Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

برگزاری لیگ کشتی در شرایط ویژه

پنجشنبه 10 مهر 1399 ساعت 10:12

بالاخره پس از حدود ۸ ماه سکون و رکود، سوت داوران رقابت های لیگ برتر کشتی پیام آور آغاز فعالیت های این ورزش ملی بود. چراغ لیگ در حالی به میزبانی تهران و مجموعه ورزشی ۱۲ هزار نفری آزادی روشن شد که این چراغ سو و درخشش گذشته را نداشت.

به سخن دیگر در پرتو این چراغ کم فروغ نمی توان برنامه های آینده را به درستی ترسیم کرد. دوری طولانی مدت کشتی گیران از میادین مسابقات، استرس مسئولان، دست اندرکاران برگزاری ، مربیان و قهرمانان از بیم سرایت ویروس کرونا، نبود تماشاگر، تبلیغات ضعیف و نامناسب و مواردی از این دست، اعتبار این دوره از مسابقات لیگ را با چالش جدی مواجه کرده است. با تمام این اوصاف تا همین اندازه نیز باید برای شروع فعالیت های ورزش اول خرسند بود اگرچه انتظارات برآورده نشود.

 به عبارت دیگر، همین که کارشروع شده باید خوشحال بود هر چند به نظر نمی رسد این لیگ کم جان و باری به هر جهت، بتواند حق مطلب را ادا کند. فاصله زیاد تیم های شرکت کننده با یکدیگر،از هم گسیختگی و بی نظمی امور، سراسیمه گی در اجرا و عمل، سطح پایین مسابقات و مواردی از این دست باعث شده تا این دوره ازمسابقات چنگی به دل نزند.

عدم حضور باشگاهها و اسپانسرهای مطرح و متمول در میدان رقابت،ظهور تیم های خلق الساعه و جابه جایی های متناوب را می توان از  دیگر کاستی های بیستمین دوره مسابقات لیگ کشتی عنوان کرد. مسابقاتی که گفته می شود به نوعی حکم انتخابی تیم ملی را نیز دارد و سرمربیان باید از میان همین جمع، نفرات اعزامی به میدان جهانی را انتخاب کنند. ( البته اگر مسابقات جهانی ۲۰۲۰ برگزار شود.) بی تمرینی و ضعف بسیاری از کشتی گیران به واسطه شرایط خاص کرونایی، سطح کیفی رقابت ها را پایین آورده و قطعا در این شرایط،انتخاب ملی پوشان برای کادر فنی دشوارخواهد بود این در حالی است که مطابق اخبار به دست آمده از مدعیان جهان کشتی و کشورهایی که در این عرصه فعالیت جدی دارند هدف آنان جمع آوری مدال های ارزشمند جهان و المپیک است. مدال هایی که می تواند کفه ترازو را در جدول رده بندی به نفع  تیم های موفق سنگین تر کند. شاید با توجه به اوضاع حاضر، مسابقات جهانی صربستان برگزار نشود اما به یقین مشعل المپیک ۲۰۲۱ روشن خواهد شد. در توکیو نمی توان به بخت و اقبال امیدوار بود زیرا در چنین میادین پرمخاطره ای تنها برنامه ریزی و هدفگذاری درست، تیم ها و قهرمانان را به سرمنزل مقصود خواهد رسانید. پیروزی در آوردگاه المپیک مستلزم داشتن برنامه دقیق و با حساب و کتاب است. کشورهای پیشرو از مدت ها قبل چشم انداز آینده خود را ترسیم و در مسیر هدف از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند. تحت این شرایط لازم است ما نیز تمهیدات لازم را به کار بندیم. لیگ می تواند گام نخست باشد اما این میدان و این کیفیت کار، برای رسیدن قهرمانان به مرز آمادگی و رقابت با حریفان با برنامه، کافی نیست. باید بیشتر و حساب شده تر حرکت کنیم. اینکه خوشحال باشیم در مسابقات لیگ عده ای از قهرمانان و مربیان تامین مالی می شوند خوب است اما این خوشحالی هدف نهایی ما را تامین نمی کند. مسئله مالی تنها بخشی از هدف نقشه کلان برای سروسامان دادن به اوضاع کشتی است. اوضاعی که به اعتراف مسئولان فدراسیون چندان مطلوب به نظر نمی رسد و اگر گردونه به همین شکل بگردد در المپیک نمی توان قول مدال داد!

محمدرضا کاظمی 

 فدراسیون به صورت کامل از شما حمایت می‌کند

فدراسیون به صورت کامل از شما حمایت می‌کند

امضای تفاهم‌نامه میان روسای فدراسیون‌های کشتی ایران و صربستان

امضای تفاهم‌نامه میان روسای فدراسیون‌های کشتی ایران و صربستان

تأکید اتحادیه جهانی بر برگزاری رقابت های جهانی کشتی

تأکید اتحادیه جهانی بر برگزاری رقابت های جهانی کشتی

میزبانی بازی های آسیایی اولویت ملی قطر برای شکست عربستان

میزبانی بازی های آسیایی اولویت ملی قطر برای شکست عربستان

برگزاری مجمع عمومی گایسف بصورت آنلاین

برگزاری مجمع عمومی گایسف بصورت آنلاین

اینبار حق با وزارت ورزش است

اینبار حق با وزارت ورزش است

عکاسی با اعمال شاقه

عکاسی با اعمال شاقه

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک