Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

آزمایشات پزشکی ورزشکاران المپیکی از اول بهمن آغاز می‌شود

سه شنبه 17 دی 1398 ساعت 03:56

سرپرست‌ کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو گفت: آزمایشات کامل پزشکی در خصوص تمام ورزشکاران اعزامی به المپیک و کسانی که درگیر مسابقات کسب سهمیه هستند از اول بهمن آغاز خواهد شد.

به گزارش منهای فوتبال و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نصرالله سجادی گفت: دستور جلسه امروز ستاد عالی در سه مورد بود که اولی شامل تمام فعالیت هایی که تا کنون برای اعزام کاروان ایران به المپیک انجام شده از جمله ثبت نام تیم ها بود. 

سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو ادامه داد: ما اسامی ورزشکاران را از فدراسیون ها گرفتیم و در تمامی رشته ها ثبت نام ها را حتی با چندین برابر ظرفیت انجام دادیم که به زودی مدارک آن به کمیته برگزاری مسابقات در توکیو ارسال خواهد شد. 

وی افزود: همچنین دستورالعمل عدم استفاده از مواد نیروزا و لیست مجاز این داروها به اضافه چگونگی استفاده از علامت های تجاری در مسابقات المپیک ترجمه و برای تمامی فدراسیون ها ارسال شده است. 

سجادی تاکید کرد: بخش دیگری از جلسه امروز به فدراسیون دو و میدانی اختصاص داشت که در مورد شرایط تمرینی و مسابقات پیش رو برای دو ورزشکاری که تاکنون کسب سهمیه کرده اند یعنی احسان حدادی و حسن تفتیان گزارش دقیقی توسط فدراسیون مربوطه ارائه شد. همچنین در خصوص 5 تا 7 نفری که هم اکنون در کوران مسابقات کسب سهمیه هستند و حمایت از آنها بحث و گفتگو شد. 

وی ادامه داد: دستور سوم جلسه در خصوص فدراسیون پزشکی ورزشی بود که در مورد دو موضوع بحث شد. یکی در مورد آزمایشات کامل پزشکی در خصوص تمام ورزشکاران اعزامی به المپیک و کسانی که درگیر مسابقات کسب سهمیه هستند که از اول بهمن آغاز خواهد شد. همچنین در مورد کنترل دوپینگ هم از اول بهمن ماه آزمایش های دوره ای از تمام ورزشکاران به عمل خواهد آمد و از همه مهم تر به ورزشکاران در این خصوص آموزش و مشاوره دقیق داده خواهد شد.

سجادی در پایان در خصوص وضعیت لباس کاروان ایران در المپیک گفت: از اوایل فروردین ماه سال جاری با همکاری کمیته طراحی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات خود را در این خصوص آغاز کردیم که در مجموع بیش از 600 طرح مختلف دریافت و از این میان 100 نمونه انتخاب شد. بزودی با بررسی بیشتر نمونه های برتر بر اساس رده بندی اعلام خواهد شد. از برنامه زمان بندی خود در این موضوع عقب نیستیم و خوشبختانه جای نگرانی نیست.

 

کمیته رسانه ای بازیهای المپیک و پارالمپیک تشکیل می‌شود

کمیته رسانه ای بازیهای المپیک و پارالمپیک تشکیل می‌شود

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس