Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

چالش جدید کیانوش رستمی و فدراسیون وزنه برداری

شنبه 13 شهریور 1400 ساعت 05:44

وزنه برداری ایران در بازی های المپیک توکیو با کسب تک مدال نقره علی داوودی درفوق سنگین  به کار خود پایان داد. این نتیجه در برابر دو مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو که توسط کیانوش رستمی و  سهراب مرادی به دست آمد، بسیار نازل بود. بر همین اساس و به اعتقاد بسیاری، نتیجه توکیو به واسطه عدم حضور نامدارانی چون کیانوش رستمی و سهراب مرادی در ترکیب تیم ملی حاصل شد.

هر چند نباید از کنار نقره داوودی به راحتی عبور کرد. از میان دو چهره طلایی المپیک ریو، اولی به دلیل اختلافات طولانی مدت با فدراسیون و عدم حضور در اردوها و دیگری به سبب آسیب دیدگی نتوانستند سهمیه شرکت در بازی های توکیو را کسب کنند در نتیجه تیم دو نفره اعزامی به ژاپن با یک نایب قهرمانی به کار خود پایان داد . اکنون تب و تاب المپیک فروکش کرده و مسئولین فدراسیون علی رغم کسب نتیجه نه چندان مطلوب در توکیو، اکنون در اندیشه جبران مافات طی رقابت های جهانی آذر ماه ازبکستان هستند.به همین منظور ۱۸ وزنه بردار از جمله کیانوش رستمی و سهراب مرادی دعوت کرده اند تا در اردوهای آمادگی حضور پیدا کنند.      
محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی 
به دعوت شدگان  اولتیماتوم داده هر کدام از دعوت شدگان در اردوها حضور پیدا نکنند از ترکیب تیم ملی خط خواهند خورد. همه می دانند اولتیماتوم سرمربی تیم ملی با هماهنگی شخص علی مرادی رییس فدراسیون صادر شده و هدف اصلی اولتیماتوم نیز ابتدا کیانوش رستمی را هدف گرفته است. قهرمانی که سال ها به اردوهای تیم ملی پشت کرده است. او طی سال های اخیر، بنا به دلایلی که خود می داند، تمرینات را بطور شخصی و در شهر و دیار خود پی گرفته است. 

نفر دوم مورد اشاره سهراب مرادی است که به دلیل آسیب دیدگی مدت ها از میادین دور بود و زمانی هم که تلاش کرد علی رغم مشکلات فراوان سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کند، توفیق لازم را پیدا نکرد. گفته می شود مرادی مدت ها تمرینات منظم نداشته و بعید به نظر می رسد بتواند تا میدان جهانی پیش رو به آمادگی مطلوب دست پیدا کند این در حالی است که رستمی تمرینات نسبتا خوبی را پشت سرگذاشته و در نظر دارد احتمالا در دسته ۸۹ کیلوگرم پای در میدان بگذارد. با تمام این اوصاف و بنا به تصمیم کادر فنی، همه اردونشینان  باید در رکورد گیری شرکت کنند. ترکیب نهایی تیم ملی نیز براساس نتیجه رکورد گیری اعلام خواهد شد. به این ترتیب رستمی اگر تصمیم به حضور در رقابت های قهرمانی جهان داشته باشد، باید برای رسیدن به ترکیب تیم ملی در رکوردگیری و اردوهای تحت نظر فدراسیون شرکت کند.اردوهایی که قرار است از روز سه شنبه همین هفته آغاز شود. حال باید دید رستمی و مرادی چه تصمیمی برای آینده دوران قهرمانی خود اتخاذ خواهند کرد. 
اگر رستمی همچنان بر تمرینات انفرادی پا فشارد، بعید به نظر می رسد شانسی برای حضور در تیم ملی داشته باشد مگر اینکه رایزنی های لازم جهت ترمیم گسست رابطه بین وی و فدراسیون ایجاد شود. این مهم دور از ذهن نیست که با توجه به تغییرات صورت گرفته در راس وزارت ورزش و جوانان و اهتمام دکتر سجادی بر ایجاد وفاق بیشتر بین جامعه ورزش، تمهیدات ویژه ای برای رفع چالش طولانی مدت بین مسئولین کنونی فدراسیون و دارنده دو مدال ارزشمند المپیک اندیشیده شود.در صورت تحقق این امر چه بسا رستمی بتواند در جهانی پیش رو مدال دیگری بر مدال های پیشین خود بیفزاید.

آرین سلیمی هم المپیکی شد/ تکواندوی ایران با ۴ نماینده در پاریس

پوستر مسابقات بین المللی یخ نوردی مستر کاپ کیش

اسلامی بیشتر از تقوی و مرادی رای آورد

میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال شد

افتخار آفرینی سرخوش با راهیابی به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

مبینا نعمت زاده به المپیک پاریس رسید/ دومین سهمیه برای تکواندوی بانوان ایران

فاصله یک قدمی سرخوش تا پیوستن به انجمن حرفه ای های اسنوکر جهان

کاظمیان رییس فدراسیون سوارکاری شد

مناف هاشمی: سیاست ورزش ایران کاهش دوران سرپرستی فدراسیون‌هاست

« رقابت » انتخاباتی و نه « جنگ » انتخاباتی

پایان چهار سال بلاتکلیفی ژیمناستیک تهران اعضای مجمع "خوش طینت" را انتخاب کردند

اسامی شمشیربازان ایران برای انتخابی المپیک در آسیا/ سازنجیان پای ثابت اعزام!

هاشم صیامی در انتخابات دوومیدانی ثبت نام کرد

حذف عجیب جوکوویچ به دست تنیسور رده ۱۲۳ جهان

کمک مالی کمیته المپیک به فدراسیون‌ها در پایان سال/ حقوق ۵ میلیونی برای مدال‌آوران سابق

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مبارک باد

داور تنیس روی میز ایران سرداور مسابقات قهرمانی آسیا شد

رئیس فدراسیون ناشنوایان مشخص شد

انتصاب سرپرست معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان

پایان لیگ برتر والیبال نشسته با قهرمانی تیم چالوس