Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

تفاوت اولویت بندی نمایندگان مجلس با جامعه و مردم

چهارشنبه 14 دی 1401 ساعت 01:52

در روزهایی که تصور می شود وزرا و مسئولان اقتصادی کشور مورد توجه مجلس باشند، این وزیر ورزش است که به مجلس می رود و با کارت زرد جریمه می شود؛ مسئله ای که نشان می دهد اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با جامعه و مردم از زمین تا آسمان متفاوت است.

بیش از یک سال از حضور سید حمید سجادی به عنوان ورزشکار و از اساتید تربیت بدنی در وزارت ورزش و جوانان می گذرد. شاید بزرگترین انتقادی که دوست و دشمن به ایشان دارند این است که از افرادی غیر متخصص در امور اصلی ورزش استفاده کرده و کسانی همچون یامین پور و کلهر و ... را در در معاونت ها قرار داده است.

به نظر می رسد سجادی با معاونین غیر ورزشی خود نمی تواند دغدغه های ورزشی ها را مرتفع سازد یا به حل مسائل جامعه ورزش بپردازد. انتخابات فدراسیون سوارکاری، اسکواش (در دور گذشته که با خروج اعضای مجمع همراه بود )و حتی عدم برگزاری انتخابات فدراسیون های المپیکی نشان می دهد کسانی که در بدنه وزارتخانه به کار گرفته شده اند توانایی و تخصصی در امور محوله ندارند.

کلهر به عنوان معاون فرهنگی این وزارتخانه در خصوص توهین ها و حرف های غیر تخصصی حسن عباسی و کارشناسان شبکه افق نسبت به جامعه ورزش و ورزشکاران شاخص و پر افتخار کشورمان موضعی نمی گیرد؛ چراکه خود نیز متعلق به آن گروه ها است و البته اگاهی ورزشی نیز ندارد.

بر کسی پوشیده نیست که مشکلات معیشتی، کاهش رفاه عمومی، بی ثباتی قیمت ها و ... مسئله روز جامعه ایران است اما نمایندگان مجلس سجادی را احضار می کنند و به او کارت زرد می دهند. این کارت زرد تفاوتی در مشکلات و دغدغه های جامعه و مردم شریف ایران ایجاد نمی کند. این کارت زرد و بی تفاوتی در خصوص مسئله خودرو، سکه، دلار، یک میلیون مسکن سالیانه، نارضایتی های عمومی و گرانی و تورم افسارگسیخته موجب می شود تا بدانیم که احضار وزیر ورزش به مسائل دیگری مرتبط است و ارتباطی با عملکرد وزیر ورزش ندارد. با توجه به فاصله ای که میان دریافت کارت های زرد مشاهده می شود، دور از انتظار نیست که چند ماه دیگر همچون امروز سجادی را به مجلس دعوت کرده و با اهدای سومین اخطار موجب خروج وی از ساختمان سئول شوند.

سید حمید سجادی تنها چند ماه دیگر فرصت دارد تا خودی نشان داده و حداقل نام نیکی از خود در ورزش برای جامعه ورزش باقی بگذارد. بازگشت به ورزش و حل نارضایتنی ها، تعیین و تکلیف فدراسیون ها، تعامل صحیح با مجلس همچون وزارتخانه های اقتصادی و ... می تواند از سه کارته شدن آقای وزیر جلوگیری کند و یا حداقل تا جبران اشتباهات همچون به کارگیری افراد غیر ورزشی در معاونت ها، زمان بیشتری برای او مهیا کند.

به قلم حسین محمدی

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک