Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

نقش ارزهای دیجیتال در آینده اقتصاد ورزش

دوشنبه 10 آذر 1399 ساعت 09:24

اگر بپذیریم ارزهای دیجیتال در اقتصاد امروز و فردای جهان تاثیر بسزایی دارند، ایضا باید قبول کنیم نقش این پول‌های نوظهور در آینده اقتصاد ورزش نیز تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.

به گزارش منهای فوتبال، مقتضیات روزگار، سهولت در دادوستد، عدم نیاز به واسطه‌ها و ارزش و اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتالی باعث شده تا رغبت و علاقه جهانیان نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش گسترش پیدا کند. در همین راستا قدرت‌های اقتصادی جهان از جمله چین و آمریکا تمهیدات ویژه‌ای  برای به دست آوردن این امکان در دستور کار قرار داده‌اند. گفته می‌شود هم اکنون حساب در گردش این ارز رمزگذاری شده معادل یک تریلیون دلار در جهان است که تاثیر بسزایی در اقتصاد جهان دارد با این تفاوت که پول به مفهوم متداول آن در این گردش مالی نقشی ندارد. به عبارت دیگر امروزه با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از فضای مجازی، بهره‌مندی از ارزهای دیجیتال به منطور انجام مبادلات به جای پول‌های کاغذی با شکل و حجم بزرگ و غیر قابل حمل، رواج بیشتری یافته است. 

در واقع تعداد فزاینده‌ای از پرداخت‌های اقتصادی به صورت دیجیتال و غیرنقدی انجام می‌شود. تمامی کسب و کارها در مسیر سهولت تجارت الکترونیک طراحی شده و شرکت‌های تاسیس شده به دنبال راه‌های جدید برای گسترش روش‌های پرداخت موجود خود هستند. مفهوم ارزدیجیتال به معنای پول رمزگذاری شده، در راستای تسهیل انجام امور مالی و ایجاد پول بدون حضور واسطه‌ها و توسط افراد جامعه مطرح است. 

ارزدیجیتال هیچ سرویس‌دهنده مرکزی یا موسسه مالی برای کنترل نقل و انتقال ندارد؛ زیرا این ارز یک ماهیت غیر متمرکز دارد که براساس آن تمامی فرآیند انتشار، پردازش و اعتبارسنجی معاملات توسط شبکه کاربران و بدون هیچ واسطه‌ای صورت می‌پذیرد. درست برهمین اساس تعداد متقاضیان ارزهای دیجیتال دنیا رو به افزایش نهاده، از آن جمله می‌توان به بیت کوین به عنوان پرکاربردترین و با ارزش‌ترین پول مجازی در دنیای واقعی، اشاره کرد. 

بیت کوین یک سیستم اینترنتی عمومی است که یک شبکه پرداخت وجوه و تولید پول به صورت کاملا الکترونیکی را معرفی کرده است این امکان به عنوان یک ارز دیجیتالی در سال‌ها پس از آغاز به کار، ثابت کرده  قابل اعتماد است و پتانسیل بالایی برای رشد دارد. مخصوصا کشورهایی که در رابطه با مبادلات ارزی و دادوستد بین‌المللی مورد تحریم یا محدودیت‌هایی قرار دارند.

بدیهی است بسیاری از مردم خصوصا در کشور ما با ویژگی‌ها و چگونگی ارزش ارزهای دیجیتالی که اکنون تعداد آنها به ۹۰۰ عدد رسیده آشنایی چندانی ندارند اما یقینا آنان که به نوعی در اقتصاد ورزش نقش و فعالیت دارند خصوصا تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان کالا، ورزشکاران و دیگر عوامل مرتبط به عنوان پیشگامان اجتماع می‌توانند فعالیت‌های مالی خود را براساس ارزهای دیجیتالی انجام دهند. خصوصا در این شرایط تحریم و مشکلات ناشی از آن می‌شود به نحو مقتضی ارزهای دیجیتالی را جایگزین ارزهای رایج کرد و چه بسا در مواقع لازم و به ضرورت، باردیگر آن را به ارزهای متداول برگرداند. 

شاید یکی از دلایل افزایش ناگهانی قیمت ارزهای دیجیتالی، سهولت معاملات و تبدیل آن به ارزهای مرسوم و محدودیت‌هایی است که برای سقف استخراج آن تعیین شده باشد.

حاصل کلام اینکه باوجود پاره‌ای ملاحظات و دیدگاه‌های مختلف، کتمان نمی‌توان کرد که در حال حاضر فعالان عرصه ارزهای دیجیتال هم به جهت افزایش قیمت و هم به واسطه سهولت معاملات آن برندگان واقعی صحنه اقتصاد کشور هستند.جامعه ورزش نیز می‌تواند از این امکان و شرایط در راستای حصول به اهداف بهره لازم را ببرد.

ارز دیجیتال و نقش مهم آن در ورزش امروز

ارز دیجیتال و نقش مهم آن در ورزش امروز

پرداخت‌های ورزشی بین‌المللی، یکی از کاربردهای گسترده ارز دیجیتال

پرداخت‌های ورزشی بین‌المللی، یکی از کاربردهای گسترده ارز دیجیتال

راه نجات مالی ورزش ایران

راه نجات مالی ورزش ایران

ارز دیجیتال، یک هافبک تخصصی

ارز دیجیتال، یک هافبک تخصصی

ورزش و ارز دیجیتال

ورزش و ارز دیجیتال

نحوه تولید ارز دیجیتال

نحوه تولید ارز دیجیتال

ارز دیجیتال، یکی از جدیدترین نمادهای تکنولوژی در زمینه تجارت

ارز دیجیتال، یکی از جدیدترین نمادهای تکنولوژی در زمینه تجارت

قراردادهای حرفه‌ای و سیستم‌های پرداخت کارآمد

قراردادهای حرفه‌ای و سیستم‌های پرداخت کارآمد

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس