Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

امید به المپیکی شدن با پیروزی بر آنگولا

پایان تراژدی تریلوژی بسکتبال ایران

جمعه 15 شهریور 1398 ساعت 06:06

به گزارش منهای فوتبال،همانطور که پیش تر هم نوشته بودیم بازیکنان تیم ملی ایران نه تنها شایستگی حضور در المپیک 2020 را دارند بلکه حتی شایسته حضور در جمع 16 تیم برتر جهان نیز بودند .

تیم ملی بسکتبال ایران پس از 2 شکست ناباورانه برابر پورتوریکو، تونس و یک باخت پیش بینی شده مقابل اسپانیا در گروه بازنده ها در  نخستین گام به مصاف آنگولا رفت و در نهایت توانست با نتیجه 71 بر 62 از سد این تیم بگذرد. ثبت 11 توپ از دست رفته در نیمه نخست کار را برای ملی پوشان سخت کرد تا با یک اختلاف امتیاز و 29 بر 28 به نفع آنگولا بازیکنان راهی رختکن شوند. ملی پوشان ایران در این دیدار برعکس بازی های گذشته ظاهر شدند و اگرچه در نیمه اول نتوانستند نمایش چندان خوبی از خود به نمایش بگذارند اما در نیمه دوم بهتر و روان تر بازی کردند.شکست های قبلی در دقایق آخر برای بچه ها درس عبرت شده بود برای همین در 5 دقیقه پایانی به خوبی زمان را مدیریت و از مالکیت توپ بهره بردند.

در این دیدار حامد حدادی که همان دقایق ابتدایی 2 خطایی شد نتوانست مثل بازی های قبل بدرخشد اما در عوض صمد نیکخواه بهرامی دوباره همان صمد همیشگی شد و به کمک ایران آمد. آرون گرامی پور توانست جای خالی حدادی را تا حدودی پر کند. بهنام یخچالی و محمد جمشیدی به نظر کمی خسته می آمدند و شادابی بازی های قبلی را نداشتند.
در این دیدار باز هم در تعویض ها مشکل داشتیم و دوباره سوال برای مان پیش آمد که چرا در زمان های درست دست به تعویض نمی زنیم مثلا آرون گرامی پور را که خوب بازی می کرد، نیمکت نشین کردیم درست کاری که در بازی های قبل با محمد حسن زاده شده بود. با همه اینها باز کادر فنی بهتر از بازی های قبل عمل کرد و با بازی دادن به رسول مظفری در نیمه دوم (و فرصت دادن به او با وجود اشتباهش) شرایط بهتری برای ایران رقم زد. از طرفی هم چشم مان از بازی های قبل ترسیده بود و خدا خدا می کردیم دقایق آخر دوباره بازی را دو دستی تقدیم آنگولا نکنیم که خدا را شکر با مدیریت کاپیتان توانستیم نبض بازی را در دست بگیریم.

در این بازی برعکس بازی برابر پورتوریکو و اسپانیا عمل کردیم به این معنی که در آن دو بازی بچه های ایران فوق العاده بودند اما در نهایت شکست خوردند اما در برابر آنگولا نمایشی به مراتب معمولی تر داشتیم ولی توانستیم برنده از میدان خارج شویم.

به هر حال برای رسیدن به المپیک این پیروزی برای مان بسیار مهم بود و حالا امیدوارتر شدیم اگرچه نباید از بازی دیگر تیم ها هم غافل شویم. از امروز نبرد ایران با تیم های آسیایی است چرا که هر تیمی بهتر نتیجه بگیرد راهی المپیک خواهد شد. رقابت اصلی هم بین ایران و چین است که تا به اینجا هر کدام یک پیروزی ثبت کرده اند. هرچند تا پیش از بازی چین و کره جنوبی، میزبان با گل دیفرنس مثبت 15 از تیم ایران که به لطف پیروزی بر آنگولا  گل دیفرنسش به منفی 3 کاهش یافت از ما پیش است. اگر هر دو تیم مساوی شوند در نهایت گل دیفرنس تعیین کننده خواهد بود. از همین رو ایران در بازی با فیلیپین باید با قدرت به میدان خواهد برود و نه تنها به پیروز ی نیازمندیم بلکه باید با اختلاف بالا این بازی را از آن خود کنیم تا نگرانی از بابت صعود نداشته باشیم.

المپیکی شدن حق بسکتبال ایران است،بازیکنان ثابت کردند توانایی شکست 3 حریف خود در مرحله اول را داشتند و اگر درست هدایت می شدند الان نه تنها صعود کرده بودند بلکه شگفتی ساز این رقابت ها هم لقب می گرفتند. اما این اتفاق رخ نداد و باز هم امیدوار به شکست حریفان آسیایی و صعود به المپیک هستیم.

سعیده فتحی

 

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس