Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

با زور نشستگی در ورزش

دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 ساعت 02:32

چندسالی است که استفاده از نیرو و فکر جوانی نقل زبان مدیران و تصمیم گیرندگان رده بالایی شده اما بعد از حلوا حلوا کردن جوانان، دهانی شیرین نشده و هنوز بین مدیران بازنشسته و صندلی های ریاست،  کشمکش ادامه دارد.

به گزارش منهای فوتبال، چندسالی است که استفاده از نیرو و فکر جوانی نقل زبان مدیران و تصمیم گیرندگان رده بالایی شده و جوانان در گوی انتخاب حداقل مدیریت رده های میانی جا گرفته اند. ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست و از قرار به دلیل ماهیت نشاط آفرین آن، بر حضور مدیران جوان در این حوزه تاکید بیشتری شده است; اما بعد از حلوا حلوا کردن جوانان، در ورزش دهانی شیرین نشده و هنوز بین مدیران بازنشسته و صندلی های ریاست،  کشمکش ادامه دارد.

شنیدن خبر بازنشستگی چند مدیر ورزشی هر چندوقت یکبار انگار به بخش ثابت اخبار ورزشی تبدیل شده اما هربار قلاب طمع ریاست این مدیران به چند تبصره و ماده گیر می کند و بازهم این گردانه به حرکت می آید تا باز چرخی زده و روز از نو روزی از نو.

فارغ از پیچیده گویی های قانونی باید پرسید چرا روح منع قانون به کارگیری بازنشستگان این چنین در وزارتی که جوانان را به عنوان پسوند ورزش به دوش می کشد در مسلخ مصلحت اندیشی و روابط فردی قربانی می شود. گویی این قانون تنها دستمایه ای برای تصفیه نیروهای ناسازگار در دوره های مختلف ورزش بوده و هرگز خودی ها را حذف نمی کند. درحالی که سازمان بازنشستگی کل کشور از ارسال نامه ای به وزارت ورزش خبر داده و مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها بازنشستگی ۲۶ مدیر را تأیید کرده اما همچنان رایزنی ها و اما و اگرها برای با زورنشستگی به جای بازنشستگی برخی از این افراد ادامه دارد.

حالا که المپیک به تعویق افتاده و حتی برای برگزاری سال آینده آن هم اما و اگرهایی وجود دارد بهانه ای برای عدم حضور تازه نفس ها در ورزش به چشم نمی خورد و اتفاقا فرصت غنیمتی است که مدیران بازنشسته بالاخره عنان کار را به دست جوانترها بدهند و  حداقل کمی استراحت کنند شاید فکری نو بنا شود و فصلی جدید رقم خورد.

اصرار بیش از اندازه برخی مدیران بازنشسته برای حضور، در کنار انکار وزارت مبنی بر شمول قانون بر آنان تنها شیرینی طعم ریاست را گواه می دهد درحالیکه همین مدیران بازنشسته هربار در مصاحبه ها و نشست های خبری شان از تلخی و سختی اداره امور شکایت و تنها هدفشان خدمت بیان می کنند. حالا به نظر می رسد که قانونگذار باید تلنگر محکم تری بزند که پایان خدمت است تا بلکه با زورنشستگان تکانی بخورند و فرصت خدمت برای دیگران هم فراهم آید.

 

الهام محمدی مجد

 

بحران دستمزد و فرار نخبه ها از فدراسیون های ورزشی

بحران دستمزد و فرار نخبه ها از فدراسیون های ورزشی

سایه سنگین آشوری

سایه سنگین آشوری

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد