Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

پاسخگویانی که ردای پرسشگری بر تن کرده‌اند

چرخش صد و هشتاد درجه‌ای برخی مدیران ورزش!

چهارشنبه 02 تیر 1400 ساعت 09:34

این درست که آفتاب عمر دولت دوازدهم و به تبع آن، کارگزاران این مجموعه بر لب بام رسیده و عنقریب از وزرا و مدیران ارشد منتسب به دولت مذکور از جمله وزارت ورزش کسی برجای نخواهد ماند با این وجود پاره ای فرار رو به جلو افرادی که در همین سیستم به مسند و جایگاهی رسیده و اکنون در مذمت مدیران خویش داد سخن در می دهند مضحک به نظر می رسد.

نگاهی به فیلم کوتاه دیدار عده ای از ورزشی‌ها با رییس جمهور منتخب قبل از ۲۸ خرداد و برگزاری انتخابات،  گویای پاره ای نکات و ظرایف است که شاید ذکر نقدی بر آن، خالی از لطف نباشد. نخست اینکه اطمینان داریم درنیت خیر و هدف کسانی که بانی این دیدار بودند تردیدی نیست و این بزرگواران خواهان درددل مستقیم ورزشی ها با آیت الله رییسی بودند با این اوصاف، کاش شرایطی فراهم می‌شد تا جای خالی برخی از بزرگان و مدیران شاخص ورزش در این ملاقات احساس نشود. 

بی گمان در صورت حضور آنان، جایی برای کسانی که هنوز سلسله مراتب کسوت و مدیریت را طی نکرده اند در این مراسم یافت نمی شد. اگرچه عده ای از چهره های موجه و بزرگوار نیز حضور داشتند و از قضا مواردی از سوی آنان بیان شد که مقرون به صواب بود.

در این میان اما معدودی، صرفه را در آن دیدند تا با مستمسک قرار دادن عملکرد دولت کنونی و دست اندرکاران فعلی ورزش، به نوعی آنان را بر خطا و خود را برحق جلوه دهند. گویا عزیزانی که این روزها انگشت اشاره خود را بسوی مسئولان ورزش گرفته اند، تعریف و تمجیدهای گذشته خود از آنها را فراموش کرده و به یاد نمی آورند چگونه خود را مدیون حمایت‌های دستگاه ورزش قلمداد می‌کردند!

صاحب این قلم از ابتدا منتقد جدی عملکرد مسئولان ورزش بوده و اکنون نیز بر همان عقیده استوارم اما جای تعجب است کسانی که تا دیروز از هر مناسبتی برای قدردانی و تشکر از مدیران ورزش بهره می بردند، اکنون به منتقدان سرسخت تبدیل شده و خطاب به رییس جمهور منتخب در نکوهش همان مدیران  پیام و اطلاعیه صادر می کنند! 

البته که رییس جمهور منتخب و مسئولان آینده ورزش بر تمامی امور اشراف دارند. سره را از ناسره باز می شناسند و بین خدمتگزاران واقعی و کسانی را که تلاش می کنند نان به نرخ روز بخورند تفاوت قائل اند. بنابراین فرار رو به جلو عده ای که خود عامل خسران و مشکلات برای ورزش بوده و اختلافات و دودستگی ها را تشدید کردند راه به جایی نخواهد برد.

عده‌ای در طول چند سال گذشته حتی یکبار زبان به نقد از مشکلات ورزش نگشودند اما اکنون که فضا مهیا شده، پیشتاز منتقدان از وضعیت موجود ورزش شده و تلاش دارند جایگاه و کرسی خود در دولت بعدی را نیز حفظ کنند. روی سخن با زحمتکشان واقعی ورزش و کسانی که در این عرصه خدمت کرده‌اند نیست بلکه صحبت با معدود افرادی است که توانایی اداره و جمع و جور کردن مجموعه خود را هم نداشتند اما اکنون چنان باد در غبغب انداخته و مدعی شده‌اند که گویی ضعف مدیریت و ایجاد مشکلات را دیگران مرتکب شده و این بزرگواران هیچ نقشی در بروز کم و کاستی ها نداشته اند! 

در هر حال و به یقین، دولت آینده از جمله وزیر آینده ورزش نسبت به امور اشراف کامل دارد. چنانچه در پاره ای موارد نیاز به مشورت و راهنمایی داشته وجود داشته باشد، هستند کسانی که حقایق ورزش و عملکرد افراد را برای ایشان بازگویند، تا کسانی که باید پاسخگو باشند، ردای پرسشگری بر تن نکنند.

به قلم:محمدرضا کاظمی

ورزشی یا غیرورزشی، چه کسی به سئول می‌رود؟

ورزشی یا غیرورزشی، چه کسی به سئول می‌رود؟

دولت جدید و آغاز لابی‌ها برای تکیه بر مسند وزارت ورزش

دولت جدید و آغاز لابی‌ها برای تکیه بر مسند وزارت ورزش

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد