Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

برگزاری نشست خبری دبیرکل کمیته ملی المپیک با حضور نمایندگان OCA و ستاد برگزاری بازیهای آسیایی هانگژو

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 ساعت 08:17

نمایندگان کمیته برگزاری بازی های آسیایی هانگژو از آمادگی این کشور برای برگزاری این رویداد خبر داد.

به گزارش منهای فوتبال، مسابقه دوی fun run  با حضور نمایندگان کمیته برگزاری بازی های آسیایی هانگژو روز آینده پنجشنبه برگزار خواهد شد. 

 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ابتدای جلسه بیان کرد:  در خدمت مهمانانی از شورای المپیک آسیا و چین هستیم. همه می دانیم برنامه ای که فردا در آکادمی ملی المپیک برگزار می شود، شروعی برای آمادگی جهت حضور در بازی های آسیایی است. ما تلاش می کنیم این برنامه را به شکل خوبی برگزار کنیم تا شروع رسمی برای بازی های آسیایی باشد. از میزبان یعنی کشور چین تشکر می‌کنم که امکانات و زیر ساخت های خوبی را برای بازی های آسیایی آماده کرده است. از حیدرفرمان و حسین المسلم در شورای المپیک تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: در سفر به چین از مکان هایی که برای تمرین و آمادگی است و ۳۱ سالن برگزاری مسابقات، بازدیدی داشتیم و دوستان اظهار می کردند این  امکانات متفاوت از دوره های قبل است. بازی های آسیایی یک سال به تعویق افتاد و کشور ما از آن زمان آمادگی بازی ها را داشت، این یک سال تاخیر نکات مثبتی داشت و همچنین مشکلات و سختی‌هایی را در ایام کرونا تحمل کردیم. ما علاوه بر تلاش های یک سال گذشته، در شش ماه گذشته هم با همه فدراسیون هایی که شرایط حضور در بازی های آسیایی دارند جلسه داشتیم و بررسی کردیم تا کاروان کیفی و مقتدری برای حضور در ۳۰ تا ۳۱ رشته اعزام کنیم. 

مدیر رسانه شورای المپیک آسیا در این نشست گفت:  از طرف شورای المپیک آسیا وظیفه دارم ابراز  احساسات قلبی آنها را به شما منتقل کنم. برنامه دوی تفریحی هجدهمین برنامه است‌. این برنامه رقابت نیست بلکه توسعه ای است و این روندی است که از ۲۰۰۶ شروع کردیم و تا امروز ادامه دادیم. ششم می ۲۰۲۲ بود که شورای المپیک آسیا تصمیم سخت تعویق بازی ها را گرفت. در واقع دشوارترین تصمیمات در تاریخ شورای المپیک آسیا بود.‌ ما این حمایت را از کمیته برگزاری و دولت چین داشتیم و هر ۴۵ کشور عضو شورای المپیک آسیا درک کردند. با توجه به درنظر گرفتن هزینه ها و محدودیت های آن موقع، برگزاری بازی ها امکان ناپذیر بود. با نگاه به گذشته می‌توان گفت بهترین تصمیم آن موقع گرفته شد.‌ این تصمیم جامعه المپیک آسیا را نجات داد و به سمت جلو به حرکت درآورد. ایران به عنوان یک حامی قدرتمند در این تصمیم حضور داشت. 

یائو معاون کمیته اجرایی ستاد برگزاری بازی های آسیایی نیز گفت: از شورای المپیک آسیا و کمیته ملی المپیک ایران تشکر می‌کنم. همه کارها انجام شده است. مایل هستم به روز رسانی روند پیشرفت برگزاری بازی ها را ارائه دهم. اول، تمامی مسیر ساخت و ساز اماکن انجام شده است و بازرسی دهکده و پنج زیر مجموعه آن انجام شده است و آماده بهره‌برداری است.‌ دوم، آمادگی برای مسابقات به صورت عالی انجام شده است و جداول رویدادها نیز به ۱۵۰۰ نفر که مرتبط با بخش فنی بازی ها هستند، ارسال شده است. سوم، مسائل ورزشکاران، اقامت و حمل و نقل و رسانه هم انجام شده است. یک برنامه با کیفیتی را ترتیب دادیم و با سرپرستان کشورها تبادل نظر کردیم. 

او در پایان گفت: برنامه fun run نه تنها یک سنت است بلکه برنامه ای برای جذب مخاطب است. امیدوارم اتفاقات خوبی در راه باشد.  ۱۳۶ روز دیگر بازی ها آغاز می شود. خوش آمدید و امیدوارم رویداد خوبی داشته باشید. امیدوارم برنامه fun run در ایران به بهترین نحو برگزار شود.

یائو در مورد تعویق بازی های آسیایی گفت:  با توجه به محدودیت های سفر، برگزاری رویداد غیر ممکن بود. این رویداد در پنج شهر برگزار می شود و کار به اندازه کافی بزرگ است. تعویق رویداد فرصت خوبی برای کسب آمادگی بیشتر بود. اماکن ورزشی ما تعطیل نبود و مردم عادی از آنها استفاده می کردند. 

مناف هاشمی در پاسخ به این پرسش که میزان آمادگی کاروان ایران تا چه اندازه است؟ گفت: ایران آمادگی خوبی دارد و در طول دوره مدیریت جدید تلاش های مدیریت قبل را بررسی مجدد کردیم و اطلاعات جدیدی از رشته ها گرفتیم. با جلساتی که در ستاد عالی بازیها داشتیم، ۳۰ رشته و فدراسیون آمادگی حضور در بازی ها را دارند. از لحاظ نتایج نمی‌توان الان اظهار نظر کرد و باید جلوتر برویم اما با آمادگی بالا شرکت می کنیم. 

یائو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص محدودیت های بهداشتی گفت که سیاست گذاری های کشور ما کاملا عوض شده است. نیاز به استفاده از ماسک نیست و محدودیت های بهداشتی نیست.

انتهای پیام

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم گرامی باد

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

مسعود اسکویی درگذشت

قطر خواستار میزبانی بازی‌های المپیک شد

ابراز علاقه ۱۰ کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶

فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس گرامی باد

مناف هاشمی: شوک بزرگی به کمیته ملی المپیک وارد شد/ سخت است نتایج لندن را تکرار کنیم

عضویت دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در کمیته تدوین طرح های جامعه تحولی مجلس شورای اسلامی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا