Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

تکاپو برای تقرب به وزیر جدید

يكشنبه 07 شهریور 1400 ساعت 12:08

وزیر ورزش و جوانان هنوز به دفتر کار خود در خیابان سئول نرفته که تلاش ها جهت تقرب به وی از سوی روسای فدراسیون ها و افراد مختلف جهت انتخاب او روزافزون شده است. 

این اقدام  از سوی برخی بزرگان و تلاشگران واقعی عرصه ورزش مقبول می نماید زیرا آنان از بن دندان و صمیم قلب به خاطر اینکه فردی از بطن ورزش در جایگاه واقعی خود قرار گرفته خوشحال اند. به همین دلیل حساب این جمع با آنان که تا دیروز مفتخر به حمایت دولت قبلی و وزیر ورزش پیشین بودند یا کسانی که عوامل شان را برای تخریب وزیر فعلی بسیج کرده بودند جداست. 

همچنین مردودین عرصه ورزش و کسانی که چون بید در برابر باد موافق و مخالف سرخم می کردند باید بدانند پیش دستی در ارسال پیام تبریک و تقرب آنها مانع حقایق نخواهد شد و برخی که طی دوران حضور جز حاشیه‌پردازی هنر دیگری  نداشته اند نمی‌توانند بیش از این به مسیر ناصواب خود ادامه دهند. رییس جمهور در دفاع از کابینه دولت، خط قرمز خود را رعایت اصل پاک دستی عنوان کرد پس در چنین دولتی حضور افرادی که هر روز به رنگی در می آیند تا دیگران را رنگ کنند توجیهی نخواهد داشت. 

دکتر رییسی چه در مقام رییس قوه قضاییه و چه طی دوران تبلیغات انتخاباتی بارها بر فساد ستیزی تاکید داشت ضمن اینکه مردم نیز از وی جز این انتظار ندارند که وزرای دولت او در مبارزه با هرگونه ناهنجاری کوتاه بیایند.

 عده ای اما گمان می کنند همچنان می توانند سر مسئولان ورزش را شیره بمالند و کشور را بازیچه خواسته های خویش قرار دهند. مسئولی که چشم خود را بر این ناهنجاری ها و خودخواهی ها می بندد نیز باید جوابگو باشد. فردی که هیچ هویت و سابقه ای در ورزش ندارد اما با قبضه کردن چند مسئولیت مهم ورزشی بیشترین بهره را از ورزش می برد با کدام پیشینه خود را یار دکتر سجادی و منتقدین او را روسیاهان بی وجدان خطاب کند؟ جامعه ورزش همواره با حضور یک چهره ورزشی مانند سجادی در راس وزارتخانه مربوطه موافق بوده  البته حساب منتقدین و نمایندگان مخالف مجلس که به حکم وظیفه در خصوص وزیر پیشنهادی ورزش به صراحت اعلام موضع کردند با  چسبیدگان ورزش که بنا به ضرورت امروز خود را هوادار وزیر جدید ورزش قلمداد می کنند جداست.

رییس جمهور از همه وزرا از جمله دکتر سجادی خواسته اهتمام خود را صرف شفافیت در عملکرد و مبارزه با ضعف مدیریت در مجموعه تحت نظر کنند به همین دلیل اکنون زمان آن فرارسیده با توجه به عملکرد ضعیف برخی فدراسیون ها در بازی های المپیک و ایضا مسئولین فدراسیون هایی که وعده حضور در المپیک را داده اما در نهایت با صرف هزینه های فراوان به این مهم دست نیافتند ملاحظات لازم در مورد ایشان درنظر گرفته شود.

ورزش کشور نیاز به پوست اندازی و تفکرات تازه دارد. این پوست اندازی و نگرش تازه جز با طرح ایده های تازه، به کارگیری نیروهای مخلص و یک دل و طرد و نفی چسبیدگان این عرصه میسر نیست.‌ جامعه ورزش از وضعیت موجود رضایت ندارد و انتظار اکثریت از دکترسجادی آن است تا با اتخاذ مواضع درست و اصولی، این نارضایتی ها را به حداقل برساند. کافیست زحمتکشان واقعی و ایده پردازان مورد توجه واقع شوند، در آن صورت مسیر موفقیت های بیش از پیش هموار خواهدشد.

محمدرضا کاظمی

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس

بازگشت پیمان فخری به تیم ملی شمشیربازی ایران برای المپیک