Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

علیرضا حیدری: احساس می‌کنم کشتی گیران تنها هستند

قهرمان سابق کشتی معتقد است که در آستانه المپیک پشتیبانی لازم از کشتی گیران صورت نگرفته و آنها سعی می کنند مشکلات را به تنهایی بر دوش بکشند.

علیرضا حیدری در گفت و گو با "منهای فوتبال “ بیان داشت: فرد خاصی مورد نظرم نیست بلکه همه باید برای موفقیت قهرمانان رشته ای که مدال آورند آستین بالا بزنند.ورزشکاری که بزودی عازم بازی های المپیک خواهد شد و مردم از او انتظار کسب مدال دارند به جهت روحی تحت فشار است این فشار باید از روی آنها کم شود تا با انگیزه بالا وارد میدان شوند.

دارنده ۶ مدال جهان و المپیک در ارتباط با حضور خود در جمع اردونشینان کشتی و مسایل این ورزش اظهار کرد: حتی الامکان سعی می کنم به گذشته فکر نکنم. خیلی زود افراد را می بخشم. بسیاری، تعجب کردند از اینکه من به اردوی کشتی سرزدم در حالیکه خودم را متعلق به این ورزش و به این جامعه می دانم. کم لطفی ها و نامهربانی ها خیلی زود فراموش می شود و از یاد می رود.

وی افزود: احساس کردم کشتی گیران در آستانه المپیک غریب واقع شده‌اند وخیلی پشتیبانی نمی شوند. به هر حال من متعلق به خانواده کشتی هستم و در یک دوره نسبتا طولانی این روزها را سپری کرده ام. این قهرمانان نیاز به حمایت دارند و لازم است به آنان انگیزه داده شود. قهرمانی مثل حسن یزدانی که نگاه‌ها بسوی اوست و همه از وی مدال می خواهند باید مورد حمایت قرار گیرد. بقیه اعضای تیم نیز همین شرایط را دارند. از طرفی هر وقت با کشتی گیران هستم و حال و هوای اردو و مسابقات را از نزدیک می بینم حس بسیار خوبی پیدا می کنم.

علیرضا حیدری در خصوص شرایط روحی و بدنی اردونشینان کشتی خاطرنشان کرد: بچه‌ها از آمادگی مطلوبی برخوردارند.‌زارع در سنگین وزن علی رغم اینکه چند کیلو سبک تر از حریفان است اما قابلیت های زیادی از خود نشان داده، این امیدواری وجود دارد در المپیک مدال بگیرد. محمد حسین محمدیان هم باانگیزه و پرتلاش نشان می دهد منتها هر دونفر آنها باید حرکات انفجاری خودشان را بیشتر‌ و از فرصت ها بخوبی بهره ببرند.بقیه اعضای تیم هم تلاش لازم را انجام می دهند و قطعا در المپیک با تمام وجود کشتی خواهند گرفت. بار اصلی روی دوش حسن یزدانی است و باید شرایطی فراهم شود تا وی با انگیزه بالا و سرحال به روی تشک برود. احساس می کنم او یک مقدار تنهاست و آنطور که باید مورد حمایت قرار نگرفته. لازم است بار روانی از روی دوش وی و دیگر قهرمانان برداشته شود. با این وجود او یاد گرفته با شجاعت و توانمندی های خود مشکلات را مرتفع کند و اینبار نیز چنین خواهد شد.

این قهرمان اسبق جهان در ارتباط با حضور احتمالی دوباره خود کنار ملی پوشان تاکید کرد: خوشحال خواهم شد بتوانم به هر طریق ممکن به ملی پوشان کشتی کشورم کمک کنم در آن صورت احساس می کنم من هم سهمی در پیروزی آنها دارم اما مهمتر از همه خود کشتی گیران هستند که می توانند خودشان را با شرایط وفق بدهند. حضور در میدان بزرگی چون‌المپیک نیاز به روحیه بالا و انگیزه فراوان دارد هیچکس نمی تواند مثل خود ورزشکار به خودش امید و اطمینان داشته باشد. خواستن، توانستن است. اگر کشتی گیری واقعا بخواهد به مدال و افتخار برسد کسی نمی تواند مانع او شود. 

حیدری در رابطه با فضای جاری در اردوها تصریح کرد: شرایط کرونا و لزوم برگزاری اردوهای متعدد باعث شده تا کشتی گیران تنها، فضای خانه کشتی را ببینند، فکر می کنم باید اقداماتی صورت بگیرد تا آنها قدری شاد باشند و بار روانی مسابقات از روی دوش شان برداشته شود. به هر حال نیاز است تا به هر طریق ممکن کشتی گیران تقویت روحی شوند.

وی با اشاره به اوضاع کلی ورزش گفت: به نظرم تصور مسئولان نسبت به ورزش با نگاه خود ورزشکاران و حتی مردم متفاوت است.‌ همانطور که هر رشته ای نیا به نگاه تخصصی دارد ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. نگاهی ‌که به هنر،صنعت،سیاست وجود دارد با ورزش تفاوت دارد اما متاسفانه می بینیم نگاه به ورزش سیاسی است. این شیوه نگاه جواب نمی دهد و ما باید کسانی را در ورزش داشته باشیم که به معنی واقعی برای ورزش پدری کنند.‌بزرگان ورزش ما هم باید مطالبات این چنینی داشته باشند نه اینکه با قضایا برخورد شخصی شود. باید افراد دلسوز کنار ورزش باشند و درد ورزش و ورزشکار را بدانند تا زمانی که چنین فضایی وجود نداشته باشد مشکلات رفع نمی شود.

حیدری در پایان از اینکه حضور وی در جمع اردونشینان کشتی این همه مورد توجه واقع شده اظهار تعجب می کند.‌ از یک سو قدردان مردم و رسانه‌هاسا و از سوی دیگر متعجب از اینکه چراحضور یک ملی پوش پیشین در خانه خودش و کنار ملی پوشان امروز این همه  جالب بوده.

ملی‌پوشان کشتی نیاز به تقویت روحیه دارند

ملی‌پوشان کشتی نیاز به تقویت روحیه دارند

علی اکبر حیدری سرمربی تیم کشتی آزاد پیشکسوتان شد

علی اکبر حیدری سرمربی تیم کشتی آزاد پیشکسوتان شد

گزارش ایسنا از مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور با حضور رئیس‌جمهور

اسبقیان: تا پایان مرداد فدراسیونی با سرپرست نخواهیم داشت

قهرمانی کایرن ویلسون در اسنوکر قهرمانی جهان

شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با شکست نفر چهارم رنکینگ جهان

با حضور مسئولین کمیته ملی المپیک و روسای کمیسیون ها؛سومین نشست شورای رهبردی برگزار شد

صعود هانیه رستمیان به فینال جام جهانی باکو

شکست پاکدامن و رهبری در گرندپری سئول

صعود ناهید کیانی به رتبه دوم رنکینگ المپیکی تکواندو

مراسم تشییع مرحوم مسعود اسکویی برگزار شد

پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان

پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان

دوازدهم اردیبهشت و روز معلم گرامی باد

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

مسعود اسکویی درگذشت

قطر خواستار میزبانی بازی‌های المپیک شد

ابراز علاقه ۱۰ کشور برای میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۳۶

فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس گرامی باد

مناف هاشمی: شوک بزرگی به کمیته ملی المپیک وارد شد/ سخت است نتایج لندن را تکرار کنیم

عضویت دبیر فدراسیون بولینگ و بیلیارد در کمیته تدوین طرح های جامعه تحولی مجلس شورای اسلامی

کمیته ملی المپیک قهرمانی تیم ملی فوتسال و صعود مقتدرانه به جام جهانی را تبریک گفت