Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

تعیین سرپرست سوم برای فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی!

فرصت سوزی به چه قیمت؟

چهارشنبه 03 دی 1399 ساعت 10:15

وزیر ورزش و جوانان با تغییر دومین سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، سرپرست جدیدی را جهت اداره این فدراسیون منصوب کرد. به این ترتیب شهداد کیانی که پس از ۹ ماه مسئولیتِ مازیار ناظمی به عنوان دومین سرپرست، بر جای وی تکیه زده بود بعد از حدود سه ماه، هدایت فدراسیون را به محمدرضا مقصودلو، رییس اسبق فدراسیون کبدی و سرپرست پیشین بولینگ و بیلیارد سپرد.

به گزارش منهای فوتبال، این دور و تسلسل گیج کننده در حالی صورت می‌گیرد که قریب به یک سال پیش یعنی درست در روز معارفه، مازیار  ناظمی به عنوان سرپرست فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی (‌مدیر وقت روابط عمومی وزارت ورزش) وی پس از قدردانی از زحمات صیدانلو رییس پیشین فدراسیون اعلام کرد: ماموریت اصلی ما در این فدراسیون، برگزاری انتخابات در اسرع وقت است. ایضا شروین اسبقیان مسئول وقت دفتر  امورمشترک فدراسیون‌ها  خطاب به حاضرین در مراسم، تاکید کرد: نظر وزیر محترم ورزش پس از پایان دوره ریاست فدراسیون‌ها تعیین سرپرست و فراهم شدن برگزاری هر چه زودتر انتخابات است. وی همچنین از مازیار ناظمی به عنوان مدیری پرتلاش و متعهد در وزارت ورزش  یاد کرد.

اکنون از آن زمان حدود یک سال سپری شده و چه بسا وعده‌های روز معارفه تنها در خاطر عده معدودی از کسانی که دستی بر آتش فدراسیون مذکور دارند مانده باشد؛ اما پرسش‌های مقدری که به ذهن همین جماعت هجوم می‌آورد قابل چشم‌پوشی نیست.سئوالات بی‌پاسخی که آنان حق دارند از مسئولان ورزش بپرسند و جواب بگیرند البته اگر جوابی به آنها داده شود. به عنوان مثال آنها باید بپرسند چرا یک سال از دوره سرپرستی گذشته و هنوز تکلیف انتخابات این فدراسیون روشن نشده است؟ اصولا سرپرست‌ها طی یک سال گذشته تا چه حد توانسته‌اند منشا خدمات و اقدامات اساسی در راستای پیشبرد اهداف این مجموعه باشند؟ دلیل برکناری همین افراد و عزل و نصب چندباره سرپرست‌ها با کدام استدلال و منطق صورت گرفته است؟ چرا برای فدراسیونی که قرار بود انتخابات آن در اسرع وقت برگزار شود پس از یک سال بلاتکلیفی، سرپرست سوم تعیین می‌شود؟

براستی طی یک سال گذشته چه اتفاقی رخ داده که ابتدا سرپرست به اصطلاح متعهد و پرتلاش منصوب وزیر برکنار و سپس سرپرست دوم نیز طی کمتر از سه ماه سرنوشتی مشابه او پیدا می‌کند؟

اکنون و با اتفاقاتی که رخ داده سرپرست سوم آمده تا چه کار برجا مانده‌ای برای فدراسیون انجام دهد؟ چگونه می‌توان پذیرفت فدراسیونی که باید مطابق آیین نامه، انتخابات آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط سرپرست فدراسیون و وزارت ورزش انجام پذیرد تا به این اندازه دچار پیچ و خم و فرصت‌سوزی شود؟ مگر اینکه بپذیریم سرپرست محترمی که  برگزاری هرچه زودتر انتخابات را داده بود خود به صرافت افتاده تا با کناره‌گیری مصلحتی، پای در میدان انتخابات بگذارد و اینبار به عنوان رییس فدراسیون به کار خود ادامه دهد! 

در چنین حالتی باید گفت، مگر قرار نبود سرپرستان فدراسیون‌ها امکان حضور در انتخابات را نداشته باشند و فدراسیونی که باید تکلیف آن بزودی روشن شود چرا باید پس از یک سال، سه سرپرست بالای سرخود ببیند؟ 

وقتی صحبت از ضعف مدیریت در ارکان ورزش می‌شود نمونه‌های عینی آن اتخاذ چنین تصمیمات عجیب و غریب و اعمال سلیقه‌هایی از این دست است. حس مسئولیت در برخی فدراسیون‌ها برای عده‌ای چنان چرب و شیرین شده که  پس از ورود به حیطه ریاست، به هیچ عنوان قصد خروج از آنجا را ندارند.‌ در جایی که چهره‌های شاخص و امتحان پس داده ورزش به جرم بازنشستگی یک به یک کنار گذشته می‌شوند، فلان رییس فدراسیون با کارنامه عملیاتی صفر، حاضر نیست پس از چند دوره ریاست، جای خود را به شخص دیگری بسپارد. آن یکی، در جهت تثبیت اقتدار و حضور مجدد در فدراسیون دست چندم،  یک سال قبل از پایان دوره،مسئولیت مشغول مهندسی انتخابات هیات‌های استانی می‌شود تا به هر شکل ممکن دوباره بر کرسی ریاست تکیه بزند. یک نفر هم دور و بر فدراسیون سیم خاردار می‌کشد تا غیرخودی‌ها نتوانند به آنجا راه پیدا کنند، مبادا عملکردش مورد نقد قرار گرفته و ارکان ریاستش متزلزل شود. 

بدیهی است اگر قانون به درستی اجرا و همگان ملتزم به رعایت دقیق آن باشند،  اگر افراد به درستی در جایگاه خود قرار گیرند، دلیلی ندارد برخی دودستی به سکان فدراسیون‌ها بچسبند و برای تداوم حضور خود از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

وقتی برای تعیین تکلیف فدراسیونی که المپیکی نیست و موقعیت آن در کشور ما با استانداردهای جهانی نیز فاصله دارد این همه مته به خشخاش گذاشته می‌شود حتما باید تعیین تکلیف فدراسیون‌های المپیکی و مدال‌آور، حساب جداگانه‌ای داشته باشد.

به قلم:محمدرضاکاظمی

رییس فدراسیون جهانی کبدی درگذشت

رییس فدراسیون جهانی کبدی درگذشت

ناظمی رییس فدراسیون اتومبیلرانی شد

ناظمی رییس فدراسیون اتومبیلرانی شد

رقابت اصلی بین چه کسانی خواهد بود؟

رقابت اصلی بین چه کسانی خواهد بود؟

ورزشکاران بیلیارد بالاتر از فوتبال و اتومبیلرانی در نگاه هواداران

ورزشکاران بیلیارد بالاتر از فوتبال و اتومبیلرانی در نگاه هواداران

رد پای آقایان و آقازاده‌ها در  واگذاری حواله واردات موتورسنگین

رد پای آقایان و آقازاده‌ها در واگذاری حواله واردات موتورسنگین

ریزش 80 درصدی مخاطبان پزشکی ورزشی

ریزش 80 درصدی مخاطبان پزشکی ورزشی

علی‌نژاد: اعطای امضای طلایی به رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی شبهه‌برانگیز است

علی‌نژاد: اعطای امضای طلایی به رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی شبهه‌برانگیز است

ناظمی، کیش شاه یا زدن وزیر

ناظمی، کیش شاه یا زدن وزیر

حمایت کمیته ملی المپیک از برنامه‌های فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری

حمایت کمیته ملی المپیک از برنامه‌های فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری

نفرات برتر مسابقات اتومبیلرانی «درگ» جزیره معرفی شدند

نفرات برتر مسابقات اتومبیلرانی «درگ» جزیره معرفی شدند

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس