Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

جعفر درویش زاده: جامعه ورزش سجادی را یاری  کنند

دوشنبه 08 شهریور 1400 ساعت 11:15

اکنون که اداره وزارت ورزش و جوانان به دست فردی متخصص سپرده شده، جامعه ورزش باید از نیرویی که متعلق به خودشان است حمایت کنند. جعفر درویش زاده رییس پیشین فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در راس ورزش کشور گفت: این نخستین بار در تاریخ ورزش است که سکان هدایت به دست یک قهرمان ورزشی سپرده شده است.‌ دکتر سجادی کارنامه روشنی در عرصه قهرمانی و مدیریت دارد ضمن اینکه به جهت جایگاه علمی نیز موقعیت بالایی دارد. چند سال افتخار همکاری با ایشان را داشتم و اطمینان می دهم در بلند مدت توان ایجاد تحول در هر دو بخش ورزش و جوانان را خواهد داشت به شرطی که جامعه ورزش او را یاری دهند و فضای همدلی بیش از گذشته جریان داشته باشد.

اکنون که اداره وزارت ورزش و جوانان به دست فردی متخصص سپرده شده، جامعه ورزش باید از نیرویی که متعلق به خودشان است حمایت کنند.
جعفر درویش زاده رییس پیشین فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در راس ورزش کشور گفت: این نخستین بار در تاریخ ورزش است که سکان هدایت به دست یک قهرمان ورزشی سپرده شده است.‌ دکتر سجادی کارنامه روشنی در عرصه قهرمانی و مدیریت دارد ضمن اینکه به جهت جایگاه علمی نیز موقعیت بالایی دارد. چند سال افتخار همکاری با ایشان را داشتم و اطمینان می دهم در بلند مدت توان ایجاد تحول در هر دو بخش ورزش و جوانان را خواهد داشت به شرطی که جامعه ورزش او را یاری دهند و فضای همدلی بیش از گذشته جریان داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که به عنوان قهرمان اسبق و رییس فدراسیون ورزش پایه ژیمناستیک از اینکه فردی از رشته دوومیدانی در راس ورزش قرار گرفته چه احساسی دارد، اظهار داشت: این امر برای من که سال ها خدمتگزار  یک رشته ورزشی پایه بوده ام حس خوبی ایجاد می کند. طبیعی است حضور قهرمان یک رشته پایه در راس ورزش کشور مایه دلگرمی ما باشد.‌  ورزشکاران رشته های مادر درد مشترک دارند.  دکتر سجادی طی دوران قهرمانی از نزدیک با دشواری های رسیدن به موفقیت در این رشته ها آشناست. یقین دارم ایشان برای پیشرفت در رشته های پایه و پر مدال برنامه دارد باید به او فرصت داده شود تا ایده ها و اهداف خود را پیاده کند.‌ هنوز ابتدای راه مسئولیت است. اطمینان دارم وزیر ورزش وجوانان بهترین تصمیم را در ارتباط با پیشرفت و ترقی رشته های پایه و کل ورزش خواهد گرفت.

درویش زاده در خصوص مشکلات امروز ورزش تصریح کرد: بیماری کرونا آسیب جدی به کلیت ورزش وارد کرده، جمعی از باشگاهها تعطیل و بخش اعظمی از نیروهای فعال در این عرصه با مشکلات معیشتی روبرو شده اند از سویی فکر می کنم موضوع واگذاری باشگاهها به بخش خصوصی و ماده ۸۸ باید دوباره بازنگری شود. به این موارد باید تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی، گسترش ورزش همگانی و عمومی در میان جامعه، توجه به اقتصاد ورزش، دیپلماسی  و نگاه ویژه به ورزش قهرمانی را اضافه کرد. در بخش جوانان نیز اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان، از اولویت های اصلی است که باید مورد توجه واقع شوند.
وی در پاسخ به چگونگی تحقق موارد فوق گفت: تحقق این موارد نیاز به زمان، بودجه مناسب و نیروهای کارآمد توانمند دارد. وزیر ورزش و جوانان در گام اول باید چیدمان مناسب نیروها را در دستور کار قرار دهد.سپس برنامه ریزی و در مرحله بعد وارد فاز اجرای برنامه ها شود. مسیر رسیدن به موفقیت قدری طولانی اما قابل حصول است خصوصا با توجه به علم و احاطه دکتر سجادی به کلیت ورزش امکان فرصت سوزی  و آزمون و خطا بسیار اندک است. یقین دارم در گذر زمان شاهد تحقق اهداف و رسد و شکوفایی بیشتر ورزش خواهیم بود.باید هم چنین باشد. جامعه ورزش باید کمک کنند تا نیرویی که متعلق به بطن این جامعه است کارنامه قابل قبولی از خود به جا بگذارد. سال ها گفتیم ورزش را به دست ورزشی بسپارید، الان این اتفاق افتاده بنا براین باید دست به دست هم بدهیم تا جامعه ورزش از این آزمون سربلند خارج شود.

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس