسته معاونت در وزارتخانه ای دیگر دانسته اند. متاسفانه به دلیل عدم حمایت جامعه ورزش این انتصاب دوامی نداشت و با نخستین هجمه، دستمایه طنز و انتقاد شد.

حضور عزیزی در وزارت اقتصاد فرصت مهمی پیش روی جامعه ورزش بود که از مشکلات اقتصادی رنج بسیار می برد. عزیزی از مجلس هفتم سابقه آشنایی با مجلس و وزارت اقتصاد را دارد. منتقدانی که چنین عزیزی را مورد انتقاد قرار دادند بگویند در خصوص دیگرانی که به ورزش می آیند و سابقه ای در ورزش ندارند چرا سکوت می کنند؟

عزیزی پیش از این در وزارت ورزش سابقه حضور در بخش حقوقی و پارلمانی را داشته و بیگانه با این حوزه نبوده است. شایسته بود مدیران ورزش و دست اندرکاران بالادستی از فرصت بوجود آمده استفاده می کردند و تمام قد پشت مدیرشان می ایستادند. اما متاسفانه حتی حمایت های معنوی خود را نیز دریغ کردند و همین سکوت مدیران ورزش موجب شد تا عرصه برای برخی نقدهای غیر منصفانه مهیا شود.

اکنون عزیزی با میل خود در فدراسیون تنیس ماند تا حضور یک نفر از ورزش در وزارتخانه ای دیگر از دست برود. از سال هایی که سازمان تربیت بدنی تشکیل شد تا به امروز که وزارت ورزش تاسیس شده همواره شاهد بوده ایم افراد سیاسی و ... بسیاری در ورزش حضور پیدا کرده اند. اما هرگز شاهد چنین هجمه ای از جانب منتقدان نبوده ایم و ممانعتی به عمل نیامده است. اینکه مدیری از ورزش به جایی دیگر گمارده شود نه تنها نادرست نیست بلکه باید با استقبال هم رو به رو شود. رسانه های حوزه دیگر مقاوت کردند و به نوعی مانع از این انتخاب شدند. آنان ممانعت لازم را در حد توان خود بوجود آوردند اما جامعه ورزش از فرصت بوجود امده به خوبی استفاده نکرد و پشت مدیرش نایستاد. امیدواریم درآینده اجازه چنین فرصت سوزی هایی داده نشود.

حسین محمدی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس