Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سید هادی سلطانزاده/اشک های صالحی امیری در مراسم بزرگداشت

چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401 ساعت 02:23

بزرگداشت شهید سلطانزاده با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونان، رئیس کمیته ملی المپیک و مدیران ارشد ورزشی به میزبانی فدراسیون بولینگ و بیلیارد برگزار شد.

به گزارش منهای فوتبال و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد؛ عصر امروز سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم سید هادی سلطانزاده با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مدیران ارشد ورزش کشور به میزبانی فدراسیون بولینگ و بیلیارد برگزار شد.

شهید مدافع حرم سیدهادی سلطانزاده از باشگاهداران و ورزشکاران رشته های بیلیاردی بود که در ۳۰ مرداد سال ۱۳۹۳ به مقام والای شهادت نائل آمد.

پدر معزز و برادر گرامی شهید سلطانزاده نیز از میهمانان ویژه مراسم بودند. صابر خراسانی با دکلمه های زیبا و امیر جوشقانی با بیان شیوا محفل زیبایی را ساختند.

کلهر معاون فرهنگی، مطلبی معاونت پشتیبانی، سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، سردار میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران، شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، تیشه گران رئیس فدراسیون ناشنوایان، مدیرکل امور فرهنگی، عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی ناصر عظیمی و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مراسم حضور پیدا کردند.

خادمین حرم رضوی نیز به همت تمیمی سرپرست هیات تهران با حضور در این مراسم رنگ و بوی امام رضایی به محفل بخشیدند.


*اشک های صالحی امیری در مراسم بزرگداشت شهید: همه ما به توجه شهدا نیاز داریم

صالحی امیری در مراسم گرامیداشت سیدهادی سلطانزاده شهید فدراسیون بولینگ و بیلیارد ضمن قدردانی از بانیان این مراسم بیان کرد: قدردانی می کنیم از بانیان این مجلس خصوصا هاشم اسکندری، فدراسیون بولینگ و بیلیارد، وزارت ورزش و جوانان که خیر و برکت را به در خانه ما آوردند.
شهدا مقام والایی دارند و همه ما به توجه شهدا نیاز داریم و‌ این ما هستیم که توسل می جوییم تا شهدا ما را شفاعت کنند.      

رییس کمیته ملی المپیک افزود: برگزاری چنین مراسمی اثراتش از هزاران مراسم دیگر بیشتر است چرا که در چنین مجالسی ما میهمان یک شهید هستیم امروز هم میزبان ما سیدهادی سلطانزاده است و حضور پدر و برادر سیدهادی در این مراسم باعث می‌شود که این عزیزان بین ما و این شهید بزرگوار واسطه شوند.

صالحی امیری در ادامه اظهار امیدواری کرد: به برکت این روزهای عزیز و دعای شهدای بزرگوار همه پلشتی‌ها از همه ما دور شود. فضیلت برگزاری چنین مراسم هایی از ده ها مراسم و شام و ضیافت والاتر است. چه کاری خوبی را فدراسیون بولینگ و بیلیارد انجام داده که میزبان چنین مراسمی شده. از پدر شهید سلطانزاده می خواهیم که بانی خیر شوند و شافی جامعه ورزش قرار گیرند.

وی افزود: سجادی همیشه قدرشناس جامعه شهدا بوده و هستند. در این دنیا همه چیز فانی است و تنها امور الهی است که باقی می ماند. امیدوارم هادی سلطانزاده هدایت کننده و شفاعتگر ما قرار گیرد.

صالحی امیری در بخش هایی که درباره شهدا صحبت می کرد، برای لحظاتی اشک ریخت و حال هوای خاصی را به مراسم بخشید.


*سجادی: رشته‌های بیلیاردی در تنگنا موفق به کسب موفقیت‌های چشم‌گیر شدند/ حک کردن ارزش‌ها در ورزش را در دستور کار قرار داده‌ایم

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم یادبود و گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدهادی سلطانزاده، شهید فدراسیون بولینگ و بیلیارد اظهار داشت: ممنونم از همه عزیزانی که در این مراسم باشکوه حضور پیدا کردند و مصادف شدن این مراسم با لیالی قدر و ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیریم.

وی افزود: امیدوارم که دعای خیر این شهید بزرگوار و خانواده ایشان بدرقه ورزش و تیم های کشورمان باشد و بتوانیم به برکت وجود این شهیدان برای کشور افتخارآفرینی کنیم. باید این نوع مراسم همیشه در کشور باب باشد چون قبل از همه قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی‌ها باید دگرخواهی را در پرتو خداترسی تقویت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران این فدراسیون در میادین بین‌المللی خاطرنشان کرد: اگر ما بازیکنان بزرگ و بین المللی همانند حسین وفایی در سطح اول دنیا داریم به خاطر حضور پیشکسوتان و زحمتکشان این رشته است. در سالهای گذشته این رشته با بی‌مهری‌های زیادی مواجه بود و در تنگناهای زیاد دوستان تلاش کردند تا رشته‌های بیلیاردی بتوانند توسعه پیدا کنند.

سجادی افزود: با افتخار اعلام می کنیم که ۲۲۵ گونه ورزشی در ۵۲ فدراسیون مشغول به فعالیت هستند. همچنین کمیته‌ها و انجمن‌های مختلفی نیز حضور دارند و با تلاشی که صورت گرفت باعث شده ما در بسیاری از رشته‌ها بتوانیم به موفقیت برسیم. آنچه که امروز به ما به ارث رسیده باید تلاش کنیم که به شکل مطلوب به دست مدیران بعدی برسانیم.

وی گفت: باشگاه‌هایی که در بیلیارد فعالیت را شروع کردند، با سختی‌های زیادی همراه بودند. یکسری نیز که جزو این رشته نبودند و دنبال منفعت خود بودند، سعی کردند که به باشگاه‌داری بپردازند، ولی خداروشکر الان این رشته به دست صاحبان اصلی خودش رسیده و امیدوارم که مجموعه فدراسیون بولینگ و بیلیارد بازهم موفقیت‌های دوچندان را برای کشور رقم بزنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون بولینگ و بیلیارد موفق شده که ‌کرسی‌های بسیار خوبی در سطح آسیا و جهان به دست آورد که این موضوع بسیار ارزشمند است. مشکل دیگر این فدراسیون نبود اسپانسر است چون اسپانسرها از این رشته‌ها به دلیل نبود پخش تلویزیونی استقبال نمی کنند.

سجادی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود شهدا اظهار داشت: در معاونت فرهنگی توجه ویژه به مسائل فرهنگی و حک کردن ارزش‌ها در ورزش داریم. باید سعی کنیم با عمل و رفتارمان نشان دهیم که ورزش در جمهوری اسلامی ایران با همه جای دنیا متفاوت است. این تفاوت را در فرهنگ و اخلاق باید نشان دهیم. کارهای خوبی در زمینه مسائل فرهنگی و اخلاقی مانند گلریزان برگزار می‌شود که جای تقدیر دارد.

 

*اسکندری: پایگاه قهرمانی بیلیارد و اسنوکر فدراسیون، مزین بنام شهید والا مقام سیدهادی سلطانزاده خواهد شد

هاشم اسکندری رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد در این مراسم اظهار داشت: همانطور که ورزشکاران برای اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان تلاش می کنند ، جوانانی هستند که با جان و خون شان برای اعتلا پرچم اسلام و ایران اسلامی جانفشانی کردند.
سطرهای خونین و خون های مسطور، در تاریخ فکر و فرهنگ تشیع ریشه دار است. مکتبی که مردان راستین و بانوان شیرزن، آن را فریاد کرده اند و خود می دانسته اند که برای این فریاد، می بایست بهایی گران پرداخت.
چه رادمردان و راست قامتانی در کنار پیکر خون آلود خود با شهادتشان خوب زیستن و خوب مردن را آموخته اند.

وی افزود: شهید مدافع حرم «سید هادی سلطانزاده» به عنوان بازیکن و باشگاه دار در رشته های بیلیاردی موجب شد تا در امروز ۲۴ام ماه مبارک رمضان سال۱۴۴۳ قمری جامعه ورزش و فدراسیون بولینگ و بیلیارد  میزبان شما سروران گرامی باشد. پدر معزز و برادر گرامی این شهید بزرگوار نیز در جمع ما حاضر می باشند.(با عنایت صلواتی بر روح پر فتوح این شهید والامقام) فدراسیون بولینگ و بیلیارد  به خود می بالد که می تواند میزبان چنین برنامه ای قرار گیرد.

اسکندری ادامه داد: سخن گفتن درباره شهدا خصوصا در این جمع وزین، کاری بسیار سخت می نماید. ورزشکاران رشته های بیلیاردی که در جمع حاضر هستند باید فرصت ایجاد شده را غنیمت شمارند. همان طور که ورزشکاران برای اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان تلاش می کنند، هستند جوانانی که با جان و خونشان برای اعتلای پرچم اسلام و ایران اسلامی جان فشانی می کنند. به واسطه سال هایی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران مشغول انجام وظیفه بودم به خوبی آشنایی دارم که چه زحمات و تلاش هایی انجام شده تا چنین جوانانی رشد کنند تا با خون خود آبرویی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بدست آورند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد از نامگذاری پایگاه قهرمانی این فدراسیون به نام شهید سلطانزاده خبر داد و تاکید کرد: زین پس پایگاه قهرمانی بیلیارد و اسنوکر فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی آزادی را مزین به نام این شهید والا مقام خواهیم کرد. همچنین همه ساله مسابقات اسنوکر دسته برتر و همچنین لیگ رشته های بیلیاردی را به گونه برنامه ریزی خواهیم کرد تا در ۳ مرداد با سالروز شهید مدافع حرم «سید هادی سلطانزاده» مصادف گردد.

وی در پایان گفت: امیدوارم چنین بزرگداشت و یابودهای مداوم برگزار شوند و ما نیز سهمی در این برنامه ها داشته باشیم و بتوانیم وارثین خوبی برای راه شهیدان باشیم. با ذکر صلوات و فاتحه ای برای شهید «سیدهادی سلطانزاده».

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس