به گزارش منهای فوتبال، بلاتکلیفی در برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری موجب حساسیت رسانهها و افکار عمومی بر ساز و کار این فدراسیون عمدتا بیحاشیه شده است. در حالی که تقریبا تمام برنامههای ورزشی از اردوهای ملی تا مسابقات لیگهای رشتههای مختلف و جلسات مجامع عمومی و عادی فدراسیونها در حال برگزاری است، عدم اهتمام وزارت ورزش به برگزاری انتخابات ریاست چند فدراسیون به بهانه اعمال محدویتهای ناشی از کرونا منطقی به نظر نمیرسد.
بویژه در فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری که رقابت بین کاندیدا موجب انتشار اتهامهایی در محافل غیررسمی از سوی طرفین درگیر شده است.
در این میان اما رد پای تعدادی از آقایان مسئول و همچنین آقازادهها در لیست افراد متقاضی برای دریافت موتور سنگین بر چاشنی حواشی این فدراسیون افزوده است.
زیرا در یک بازه زمانی خاص اعطای مجوز واردات موتورسنگین از سوی معاون وقت وزارت ورزش راسا به فدراسیون واگذار شده و همین مساله در کنار اسامی مطرح شده در صف دریافت این مجوز گرانبها شائبه وجود فساد سیستماتیک را در این حوزه تقویت میکند. اگرچه بدون استناد به اسناد رسمی نمیتوان فرد یا گروهی را در این باره متهم ساخت اما پرسش اصلی اینجاست که چرا مسئولان فعلی فدراسیون و وزارت ورزش برای تنویر افکار عمومی لیست اسامی افرادی که طی سالهای اخیر مجوز واردات موتورسنگین دریافت کردهاند را منتشر نمیکنند؟ اساسا چرا باید این لیست رسانهای نشود؟
از آنجایی که واردات موتور سنگین ممنوع است، قانون گذار اعطای این مجوز را صرفا به حاکمیت ورزش و برای تجهیز زیرساختهای ورزشی رشته ورزشی مرتبط داده است.
پس اصولا نباید افراد بیربط در این میان ذینفع باشند. چنان که ارزش این چنین مجوزهایی بسته به واردات انواع موتور تا چند صد میلیون تومان تخمین زده میشود.
شاید در شرایطی که عدم اهتمام به برگزاری انتخابات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی شائبه منفعت طلبی برخی را در گلآلود شدن این گود تقویت کرده است، بهترین اقدام از سوی وزارت ورزش انتشار لیست اسامی افرادی باشد که در سالهای اخیر مجوز واردات را دریافت کردهاند. نه تنها افکار عمومی حق دارند که در جریان این واگذاریها قرار بگیرند، بلکه صرف رسانهای شدن این اطلاعات میتواند به تطهیر فضای انتخابات و تبیین مواضع افراد در جناحهای درگیر کمک کند.
به قلم : امیرداودکمالی