Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

مشاور عالی فدراسیون کشتی: رئیس فدراسیون نباید زیر بار مشکلات شانه خالی کند

يكشنبه 18 آبان 1399 ساعت 10:51

محمدحسن محبی معتقد است که کسی به رئیس فدراسیون یا رئیس هیات اجبار نکرده که مسئولیت قبول کنند. آنان به خواست خود وارد میدان می‌شوند بنابراین نباید زیر بار مشکلات شانه خالی کنند.

 

 

محمدحسن محبی که یکی از اعضای کمیته فنی ناظر در مسابقات انتخابی کشتی بود، درخصوص این رقابت‌ها به خبرنگار منهای فوتبال گفت: تردید نمی‌توان داشت که مسابقات انتخابی تحت تاثیر شیوع کرونا بود. همین امر باعث شده بود تا برخی از کشتی‌گیران از آمادگی مطلوب به دور باشند. به عبارت دیگر هر کدام از ورزشکاران که توانسته بود خود را به آمادگی مطلوب برساند در میدان انتخابی خوب ظاهر شد. با این وجود توقع من از قهرمانانی چون بهنام احسان پور، محمدحسین محمدیان، پرویز هادی و یدالله محبی بیشتر بود. آنها باید بسیار بهتر از این کشتی می‌گرفتند.

محبی دلیل ضعف برخی چهره‌های شاخص و موفقیت تعدادی از جوانان را کم‌کاری نامداران، بی انگیزگی و سهل انگاری آنان ارزیابی و تاکید کرد: شخصا اعتقاد دارم یک ورزشکار سطح ملی باید تمام اهتمام و جدیت خود را معطوف به رشته مورد نظر خود کند. اگر چنین تفکری نداشته باشد و بخواهد سهل‌انگار باشد، رسیدن به موفقیت دشوار خواهد بود. من و محمدحسین بیش از ۱۵ سال کنار تیم ملی بودیم و لحظه‌ای از تلاش و جدیت فروگذار نکردیم با این وجود دستاورد مورد انتظارمان حاصل نشد. برخی از کشتی گیران امروز تصور می‌کنند با هفته‌ای چند جلسه تمرین می‌توانند مدال جهانی بگیرند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در رابطه با چگونگی تغییر نظر کادر فنی مبنی بر برگزاری دو کشتی از سه کشتی در رقابت‌های انتخابی اخیر باوجود اینکه قبلا این مسأله عنوان نشده بود، تصریح کرد: نظر کادر فنی این بود که در برخی اوزان این امر لازم است تا حرف و حدیثی باقی نماند بنابراین بلافاصله نامه‌ای خطاب به مدیر تیم‌ها و کمیته فنی حاضر نوشته و درخواست خود را مطرح کردند که ما هم پس از بررسی جوانب، نظر کادر فنی را تایید کردیم.

نایب قهرمان اسبق جهان در پاسخ به این پرسش که ۷ وزن از ۱۰ وزن کشتی آزاد را مازندرانی‌ها به خود اختصاص دادند و سه وزن دیگر هم به تهران رسید، دیگر استان‌ها در کشتی کشور چه نقشی دارند، اظهار داشت: مازندرانی‌ها مثل همیشه خوب بودند و مزد زحمات خود را دریافت کردند. استان‌های دیگر هم باید کار کنند. زمانی تعدادی از استان‌ها حداقل تک ستاره‌هایی را در جمع ملی‌پوشان داشتند اما متاسفانه امروز شرایط به صورتی است که همه راه‌ها به استان‌های معدود ختم می‌شود. البته این امر به مفهوم آن نیست که ما استعداد نداریم. استعداد فراوان است اما اینکه چه کسانی باید این استعدادها را کشف و پرورش دهند مهم است.

 

محبی با اشاره به وضعیت استان کرمانشاه و فقدان حتی یک ملی‌پوش در این خطه گفت: ما در حال حاضر چند کشتی‌گیر طراز اول داریم که توانایی رسیدن به تیم ملی را دارند اما همانطور که قبلا گفته شده آنان برای دستیابی به این جایگاه باید همه عشق و علاقه خود را معطوف به کشتی کنند. در مسابقات انتخابی از تیموری انتظار عملکرد بهتری داشتیم اما او به سبب آسیب دیدگی نتوانست جایگاه خود را در تیم ملی حفظ کند. ارشک محبی اگرچه دوم شد اما در مجموعه پیشرفت داشت‌. یدالله محبی که سال گذشته در ترکیب تیم ملی بود و توانست سهمیه المپیک بگیرد امسال در حد انتظار ظاهر نشد. حامدرشیدی و بقیه هم باید بیشتر کار کنند. نمی‌توان‌ بدون انگیزه و هدف به نقطه مطلوب دست پیدا کرد.

وی در جواب این پرسش که چرا برخی از کشتی‌گیران از انگیزه لازم برخوردار نیستند، پاسخ داد: کشتی به عنوان ورزش اول و مدال آور باید مورد حمایت قرار گیرد. مسئولان نسبت به این رشته توجه کافی ندارند. رییس فدراسیون هم باید بطور خستگی ناپذیر دنبال مطالبات قهرمانان باشد. او به عنوان متولی اصلی کشتی وظیفه دارد تمام نقاط کشور و همه استعدادها را مورد توجه قرار دهد. بیان سخنان دلسرد کننده و اینکه کشتی آینده روشنی ندارد نه تنها دردی از این ورزش دوا نمی‌کند بلکه موجب بی انگیزگی جامعه این ورزش می‌شود.

سرمربی تیم قهرمان جهان در سال ۲۰۰۲ تهران، حضور تماشاگران را از فاکتورهای مهم ایجاد انگیزه نزد قهرمانان و گرایش آینده سازان به کشتی عنوان کرد و گفت: زمانی که ما کشتی می‌گرفتیم چه در کرمانشاه و چه در تهران جای خالی در سالن پیدا نمی‌شد اما الان باید به زور تماشاگران را به محل سالن کشاند! از طرفی کرونا باعث شده تا مشکلات روز افزون شود که این امر می‌تواند به کشتی ضربه بزند. صرفنظر از این مسئله، دست اندرکاران فدراسیون وظیفه دارند تلاش کنند تا علاقه‌مندان اقبال بیشتری برای حضور در سالن از خود نشان دهند. در مسابقات انتخابی حتما باید از کارشناسان و کشتی نویسان دعوت می‌شد ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله، در سالن ۱۲ هزار نفری حضور داشته باشند .آنها عامل اصلی اشاعه کشتی در میان جامعه هستند.

به نظر می‌رسد در بخش رسانه و ارتباطات تمهیدات لازم اندیشیده نشده است. ما به عنوان عضوی از جامعه کشتی وظیفه داریم کاستی‌ها را بیان کنیم تا مسئولان به وظیفه خود عمل کنند.همه ما به سهم خود موظفیم در جهت بهبود تصمیم گیری ها و عملکرد دست اندرکاران ورزش و فدراسیون راهکار ارائه دهیم و از آنان بخواهیم در مسیر درست گام بردارند. در هرحال مشکلات از گذشته وجود داشته و الان هم وجود دارد مسئولان باید با صبر و حوصله و احساس مسئولیت برای رفع مشکلات آستین بالا بزنند و ذره‌ای در انجام وظیفه کوتاهی نکنند.

محمدرضا کاظمی

غیبت محمد بنا در جمع کمیته فنی لیگ برتر کشتی فرنگی

غیبت محمد بنا در جمع کمیته فنی لیگ برتر کشتی فرنگی

منصوربرزگر: وقتی همه باشگاه‌ها اجاره داده می‌شود چگونه کشتی‌گیر ساخته شود؟

منصوربرزگر: وقتی همه باشگاه‌ها اجاره داده می‌شود چگونه کشتی‌گیر ساخته شود؟

اعلام زمانبندی مسابقات سه رده سنی کشتی قهرمانی آسیا

اعلام زمانبندی مسابقات سه رده سنی کشتی قهرمانی آسیا

محمد بنا در بیمارستان بستری شد

محمد بنا در بیمارستان بستری شد

یزدانی خرم: وزرا از ترس استیضاح، به جای بزرگان ورزش به مجلس چشم دارند

یزدانی خرم: وزرا از ترس استیضاح، به جای بزرگان ورزش به مجلس چشم دارند

مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ به کمیل قاسمی می‌رسد

مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ به کمیل قاسمی می‌رسد

جایزه ۳۰۰ هزار فرانکی برای قهرمانان کشتی

جایزه ۳۰۰ هزار فرانکی برای قهرمانان کشتی

اردوی تیم‌های ملی کشتی تعطیل شد

اردوی تیم‌های ملی کشتی تعطیل شد

گام‌های بلند بولینگ و بیلیارد برای رسیدن به المپیک

گام‌های بلند بولینگ و بیلیارد برای رسیدن به المپیک

تصمیمات لحظه‌ای در پخش زنده مسابقات کشتی

تصمیمات لحظه‌ای در پخش زنده مسابقات کشتی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس