Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

یزدانی خرم طی گفت و گوی اختصاصی با منهای فوتبال مطرح کرد:

 از سجادی حمایت کردم چون ورزشی بود 

يكشنبه 07 شهریور 1400 ساعت 03:42

عده ای به من می گفتند با توجه به اینکه نظر مجلس در مورد انتخاب دکتر سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان یکدست نیست شما هم در حمایت از وی بیشتر تامل کن، اما من دلایل خودم را برای این کار داشتم.

عده ای به مجامع بین المللی آدرس غلط ندهند که ورزش کشور دچار مشکل نشود
 
وزیر فعلی ورزش چند پله از وزرای قبلی جلوتر است
درمورد والیبال گفتنی ها را گفته ام.
باید بساط رفیق بازی در ورزش برچیده شود

عده ای به من می گفتند با توجه به اینکه نظر مجلس در مورد انتخاب دکتر سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان یکدست نیست شما هم در حمایت از وی بیشتر تامل کن، اما من دلایل خودم را برای این کار داشتم. اول اینکه ایشان و برخی از کسانی که نام آنها برای این مسئولیت مطرح شده بود ورزشی بودند. دکتر سجادی در بین آنها مزیت دیگری هم داشت که قهرمان بوده و مدارج مدیریتی و تخصصی را هم طی کرده است. ثانیا ما می خواستیم یکبار هم شده فردی ورزشی سکان هدایت ورزش را در دست بگیرد. و در نهایت اینکه ایشان را از سال های دور و زمانی که ورزش می کرد بخوبی می شناسم. 
وی ادامه داد: وزرای پیشین اغلب چهره های سیاسی بودند که تا بخواهند با ورزش آشنا شوند دوره مسئولیت شان تمام می شد اما سجادی همین الان چند پله و یا به عبارتی چند سال از آنها جلوتر است زیرا نسبت به زیر و بم ورزش اشراف کامل دارد. بنابراین ما از ایشان حمایت کردیم.‌ خوشبختانه در صحن مجلس دفاع جانانه ای هم داشت ؛ضمن اینکه رییس جمهور محترم به ایشان اعتماد کرده بود.

با سابقه ترین رییس فدراسیون های ورزش در پاسخ به این پرسش که انتظار شما از عملکرد آینده وزیر ورزش و جوانان چیست، اظهار داشت: 
سجادی جامعه ورزش و ساز و کارهای آن را خوب می شناسد، متقابلا جامعه ورزش هم  انتظار بیشتری از او دارد بنا براین باید بیش از پیش تلاش کند. بی گمان،حضور چهره های خوشنام و کاربلد در کنار وی، امکان اجرا و عمل را آسانتر خواهد کرد. تردید ندارم سجادی در انتخاب همکاران خود دقت کافی خواهد داشت. دولت مردمی کنونی با شعار فساد ستیزی بر سر کار آمده و مردم نیز خواهان تحقق این امر هستند. البته جای خوشحالی است که قاطبه ورزشی ها از هرگونه آلایش به دورند با این وجود باید با حداقل معضلات نیز برخورد شود خصوصا ضرورت دارد بساط رفیق بازی و گروه گرایی بر چیده شود. راه درازی در پیش است تا ورزش کشور به جایگاه واقعی خود برسد. ما باید در راستای تحقق رایگان شدن ورزش بیشتر تلاش کنیم.برای رسیدن به این جایگاه ابتدا باید لوازم آن از جمله  امکانات و فضای لازم را فراهم سازیم.

رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی در ارتباط با لزوم  تحول در انتخاب مدیران ورزشی گفت: به مرور باید انتخاب مدیران ورزش و روسای فدراسیون ها را به سمت و سویی ببریم که افراد منتخب، مدیران درآمد و هزینه باشند. کسانی که بتوانند از منابع مختلف برای ورزش آورده داشته باشند. لزومی ندارد حتما افرادی را از بدنه ورزش به فدراسیون ها تزریق کنیم. برخی از این افراد  تجربه اداره فدراسیون و توان جذب منابع غیر از بودجه مصوب را ندارند در نتیجه هم خودشان به مشکل برمی خورند و هم فدراسیون مربوطه را با مشکل روبرو می کنند. در تمام دنیا بنگاههای اقتصادی ورزش را حمایت می کنند. این بنگاهها را چه کسانی به ورزش نزدیک می کنند، آنان که  توانایی و موقعیت این کار را دارند. کسانی که حرف شان خریدار داشته باشد و باری از دوش مسئولین بردارند.

یزدانی خرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناخت وزیر ورزش از رشته های ورزشی پایه تاکید کرد: بارها گفته ام کشورهایی که حرف اول را در ورزش می زنند به رشته های پایه و پر مدال توجه دارند. آیا مسئولین ورزش ما خم به این مهم توجه داشته اند؟
دکترسجادی خود از قهرمانان دوومیدانی بوده حالا اگر چند سال بعد یک نفر از ایشان بپرسد به عنوان دونده ای که وزیر ورزش هم هستید چه گلی بر سر این رشته ها زدید چه جوابی باید بدهد؟ اطمینان دارم ایشان برای بهبود اوضاع برنامه دارد. به عنوان مثال ژیمناستیک مادر همه رشته هاست چند سال پیش که حاشیه هایی در این ورزش ایجاد شده بود با سلطانی فر در مورد لزوم رفع مشکلات در این فدراسیون صحبت کردم. متاسفانه موضوع را پشت گوش انداخت. نهایتا کار به جایی رسید که گفتند دبیر و خزانه دار فدراسیون نباید باشند اما بازهم  مشکل حل نشد و حاشیه ها ادامه یافت. الان هم شنیده می شود پس از گذشت ۵۰ روز از دوره مسئولیت، رییس پیشین  همچنان حکم صادر می کند و نامه می دهد. یکی نیست شفاف سازی کن  که چرا چنین اتفافاتی در ورزش رخ می دهد؟ در این مورد نهاد نظارتی هم نظر داده. باید نظر  نهاد مربوطه  لازم الاجرا باشد. بحث من در مورد افراد نیست بلکه نسبت به شیوه مدیریت نقد دارم و معتقدم باید کار دست افراد کاردان و مورد اعتماد باشد تا در سایه ضعف مدیریت، عده ای به مجامع ببن المللی آدرس غلط ندهند تا ورزش کشور دچار مشکل شود.

در هر حال اطمینان دارم وزیر جدید ورزش این توانایی را دارد که در رشته های پایه و پرمدال تحول ایجاد کند. 

رییس اسبق فدراسیون کشتی  و والیبال در رابطه با فدراسیون های یادشده خصوصا نقد خود نسبت به عملکرد والیبال اظهار داشت: در مورد والیبال به اندازه کافی صحبت شده و همچنان اعتقاد دارم پتانسیل و توان ورزشکاران و مربیان این رشته فراتر از آن است که در حال حاصر وجود دارد. ما باید به جای اینکه از مربیان خارجی ناکارآمد استفاده کنیم به مربیان داخلی بها بدهیم. در رابطه با کشتی نیز باید بیشتر کار شود. وقتی صحبت از این می شود که جمعیت کشتی گیران کم شده، به عهده متولیان امر است تا موضوع را پی گیری و زمینه رشد مجدد آن را در استان ها فراهم کنند.

یزدانی خرم در پایان گفت: مقام معظم رهبری و رییس جمهور بر نقش و اهمیت ورزش و سلامت جامعه تاکید دارند. دولتی هم که برسرکار آمده دولت مردمی، فساد ستیز و انقلابی است. این فاکتورها به ما یادآوری می کند با همدلی، اتحاد و دلسوزی به این دولت و وزیر ورزش که منتخب این دولت است کمک کنیم تا گام های اساسی در جهت گسترش ورزش، نشاط جامعه و برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان در میادین بین المللی بردارد.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس