Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

چرا نباید حماسه المپیک لندن در پاریس تکرار شود؟ رییس فدراسیون مدعی، این گوی و این میدان

شور و هیجان انتخابات ریاست جمهوری طی روزهای گذشته  باعث شد تا اظهارات جدید رییس فدراسیون کشتی که به هنگام بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم های ملی کشتی بر زبان راند انعکاس لازم را پیدا نکند. اما اکنون که رییس جمهور جدید برگزیده شده و شور و اشتیاق انتخابات نیز فرو نشسته، مرور سخنان دبیر خالی از لطف نخواهد بود.

شور و هیجان انتخابات ریاست جمهوری طی روزهای گذشته  باعث شد تا اظهارات جدید رییس فدراسیون کشتی که به هنگام بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم های ملی کشتی بر زبان راند انعکاس لازم را پیدا نکند. اما اکنون که رییس جمهور جدید برگزیده شده و شور و اشتیاق انتخابات نیز فرو نشسته، مرور سخنان دبیر خالی از لطف نخواهد بود. جان کلام وی که اخیرا در حضور وزیر ورزش بیان کرده حکایت از کسب حداقلی مدال در المپیک دارد. علیرضا دبیر در همین رابطه اعلام کرده ما اگر بتوانیم در المپیک یک مدال طلا بگیریم کلاهمان را بالا می اندازیم. وی با اشاره به تعداد کم طلاهای کسب شده توسط کشتی گیران طی دوران پس از انقلاب، سه طلای کشتی فرنگی و یک طلای کشتی آزاد در المپیک لندن را یک استثنا تلقی و در عین حال تلاش کرده طلای کمیل قاسمی در کشتی آزاد را که به واسطه دوپینگ دارندگان طلا و نقره از آنها بازستانده و به نفر سوم یعنی کمیل قاسمی داده شده را زیر سئوال ببرد. استدلال رییس فدراسیون در این خصوص نگرفتن مدال طلا در هنگامه مسابقات و عدم استقرار قاسمی در جایگاه نخست  سکوی سنگین وزن المپیک لندن است.
در ارتباط با تکرار اظهارات گذشته رییس فدراسیون کشتی آن هم در حضور وزیر ورزش، ذکر چند نکته ضروری است. نکته قابل تامل اول، سکوت وزیر ورزش در برابر اظهارات دبیر است. وی می توانست به جای سکوت و انفعال در برابر اظهارات رییس فدراسیون کشتی ، مطالبات و انتظار مردم و جامعه ورزش از این رشته مدال آور را به نیروی پایین دست خود یادآور شود اما این اتفاق نیفتاد و کیومرث هاشمی به هر دلیل ممکن، کوچکترین واکنشی مبنی بر اینکه مردم از کشتی انتظار دارند یا امیدواریم تعداد مدال های این رشته بیشتر از تصور رییس فدراسیون باشد نشان نداد، با این وجود و علی رغم انفعال وزیر محترم ورزش نمی توان پرسش های مقدر و مطالبات مردم و جامعه ورزش از کشتی را نادیده انگاشت. مطالباتی که با توجه به شرایط و فضای کشتی در میدان المپیک  قابل درک می نماید.
به منظور وضوح این فضا ضروری است به چند مورد اشاره شود. نخست اینکه ممانعت کمیته بین المللی المپیک از حضور چند چهره شاخص و عنواندار جهان و المپیک کشور روسیه در میدان پاریس، فرصت مغتنمی برای ما فراهم می کند تا بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را در فرانسه رقم بزنیم. دومین نکته اینکه کشتی ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن توانست زیر سایه  مدیریت بی چون و چرای شادروان یزدانی خرم و سرمربیگری محمد بنا بهترین نتیجه تاریخ کشتی را رقم بزند. یزدانی خرم نه قهرمان المپیک بود و نه ادعای اشراف بر امور فنی کشتی  را داشت. در مقابل، رییس کنونی فدراسیون خود را عقل کل این رشته در هر دو بعد مدیریتی و فنی می داند. دوره مسئولیتش هم تا به اینجا نزدیک به کل دوره ریاست یزدانی خرم بوده است. به شهادت اظهارات خودش، هرچه خواسته وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در اختیارش گذاشته اند بنا براین چرا نباید نتیجه المپیک لندن را تکرار کند؟ مگر نه اینکه دبیر طی چند سال گذشته با منزوی کردن و کنار گذاشتن اکثر چهره های شاخص کشتی، تصمیم گیرنده اول و آخر فدراسیون بوده پس چرا حالا که زمان آزمون نهایی فرارسیده تاکید دارد مردم نباید از کشتی انتظار زیاد داشته باشند؟!
البته و صد البته عاشقان کشتی و دوستداران این سرزمین از صمیم قلب خواهان موفقیت ورزش اول در المپیک پاریس هستند و با توجه به شرایطی که پیشاپیش به آن اشاره شد این فرصت فراهم است تا پیروزی های حماسی المپیک لندن در پاریس هم تکرار شود به شرطی که رییس کنونی فدراسیون در مقام مدعی درجه یک کشتی عزم، اراده و نبوغ کافی برای تحقق این امر را از خود نشان دهد. خلاصه اینکه اکنون گوی و میدان در اختیار رییس فدراسیونی است که بارها گفته در کشتی کسی نمی تواند سر من کلاه بگذارد و من با تمام زیر و بم این ورزش آشنا هستم.

۳ پله سقوط مقصودلو در رنکینگ جهانی/ طباطبایی همچنان در رده ۲۶

فاطمه همتی نایب قهرمان پاراتیراندازی با کمان پارالمپیک شد

امیدواری ایرانی ها به آینده تیم ملی والیبال با پیاتزا

فرونشست جانشین پروری در مدیریت ورزش کشور

جدال بوکسورالمپیکی با مرگ در میان بی تفاوتی مسئولان

امان الله پاپی از کسب مدال بازماند/ پایان کار کاروان ایران در روز سوم با ۷ مدال

پایان چهارمین روز پارالمپیک پاریس با یک مدال برنز برای ایران

قتل عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون بوکس در باغ شخصی

دنیامالی عازم پاریس شد

پنجمی ساره جوانمردی در میکس تپانچه بادی ۵۰ متر پارالمپیک

عارف: در همه زمینه‌ها باید پهلوان‌پروری را مطرح کنیم

تیم ملی پاراتیراندازی با کمان ایران نایب قهرمان پارالمپیک شد

شهادت رسول اورم و امام حسن مجتبی تسلیت باد

هادی نوری از مسابقات پاراتیراندازی با کمان حذف شد

استارت مقتدرانه «سمیه رحیمی» در ریکرو پارالمپیک

روبرتو پیاتزا سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد

حق شناس بر سکوی سوم پارالمپیک ایستاد/ پایان کار پاراتکواندوی مردان ایران با ۲ مدال برنز

حذف دومین نماینده پاراتیروکمان ایران از پارالمپیک

هاجر صفرزاده فینالیست دوی ۴۰۰ متر شد

طلای سوم کاروان ایران در پارالمپیک/ افروز با رکوردشکنی قهرمان‌ ‌پرتاب نیزه شد

یک برنز حاصل تلاش کاروان ایران در دهمین روز بازی‌های پارالمپیک پاریس/مدال طلا پس گرفته شد

به بهانه معارفه وزیر ورزش/ غریب آشنا

الهام صالحی به مدال برنز پرتاب نیزه دست یافت

حسین‌پور در پاراکانو پنجم شد

والیبال نشسته ایران برای هشتمین بار قهرمان پارالمپیک شد

صعود هاجر صفرزاده به فینال ۲٠٠ متر زنان پارالمپیک

جهت حضور در انتخابات شورای المپیک آسیا؛رئیس کمیته ملی المپیک عازم دهلی نو شد

جدال بوکسورالمپیکی با مرگ در میان بی تفاوتی مسئولان

فرونشست جانشین پروری در مدیریت ورزش کشور

۳ نقره و ۲ برنز ایران در روز هشتم پارالمپیک پاریس

پاراوزنه‌بردار ایران مدال برنز پارالمپیک را گرفت

نقره باجولوند در پرتاب دیسک/ اولاد چهارم شد

عرب‌عامری به مدال برنز پارالمپیک رسید

دنیامالی عازم پاریس شد

خداحافظی غیرمنتظره ساره جوانمردی/ ملکه تپانچه دراوج رفت

طلای سوم کاروان ایران در پارالمپیک/ افروز با رکوردشکنی قهرمان‌ ‌پرتاب نیزه شد

قتل عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون بوکس در باغ شخصی

پنجمی ساره جوانمردی در میکس تپانچه بادی ۵۰ متر پارالمپیک

شهادت امام رضا(ع) تسلیت باد

امیدواری ایرانی ها به آینده تیم ملی والیبال با پیاتزا