Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

حمایت شهرداری تهران از طلایی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی

دوشنبه 08 اسفند 1401 ساعت 09:35

شهرداری تهران و کمیته ملی المپیک تفاهم نامه همکاری دو جانبه‌ای را امضا کردند.

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران با حضور محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی المپیک، علیرضا زاکانی، شهردار تهران و سید مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در ساختمان شورای تهران برگزار شد.

این تفاهم نامه با هدف حمایت شهرداری تهران از کاروان و مدال آوران ورزش ایران در بازی های آسیایی ۲۰۲۳ منعقد شد. براساس این تفاهم‌نامه شهرداری تهران از تامین مسکن و اشتغال طلایی‌های بازی‌های آسیایی و المپیک‌ پاریس حمایت خواهد کرد.

خسروی وفا در این جلسه با قدردانی از شهردار تهران برای حمایت از کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی، گفت: برای اینکه بتوانیم از حمایت‌های شهرداری و شورای شهر با توجه به شرایط موجود که ورزش می‌تواند نکات مثبتی برای کشور داشته باشد، استفاده از کمک‌های مالی و سرمایه گذاری است و می‌تواند موجب نشاط ملی شود. بودجه ورزش کشور از ابتدا کوچک بوده و حمایت‌های جانبی می‌تواند به جوانان ورزشکار ما کمک کند.

وی افزود: از شهردار بخاطر قبول این تفاهم‌نامه قدردانی می‌کنم. ظرفیت ورزش کشور خیلی بالاست اما ما در سه دوره قبل بازی‌های آسیایی چهارم، پنجم و ششم شدیم و بنا داریم در این دوره نتیجه بهتری را کسب کنیم. در این زمینه به کمک نیاز داریم. ۵۰ سال است نتوانسته‌ایم سهمیه فوتبال را در المپیک بدست بیاوریم و امیدوارم این طلسم در المپیک پاریس شکسته شود و مردم شاد شوند.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: شهرداری ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند کمک زیادی برای ورزش کشور داشته باشد. در این دوره نیاز به حمایت بیشتری داریم و بنا شد در قالب تفاهم‌نامه از ظرفیت شهرداری در موضوعات مختلف استفاده کنیم.

خسروی وفا هم‌چنین در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری تهران در بحث ورزش همگانی حرف اول را می‌زند. شهرداری از ظرفیت‌های ویژه‌ای مثل سالن‌های ورزشی و دیگر امکانات برخوردار است و امیدوارم بیش‌تر بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. آقای زاکانی از ورزشکاران خوب کشتی بوده‌اند و درک خوبی از ورزش دارند. این حمایت‌ها اثرگذاری خوبی در بین ورزشکاران و جامعه خواهد داشت. هدف از این تفاهم‌نامه این است که از ظرفیت‌های ویژه شهرداری برای کمک به ورزش ایران استفاده کنیم. از امروز احساس می‌کنیم پشتیبانی بیش‌تری داریم.

وی افزود: اشتغال قهرمانان و مسکن آن‌ها مخصوصا برای ورزشکاران طلایی ما یک دغدغه بزرگ است. هر چند ورزشکاران به عشق پرچم با ارزش ایران به میدان می‌روند و هدف‌شان کسب جوایز نیست.

خسروی وفا در پاسخ به این سوال که آیا با این تفاهم‌نامه طلایی‌های بازی‌های آسیایی و المپیک مسکن‌شان تضمین شده است یا خیر؟ گفت: نه من آمدم برای خودم مسکن بگیرم(با خنده). قرار بر این است هر خدمتی در زمینه مسکن و اشتغال باشد انجام شود.

انتهای پیام

شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با شکست نفر چهارم رنکینگ جهان

با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و روسای کمیسیون ها؛سومین نشست شورای رهبردی برگزار شد

صعود هانیه رستمیان به فینال جام جهانی باکو

شکست پاکدامن و رهبری در گرندپری سئول

صعود ناهید کیانی به رتبه دوم رنکینگ المپیکی تکواندو

مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد

پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم گرامی باد

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

مسعود اسکویی درگذشت

قطر خواستار میزبانی بازی‌های المپیک شد

ابراز علاقه ۱۰ کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶

فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس گرامی باد

مناف هاشمی: شوک بزرگی به کمیته ملی المپیک وارد شد/ سخت است نتایج لندن را تکرار کنیم

عضویت دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در کمیته تدوین طرح های جامعه تحولی مجلس شورای اسلامی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت

اپه زنان ایران به سهمیه المپیک نرسید

اولین اردوی تیم ملی کاراته با مربی جدید برگزار می‌شود!

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک