Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

جامعه بدنسازی در انتظار تعیین تکلیف

پنجشنبه 27 آذر 1399 ساعت 12:32

بالاخره وزارت ورزش و جوانان بهانه شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل ستاد مبارزه با این بیماری را کنار گذاشت و انتخابات فدراسیون‌ها را در دستور کار قرار داد. فدراسیون‌هایی که از زمان بلاتکلیفی برخی از آنها حدود یک سال سپری می‌شود و جامعه ورزش هر کدام از رشته‌های مربوطه به واسطه بی‌خیالی دستگاه ورزش دچار بی‌انگیزگی و‌سستی عمل شده بودند.

به گزارش منهای فوتبال، همانطور که ذکر شد بهانه، شیوع بیماری کرونا و البته ملاحظاتی دیگر نمی‌توانست تداوم بلاتکلیفی فدراسیون‌ها را توجیه کند. در نهایت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها باعث شد، ستاد مبارزه با کرونا برگزاری انتخابات را بلامانع اعلام کند. امری که به سبب حساسیت‌های خاص خود از ابتدا نیز اصراری بر ادامه آن نداشتند.

به این ترتیب مستمسک وزارت ورزش در این رابطه بلا اثر و درنهایت دستور برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها صادر شد.  

حالا نخستین انتخابات مربوط به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خواهد بود که قرار است ۱۳ دی ماه مجمع آن برگزار شود. در همین راستا صلاحیت ۸ نامزد احراز شده و به نظر می‌رسد انتخابات با همین تعداد نفرات برگزار شود؛ افرادی که در میان آنها از پزشک گرفته تا مدیر کل پیشین تربیت بدنی دانشگاه آزاد، رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی، رییس هیات و قهرمان پرورش اندام در صحنه رقابت به چشم می‌خورند.‌ مطابق معمول پیشاپیش شایعاتی مبنی بر مهندسی انتخابات و گرایش برخی مسئولان ورزش به نامزد خاص بر سر زبان‌ها افتاده با این وصف به سبب غیر فعال بودن محافل ورزشی در دوره شیوع کرونا اطلاع زیادی از آرایش نیروها و چگونگی فعالیت نامزدها در میان نیست و آنان هر چه کرده‌اند چراغ خاموش و رایزنی‌ها پشت پرده بوده است. با این وصف قرائن و شواهد موجود حاکی از آن است که تعدادی از ۸ نفر نامزد انتخابات  فدراسیون بدنسازی شانس چندانی برای کسب کرسی ریاست ندارند به همین دلیل چه بسا تا پایان راه در صحنه رقابت باقی نمانند و مطابق دیگر انتخابات به سود نامزدهای مدعی کنار بکشند.

بنابراین رقابت اصلی بین دو- سه نفر خواهد بود. افرادی که برخی از آنان مورد توجه دستگاه ورزش قرار دارند و برخی دیگر مدت‌هاست برای پوشیدن ردای ریاست این فدراسیون هیچ فرصتی را از دست نداده و تمامی حربه‌های لازم را برای رسیدن به مقصد به کارگرفته‌اند.
تکیه بر کرسی ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به خاطر کارکرد و ویژگی‌های خاص آن حساسیت خاص خود را دارد. تلاش برای زدودن عرصه این ورزش از مواد نیروزای غیرمجاز که همواره مورد بحث محافل بوده مهمترین دغدغه روسای پیشین و رییس آینده فدراسیون خواهد بود. اگرچه قاطبه جامعه این ورزش از چنین آلایش‌ها مبرا و با سلامت و تندرستی فعالیت می‌کنند با این وجود‌ نمی‌توان پاره‌ای بی‌تدبیری‌ها را در این رابطه نادیده انگاشت به همین دلیل دستگاه ورزش باید نظارت و حساسیت خاص و ویژه‌ای بر انتخابات و آینده فعالیت‌های این مجموعه اعمال کند. همانطور که اعضای مجمع وظیفه دارند با در نظر گرفتن پور تمام جوانب رییس آینده را برگزینند. ناصر پور علی فرد، قریب به ۱۳ سال ریاست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را بر عهده داشت و باوجود کم و کاستی‌های معمول توانست در گذر زمان نظم و آرامش لازم را در این تشکیلات ایجاد کند.

رییس آینده فدراسیون نیز باید تلاش کند ضمن بهره‌گیری از نیروهای تاثیرگذار و توانمند در درجه اول فضای این ورزش را از هر گونه آلایش پاک و نظارت کافی به عملکرد باشگاه‌های مربوطه داشته باشد و در درجه دوم آرامش توام با برنامه‌ریزی و هدفگذاری را در دستور کار قرار دهد.

به قلم:محمدرضاکاظمی

نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی شد

نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی شد

فدراسیون‌هایی که می‌سوزند و وزارتخانه‌ای که می‌افروزد

فدراسیون‌هایی که می‌سوزند و وزارتخانه‌ای که می‌افروزد

تایید صلاحیت ۸ کاندیدای ریاست فدراسیون بدنسازی

تایید صلاحیت ۸ کاندیدای ریاست فدراسیون بدنسازی

مجوز فعالیت پاورلیفتینگ بانوان صادر شد

مجوز فعالیت پاورلیفتینگ بانوان صادر شد

کفه ترازو به کدام سو سنگینی خواهد کرد؟

کفه ترازو به کدام سو سنگینی خواهد کرد؟

امیری خراسانی سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شد

امیری خراسانی سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شد

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد