Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

صالحی امیری: بیش از مدال به اخلاق نیاز داریم

سه شنبه 17 اسفند 1400 ساعت 09:26

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ما در چهار سال گذشته تلاش کردیم که از حاشیه دوری کنیم چون اگر همدلی نباشد، انشقاق ایجاد می‌شود.

رضا صالحی امیری در ابتدای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک بیان کرد: وظیفه دارم از همه عزیزان که انسان های با فضلیتی هستید قدر دانی کنم. از همه کسانی که برای توسعه ورزش تلاش می کنند، قدردانی می کنم. از روسای فدراسیون هایی که هستند و آنهایی که امکان حضور نداشتند هم تشکر می کنم.

او ادامه داد: اصول موفقیت مدیران و سازمان ها با برنامه‌ریزی استراتژیک امکان پذیر است. مهمترین چالش را انشقاق دانستیم و باور داشته و داریم که باید بیشترین انعطاف را مقابل هم داشته باشیم و انتظار انسجام و هم افزایی داشته باشیم. روز اول در همین سالن عنوان کردم که راه تداوم ورزش پذیرش عدم انشقاق در ورزش است. در چهار سال گذشته بدون انحراف حرکت کردیم و بدون حاشیه در متن حرکت کردیم. از تمامی حاشیه ها بدون چون و چرا پرهیز کردیم چون اگر وفاق و همدلی نباشد، انشقاق ایجاد می شود.

صالحی امیری همچنین گفت: ما در چهار سال گذشته استراژی تغییر را به جای ثبات ایجاد کردیم. آینده نگری را سرلوحه خود قرار دادیم. ما بیش از مدال به اخلاق نیاز داریم. انحصاری کردن ورزش در جامعه را انجام دادیم. در گام دیگر همه امکانات و ظرفیت ها را به کار بستیم تا موزه ملی ورزش را ایجاد کنیم و تاریخ ورزش را به آیندگان نشان دهیم و تاریخ شفاهی ورزش را رونمایی کردیم.

او همچنین گفت: دیپلماسی ورزش را برای کاهش تهدیدها و افزایش فرصت ها راه انداختیم و بیش از ۱۵۰  دیدار داشتیم.   

صالحی امیری در مورد افزایش بودجه کمیته ملی المپیک گفت: منابع مالی را افزایش دادیم‌. در سال ۹۶ با بودجه ۴۴ میلیاردی کار را شروع کردیم اما الان بودجه را به مرز ۲۰۰ میلیارد رسانده‌ایم اما هنوز برای اینکه بودجه را به ۵۰۰ میلیارد برسانیم راه درازی داریم. شفاف سازی و قانون مداری را سرلوحه کار قرار دادیم و همه چیز را شفاف در سایت کمیته ملی المپیک منتشر کردیم تا همه از گردش مالی کمیته ملی المپیک اطلاع داشته باشند. با افزایش خدمات به فدراسیون ها، امکانات آکادمی ملی المپیک بازسازی شد و خدمات رایگان به فدراسیون ها دادیم‌.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات ما فعال کردن کمیسیون ها بود.

صالحی امیری در مورد دیگر اقدامات انجام شده در کمیته ملی المپیک گفت: همگرایی و ارتباط با رسانه ها را به عنوان یک اولویت برای خود تعریف کردیم و رکن چهارم قرار دادیم. در تمامی رویدادها حصور فعال داشتند. همچنین پیشکسوتان را ریشه تنومند قهرمانی می شناسیم. ساخت رونمایی از تندیس ها، کمک مالی به آنها را در دستور کار قرار دادیم.

من تاکید کردم کمترین نقش را در انجام این فعالیت ها داشتم. البته نقص هایی در کار بود که مسئولیت آن را برعهده می گیرم.

او در پایان گفت: من در این دوره چهار ساله تلاش کردم از مسیر دیانت و صداقت خارج نشوم اما قطعا لغزش هایی داشتم. تلاش کردم در همه مسائل عدالت را رعایت کنم. تلاش کردم  منافع و مصالح ملی و حق فدراسیون ها را در تصمیم گیری ها مد نظر قرار  دهم. هیچ کدام از همکاران خودم را براساس گرایش های سیاسی انتخاب نکردم.

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک

کمک ۳ میلیاردی وزیر ورزش و جوانان به گود زینل خان اسفراین

راهیابی ۴ پینگ‌پنگ‌باز به مرحله انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک

فرا رسیدن عید سعید فطر مبارک باد

حذف تیم دوبل بدمینتون ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا

النار رکابی از صعود به نیمه نهایی جام جهانی سنگنوردی بازماند

آغاز نشست‌های هماهنگی بازی‌های داخل سالن

حذف عالمیان و هدایی از مسابقات پینگ‌پنگ کرواسی

تشییع پیکر شهید گمنام در فدراسیون تیراندازی

سرمربی تیم ملی شطرنج زنان منصوب شد

زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس اعلام شد