Print Short Link
Zoom In
Zoom Out

بی‌تفاوتی فدراسیون تنیس روی میز نسبت به المپیک

شنبه 18 اردیبهشت 1400 ساعت 11:14

در آخرین ساعت های سال 1399 نیما عالمیان موفق شد تنها سهمیه تنیس روی میز کشورمان برای المپیک توکیو را کسب کند. تنها سهمیه‌ای که پس از برنز نوشاد در بازی های آسیایی جاکارتا و سه سهمیه ای که در المپیک ریو داشتیم و انتظارات به وجود آمده، ایجاب می کرد فدراسیون تنیس میز پاسخگو نتایج ضعیف خود نسبت به دوره گذشته خود باشد.

دلیل نتیجه نگرفتن تنها بانوی المپیکی رشته تنیس روی میز هنوز در هاله ای از ابهام وجود دارد. ندا شهسواری را می توان مظلوم ترین ورزشکار تنیس روی میز در المپیک ریو و توکیو دانست. در المپیک ریو که لیموچی مربی او را همراه ورزشکار اعزام نکردند و فرد دیگری با کاروان اعزام شد و در توکیو نیز پیش از اعزام به مسابقات کسب سهمیه این بانوی المپیکی اعلام کرده بود که در آمادگی لازم به سر نمی برد و مسائل و مشکلاتی وجود دارد.

اکنون فدراسیون تنیس روی میز تنها یک نماینده همراه کاروان توکیو اعزام می کند و باید اولویت نیز با آماده سازی این ورزشکار خوب و شایسته تنیس روی میز کشورمان باشد که با سابقه حضورش در المپیک انتظار می رود که او را در مراحل بالاتری مشاهده کنیم.

المپیک توکیو پیش از مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می شود و توجه بیشتری را نیز طلب می کند اما با عدم برگزاری برنامه هایی ویژه تنها نماینده این فدراسیون در توکیو، به نظر می رسد صرفا کسب سهیه نیما برای مدیران این فدراسیون کافی به نظر می رسد و رضایت آنان جلب شده است که در کاروان 2021 نیز حضور دارند.

بسیار پسندیده است که فدراسیون تنیس روی میز از 5 ماه قبل از مسابقات قهرمانی آسیا برنامه ریزی زمان و مکان انتخابی مسابقات را انجام می دهد اما این فدراسیون برای تنها خود در نماینده المپیک که مهمترین رویداد ورزشی دنیاست هیچ برنامه‌ریزی ای صورت نداده یا حداقل اعلام نکرده است.

همچنین برگزاری مسابقات و اردوی تیم ملی پس از برگزاری انتخابی در بندر ماهشهر نیز جای تامل دارد. با وجود مجهز بودن سالن مسابقات ماهشهر اما تیرماه اوج گرمای خوزستان است و با توجه به شرایط کرونایی کشور شاید بهتر بود از تهران که امکانات بیشتری دارد برای برگزاری این مسابقات استفاده می‌شد. آیا سالن احتشام زاده که نزدیک به فدراسیون نیز است جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و دسترسی های لازم مناسب تر نبود که اکنون می خواهند 32 بازیکن برتر را در اوج کرونا به استان خوزستان ببرند؟

شتابزدگی را می توان در ماه های اخیر و پس از انصراف تیم های ریشه دار و جدایی افراد باسابقه از تیم مدیریتی فعلی و همچنین ناکامی در کسب سهمیه نمایندگان ایرانی در المپیک توکیو شاهد باشیم. تصمیماتی که باعث خواهد شد از اشتباهات برای آینده نیز درس نگیریم و مجددا اشتباهاتمان را تکرار کنیم.

به قلم: حسین محمدی

نیما عالمیان تنها نماینده تنیس روی میز در المپیک

نیما عالمیان تنها نماینده تنیس روی میز در المپیک

بازگشت شهسواری و پافشاری فرعی بر انتخاب شدن

بازگشت شهسواری و پافشاری فرعی بر انتخاب شدن

پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

پیشکسوت بسکتبال ایران در گذشت

پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا

برگزاری انتخابات انجمن‌های ورزشی با کاندیداهای قبلی

از صعود نوشاد و شهسواری تا حفظ رنکینگ اول جهان توسط نجفی ۱۴ ساله

رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج

تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک به ۳۰ رسید

شگفتی در انتخابی کشتی آمریکا/ شکست رقیب حسن یزدانی و موفقیت دیک و اسنایدر

هاشمی: قایقرانی روز‌های خوشی در پیش خواهد داشت

رکورد تاریخی قایقرانی ایران با بیشترین ورزشکار در المپیک

مراسم بزرگداشت روز شهدای ورزشکار برگزار شد

پریدر استعفا نداده است/ اعلام زمان انتخابات ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی شد

حججی رییس فدراسیون ترای‌اتلون شد

علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود

بازگشت فخری با تیم ملی اسلحه سابر در مسابقات قهرمانی آسیا

پایان مسابقات کاراته قهرمانی کشور مردان با معرفی نفرات برتر

تیم ملی آب‌های آرام راهی ژاپن شد

انتصاب سخنگوی فدراسیون تنیس روی میز

اقدام جالب فدراسیون جهانی دوومیدانی برای المپیک؛ پاداش ۵۰ هزار دلاری برای طلایی‌ها در پاریس