Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

آغاز شمارش معکوس انتخابات هیات کشتی مازندران

زمان اندکی تا برگزاری انتخابات هیات کشتی استان مازندران باقی مانده، به نظر می رسد طی مدت باقی مانده شاهد تغییرات در آرایش نامزدهای انتخابات باشیم. هنوز از مجموع یازده نامزد حاضر در صحنه رقابت هیچ کدام اعلام کناره گیری و یا ائتلاف نکرده اند اما بی گمان در فرصت کوتاه باقی مانده تا ۴ تیرماه امکان تغییر در آرایش نیروها بسیار زیاد خواهد بود.

زمان اندکی تا برگزاری انتخابات هیات کشتی استان مازندران باقی مانده، به نظر می رسد طی مدت باقی مانده شاهد تغییرات در آرایش نامزدهای انتخابات باشیم.
هنوز از مجموع یازده نامزد حاضر در صحنه رقابت هیچ کدام اعلام کناره گیری و یا ائتلاف نکرده اند اما بی گمان در فرصت کوتاه باقی مانده تا ۴ تیرماه امکان تغییر در آرایش نیروها بسیار زیاد خواهد بود. از جمع  مدعیان حاضر در انتخابات، اغلب آنان اعم از قهرمان المپیک و جهان، آسیا و رقابت های بین المللی متعلق به خانواده کشتی و برخی از این تعداد از سوابق روشنی در عرصه ورزش اول برخوردارند. البته معدودی از نامزدها نیز به اردوگاه سیاسیون تعلق  دارند و یا گرایش های  خطی دارند. با این وصف چشم انداز انتخابات گویای آن است که کثرت مدعی و وزن کشی موقعیت نامزدها در عرصه رقابت، حاکی از آن است که جمعی از تعداد یازده نامزد، بنا به مصلحت از گردونه رقابت کنار خواهند کشید. علی رغم این پیش بینی، تعداد نفرات باقی مانده در عرصه انتخابات به تعداد انگشتان یک دست و شاید اندکی کمتر از آن خواهد رسید. از میان همین تعداد نیز به جرات می توان اذعان کرد  رقابت اصلی بین چند چهره شاخص در میان خواهد بود.به عبارت دیگر احتمالا رقابت اصلی و صف آرایی بین مدعیان شرق استان و اردوگاه ساری از یک سو و غرب استان از سوی دیگر باشد. در واقع برخی از هیات های مرکز و غرب استان تلاش می کنند با حضور در صحنه انتخابات و امکان کسب کرسی ریاست هیات کشتی، به دور طولانی مدت مدیریت شرقی ها پایان دهند. رقابتی که حساسیت های این انتخابات را دو چندان می کند.در میان این هیاهو نیروی سومی نیز وجود دارد که اهتمام دارد تا مسیر دیگری را برای آینده هیات ترسیم کند. بر همین اساس حضور و اقتدار نامزد در سایه را بر سر زبان ها افتاد.اکنون اما گویا سیاست دیگری در میان افتاده و شایعه کناره گیری نامزد در سایه مطرح شده است. در صورت صحت این اتفاق، بی گمان رقابت اصلی بین چهره های مطرحی چون عسگری محمدیان، و نقی کلانتری از خطه شرق و حمیدمحمدنژاد از غرب استان برقرار برقرار خواهد بود. البته این نوشتار صرفا بر اساس معادلات حاضر و درصورت صحت شایعات می تواند مقرون به حقیقت باشد و چه بسا طی روزهای اندک باقی مانده اتفاقات دیگری رخ دهد.

 

بودن یا نبودن یک نامزد خاص!

مشخص نیست نامزدی که عده ای او را چهره مورد نظر فدراسیون و اداره کل در انتخابات هیات کشتی مازندران قلمداد می کردند در انتخابات روز ۴ تیر ماه حضور خواهد یافت یا خیر؟ گفته می شود وی بطور شفاهی تاکید کرده در انتخابات هیات کشتی شرکت نخواهد کرد اما این کناره گیری را پس از سخنرانی در جمع اعضای مجمع اعلام می کند. ‌مدعیان پارا از این هم فراتر نهاده و ادعا می کنند فرد مورد نظر بنا به دلایلی از مسئولیت مهم دیگر خود که  اقبال مسئولین برای حضور وی در مسند هیات را بر انگیخته بود کناره گیری کرده است با این وصف عده ای که با نگاه تردید و بدبینی به قضایا نگاه می کنند، تمام این اتفاقات را در راستای ترفند انتخاباتی ارزیابی و معتقدند فرد مورد نظر در انتخابات شرکت خواهد کرد و همه این هیاهو به منظور گمراه کردن رقبا و به سکوت واداشتن آنان تا روز مجمع است!  اگر چنین سناریویی ترسیم شده باشد باید ضمن تبریک به نویسندگان آن، به جامعه کشتی هشدار داد تا مواظب فنون بالای رقبا و اصطلاحا بنداز حریفان باشند!
صرفنظر از درست یا نادرست بودن ادعاهای فوق و اینکه انتخابات با یازده نفر یا تعداد معدودی برگزار خواهد شد، یک نکته را نمی توان از نظر دور داشت که رییس هیات کشتی مازندران باید دارای ویژگی های منحصر به فرد از جمله مقبولیت عمومی، توانایی در امر مدیریت، تجربه در اجرا و عمل، امکان جذب اسپانسر و اشتهار باشد.‌ نمی توان و نباید عنان اختیار هیات برتر کشتی کشور را به دست کسی سپرد که در عرصه مدیریت ورزش امتحان خود را پس نداده است. همه یازده نامزد حاضر  قابل احترام و در جای خود شایسته تقدیر اند اما وقتی در میان این جمع کسانی حضور دارند که کشتی کشور به آنان مدیون است یااز سوابق اجرایی و مدیریتی روشن برخوردارند چرا باید دنبال غریبه بگردیم؟ مدیریت هیات کشتی مازندران نباید محل آزمون و خطا یا عرصه کشمکش های پشت پرده افراد باشد. اینجا چشم و گوش جامعه کشتی باز و همه علاقه مندان تحولات این ورزش را دنبال می کنند. حضور حداکثری نامزدها در عرصه انتخابات نیز گویای حساسیت افراد نسبت به اهمیت موضوع است. در این منطقه که بساط کشتی در هر کوی و برزن آن پهن است نمی توان انتظار داشت انتخابات با یک نامزد خاص و در شرایط خودخواسته برگزار شود. اجازه بدهید خانواده کشتی یک نفر را از میان خود برای اداره هیات انتخاب کنند. فردی که به جای آقا بالاسر ،خدمتگزار و نوکر گوش شکسته ها باشد.

محمدرضا کاظمی

بودن یا نبودن المپیک، شرط رقابت برای فرمانداری توکیو

بودن یا نبودن المپیک، شرط رقابت برای فرمانداری توکیو

بدبینی کارشناسان اقتصادی ژاپن برای برگزاری توکیو2020

بدبینی کارشناسان اقتصادی ژاپن برای برگزاری توکیو2020

مراسم تجلیل از برترین‌های ورزش‌ آجا در سال ۹۸

مراسم تجلیل از برترین‌های ورزش‌ آجا در سال ۹۸

همایش پیاده روی بانوان نیروی پدافند هوایی

همایش پیاده روی بانوان نیروی پدافند هوایی

دکتر صالحی امیری : با تجزیه و تحلیل کرونا می توانیم استراتژی تداوم حیات ورزش قهرمانی را تدوین کنیم

دکتر صالحی امیری : با تجزیه و تحلیل کرونا می توانیم استراتژی تداوم حیات ورزش قهرمانی را تدوین کنیم

نصب تابلوی افتخار سیف پور،توکلی و رضایی بر سردر منزل آنها

نصب تابلوی افتخار سیف پور،توکلی و رضایی بر سردر منزل آنها

اتحاد فدراسیونهای بین المللی برای بازگشایی یکپارچه

اتحاد فدراسیونهای بین المللی برای بازگشایی یکپارچه

انتشار نسخه نهایی قانون حقوق ضددوپینگ

انتشار نسخه نهایی قانون حقوق ضددوپینگ

برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس #کرونا، باشگاه ها باید پروتکل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس #کرونا، باشگاه ها باید پروتکل های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

فدراسیون بین المللی وزنه برداری در منجلاب فساد

فدراسیون بین المللی وزنه برداری در منجلاب فساد

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک