Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

نگاهی به تحولات در فدراسیون بدنسازی؛

کفه ترازو به کدام سو سنگینی خواهد کرد؟

پنجشنبه 22 خرداد 1399 ساعت 04:15

ناصر پور علی فرد به دلیل بازنشستگی از فدراسیون بدنسازی خداحافظی کرد و با رفتن وی از این مجموعه، عملا دوران طولانی حضور وی در فدراسیون یادشده به پایان رسید. با تمام این احوال بی آنکه در رابطه با سال های حضور پور علی فرد قضاوت کرده باشیم این نکته را نمی توان کتمان کرد با وجود خداحافظی وی از فدراسیون بدنسازی و اینکه دیگر امیدی به بازگشت وجود ندارد اما آثار این حضور طولانی مدت همچنان در فدراسیون جریان دارد. درست به همین دلیل می توان باور داشت انتخابات پیش روی فدراسیون بدنسازی به نوعی محل رویارویی نامزد یا نامزدهای مستقل از یک سو و نیروهایی باشد که منتسب به رییس قبلی هستند. البته این مهم تنها یک فرضیه است و اصولا فردی که امکان بازگشت دوباره به فدراسیون را ندارد باید انگیزه ای هم برای تلاش و هزینه کردن وقت و انرژی نداشته باشد مگر اینکه تصور کنیم هدف از میدان به در کردن رقیب یا رقبای خاص باشد.

ناصر پور علی فرد به دلیل بازنشستگی از فدراسیون بدنسازی خداحافظی کرد و با رفتن وی از این مجموعه، عملا دوران  طولانی حضور وی در فدراسیون یادشده به پایان رسید. با تمام این احوال بی آنکه در رابطه با سال های حضور پور علی فرد  قضاوت کرده باشیم این نکته را نمی توان کتمان کرد با وجود خداحافظی وی از فدراسیون بدنسازی و اینکه دیگر امیدی به بازگشت وجود ندارد اما آثار این حضور طولانی مدت همچنان در فدراسیون جریان دارد. درست به همین دلیل می توان باور داشت انتخابات پیش روی فدراسیون بدنسازی به نوعی محل رویارویی نامزد یا نامزدهای مستقل از یک سو  و نیروهایی باشد که منتسب به رییس قبلی هستند. البته این مهم تنها یک فرضیه است و اصولا فردی که امکان بازگشت دوباره به فدراسیون را ندارد باید انگیزه ای هم برای تلاش و هزینه کردن وقت و انرژی نداشته باشد مگر اینکه تصور کنیم هدف از میدان به در کردن رقیب یا رقبای خاص باشد.


ایجاد تغییرات توسط سرپرست جدید فدراسیون و کنار گذاشتن بی درنگ نیروهای تاثیر گذار گذشته از جمله دبیر  و مسئول روابط عمومی فدراسیون، این گمانه زنی را تقویت می کند که تحولات به وجود آمده به مفهوم پایان دادن به دوران مدیریت پیشین و ایجاد تغییرات اساسی در فدراسیون بدنسازی خواهد بود.درک این مهم از مصاحبه سرپرست جدید فدراسیون دشوار نیست چرا که وقتی خراسانی سخن از انتخابات بی حرف و حدیث به میان آورده و تاکید می کند لازم بود برای رفع هر گونه شائبه و بی طرفی تغییراتی در ارکان فدراسیون داده شود به این مفهوم است که مسیر بازگشتبه گذشته مسدود خواهددشد. در همین راستا حصیبی دبیر فدراسیون جای خود را به نیروی جدیدی به نام کرباسی داد و همانطور که پیشاپیش ذکر شد، روابط عمومی نیز کنار گذاشته شد.


هنوز از زمان اعلام ثبت نام نامزدها و  انتخابات خبری نیست اما به نظر می رسد با توجه به روند پر شتاب تحولات در عرصه ورزش کشور، انتخابات فدراسیون بدنسازی خیلی زود برگزار شود.‌ بی گمان چهرهای مطرحی برای ثبت نام به صف خواهند شد اما آنچه که غیر قابل تردید می نماید قاطبه جامعه بدنسازی و پرورش اندام به دنبال تحولات هستند تحولاتی که در گرو آن تفکرات جدید و شیوه نوینی در عرصه این ورزش طراحی شود. حامیان مالی و اسپانسر به فدراسیون ورود پیدا کرده و ورزشکاران در سایه حمایت های مالی احساس آرامش کنند.

شک نداریم در میان نامزدهایی که وارد میدان می شوند مطابق معمول عده ای وعده های فراوان خواهند داد اما تجربه ثابت کرده از میان جمع کثیر مدعی، تنها معدودی توان محقق ساختن وعده ها را دارند بر همین اساس باید به انتظار نشست تا از چهره هایی که وارد کارزار انتخاباتی می شوند رونمایی شود قطعا پس از آن می توان در رابطه با چگونگی توان کاندیداها اظهار نظر کرد. معیارهای فردی که بتواند بار مسیولیت اداره فدراسیون را بردوش بکشد روشن است و از هم اکنون می توان اذعان کرد چه کسانی، با کدام پیشینه و توان استحقاق تکیه زدن بر کرسی ریاست فدراسیون بدنسازی را دارند. از سویی نقش قهرمانان، پیشکسوتان و هیات های استانی در تعیین تکلیف آینده فدراسیون و انتخاب نامزد اصلح غیر قابل انکار خواهد بود. به نظر می رسد این جمع تاثیر گذار خیلی زود در خواهند یافت کفه ترازو به کدام سو سنگین تر است.

محمدرضا کاظمی

جامعه بدنسازی در انتظار تعیین تکلیف

جامعه بدنسازی در انتظار تعیین تکلیف

تایید صلاحیت ۸ کاندیدای ریاست فدراسیون بدنسازی

تایید صلاحیت ۸ کاندیدای ریاست فدراسیون بدنسازی

اسامی تکراری و شروطی که هرگز اجرا نمی شود

اسامی تکراری و شروطی که هرگز اجرا نمی شود

تلاش فرماندار برای برگزاری توکیو2020 در سلامت کامل

تلاش فرماندار برای برگزاری توکیو2020 در سلامت کامل

نخستین مسابقات بین المللی بسکتبال الکترونیک (Esport Basketball)

نخستین مسابقات بین المللی بسکتبال الکترونیک (Esport Basketball)

#قاب_روز جمعه 23 خرداد ۱۳۹۹

#قاب_روز جمعه 23 خرداد ۱۳۹۹

رئیس جمهور پیشین کرواسی به کمیته بین المللی المپیک می رود

رئیس جمهور پیشین کرواسی به کمیته بین المللی المپیک می رود

چراغ خاموش مثل بدمینتون

چراغ خاموش مثل بدمینتون

قاب روز  پنجشنبه 22 خرداد ماه 1399

قاب روز پنجشنبه 22 خرداد ماه 1399

ابراز خرسندی IOC از پیشرفت میزبان بازی های زمستانی پکن2022

ابراز خرسندی IOC از پیشرفت میزبان بازی های زمستانی پکن2022

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس