Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

از دستان بسته صالحی امیری تا خسروی وفا در یک قاب

دوشنبه 07 شهریور 1401 ساعت 05:28

دست‌های بسته صالحی امیری نمادی از پایان کار دوره چهارساله ریاستش در کمیته ملی المپیک است، ریاستی که شاید خودش هم فکر نمی‌کرد پرونده‌اش چهارساله بسته شود. مردی که خود را از جنس فرهنگ می‌داند در دوران حضورش بر مسند ریاست کمیته به واسطه روابط نزدیک و حسنه‌اش با دولت قبلی بودجه زیادی هم به ورزش تزریق کرد و اتفاقا خیلی از منتقدانش برسر خوانی که او پهن کرد نشستند و حسابی هم حظ بردند.

🔺صالحی امیری که در ریاست چهارساله‌اش یک المپیک و یک بازی‌های آسیایی و یک بازی کشورهای اسلامی را دید درست وقتی که همه چیز قرار بود تکرار شود و تازه درحال مزه مزه کردن طعم شیرین مدیریت و دیپلماسی ورزشی بود مجبور به ترک این حوزه شد، هرچند او بارها عنوان کرد که خودش تمایلی برای ادامه حضور ندارد اما منطق می‌گوید کسی که چهار سال ریاست در فضای گیرای ورزش را تجربه کرده چهار سال دوم کار برایش سهل‌تر و تمایلش برای بودن بیشتر است و شاید باید از دل او حقیقت را شنید.

🔺سجادی وزیری که درست یک سال از عمر وزارتش می‌گذرد بین رئیس سابق و جدید کمیته ملی المپیک قرار گرفته است، وزیری که در این یک سال آنقدر اثر خاصی از او در ورزش دیده نشده که هنوز هم تازه وزیر به نظر می‌آید. 
صالحی امیری در پایان دوره ریاستش حتی بارها در جلسات مختلف به اختلاف نظرش با وزیر اذعان داشت و با صراحت گفت که خط فکری‌اش با او هم راستا نیست، اما هیچ وقت شفاف‌سازی نکرد که خط فکری او چیست و برای وزیر کدام است. 
هرچند که سجادی وزیری از بدنه ورزش است و ابتدای امر هم ورزشی‌ها برای این امتیاز کف زدند ولی او تابدین جای کار از خود تصویری به جا گذاشته که گویی قدرت یک وزیر را ندارد و فقط مسئول مشق دیکته‌ای است که به او می‌شود.باید دید در ادامه خط فکری او و محمود خسروی‌وفا به کجا می‌رود.

🔺محمود خسروی‌وفا چهره سمت چپ تصویر اما چهره‌ای شناخته شده در ورزش است که از زمان برگزاری نخستین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در سال ۷۹ تاکنون ریاست این کمیته را برعهده دارد. خسروی‌وفا که به گفته خودش با نظر هیات اجرایی پارالمپیک اختیار تام را داراست حالا ریاست کمیته‌ای را در دست گرفته که به طورحتم کار راحتی درپیش نخواهد داشت، البته گذر زمان بیانگر درستی این ادعا خواهد بود. ولی دو وجه قابل پیش‌بینی است این که یا خسروی‌وفا تسلیم نظرات مختلف خواهد شد و پایان کار ارتش یک نفره‌اش خواهد بود یا قدرت پارالمپیکی خود را به المپیک هم انتقال خواهد داد و صاحب نظران کمیته ملی المپیک را مجبور به تمکین خواهد کرد و با حکم خود خواهد راند.

الهام محمدی مجد

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس