Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

واقعیت های بازی های آسیایی هانگژو از زبان دبیرکل کمیته

سه شنبه 29 فروردین 1402 ساعت 12:55

کار سخت و دشوار کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو و جایگاهی را که در پایان این مسابقات کسب می کند یکی از بزرگترین چالش های جامعه ورزش پیش از المپیک پاریس است. مسئله ای که مناف هاشمی دبیرکل و سرپرست کاروان ایران واقعیت های آن را بیان کرد.


در تمامی اعزام های گذشته روسای فدراسیون ها برای ترغیب و تطمیع مسئولان ورزش و اعزام به رویدادها وعده های مدال و موفقیت می دادند. اما همواره واقعیت امر با گفته روسای فدراسیون ها مغایر بوده است. موضوعی که مناف هاشمی به صراحت به آن پرداخت و گفت: «واقعیت این است که برخی روسای فدراسیون ها قول و قرارهایی داده اند که ما نمی توانیم صد در صد به آنها اعتماد کنیم». مدیران ارشد بسیاری از فدراسیون ها برای سفرهای خارجی و شرکت در رویدادهایی مانند بازی های آسیایی از هیچ وعده و وعیدی فروگذاری نمی کنند. اگر کارشناسان و نیروهای متخصص در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حواسشان نباشد همچون ادوار گذشته سیاه لشکر بسیاری را با خود به سفر خواهند برد و کیفی بودن کاروان زیر سوال خواهد رفت.

همچنین هاشمی گفته است که تعداد مدال های طلا ایران به عدد 20 نمی رسد و در جایگاه ششم و یا هفتم جدول مدال ها قرار خواهیم گرفت. موضوعی که نشان می دهد روند نزولی کاروان کیفی ایران در جدول مدال ها از مرغوبیت مدال هایمان نیز کم می کند. خوبی سخنان دبیرکل کمیته در این است که واقعیت های هانگژو را بیان کرده است. واقعیت هایی که تلخ است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

در اخبار همیشه خبر موفقیت ها و پیروزی ورزشکارانمان را مشاهده می کنیم اما اینکه در آوردگاه هایی مانند المپیک و بازی های آسیایی دچار افول می شویم هم خوانی ندارد.

کاهش بودجه ورزش کشور، ضعف در به کارگیری مدیران کارامد در دستگاه های ورزش و فدراسیون ها و بسیاری محدودیت های دیگر کار را به جایی رسانده است که باید از زبان دبیرکل کمیته ملی المپیک بشنویم که کشورهایی مانند ازبکستان، تایلند، مالزی، هند، قزاقستان و چین تایپه رقبای ایران در بازی های آسیایی هانگژو هستند.

به نظر می رسد مسئولان ورزش کشور پذیرفته اند یارای رقابت با چین، ژاپن و کره جنوبی را ندارند و باید برای جایگاه های دیگری تلاش کنند. به امید روزی که در بازی های آسیایی و میادین بین المللی بدون محدودیت و با تمام توان حضور پیدا کنیم و برای جایگاهی بهتر از ششمی- هفتمی تلاش کنیم.

حسین محمدی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر

برگزاری نخستین نشست شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی